Voorstellen en koopadvies gevraagd

Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik nieuw op deze site. Sinds vorig jaar ben ik (in mijn ogen) de trotse bezitter van een Breitling Superocean Heritage. Stalen band, zwarte wijzerplaat. Ik wilde aanvankelijk gaan voor een Rolex Sub-Mariner. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dan alleen voor de naam ‘Rolex’ was gegaan. Ik vind de Breitling die ik nu heb, namelijk vele malen mooier qua uiterlijk. (discutabel uiteraard). Ik heb mijn horloge gekocht bij Schaap en Citroen in Rotterdam.

Ik heb dit horloge kunnen kopen, door een nalatenschap van mijn opa, en wilde iets aanschaffen, waar ik altijd nog aan terug kon denken.

Ik heb geen baan, waarbij ik me makkelijk een nieuw duur horloge kan veroorloven. En dan heb ik het nog niet eens over mijn vrouw en haar disinteresse in horloges:p…Hoe doen jullie dit? Gericht sparen? horloges inruilen? Sinds deze koop, ben ik een beetje verslaafd geraakt aan het verdiepen in horloges. Je hoort en leest er zoveel over, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.Welk merk is goed/verstandig om te kopen? Wat houdt nog een beetje zijn waarde? Zijn de horloges niet erg duur op het moment? Nieuw kopen of gebruikt?

Mijn droom is om ooit nog eens voor een Rolex te gaan sparen. (Zie hieronder).

Graag hoor ik wat reacties die me verder kunnen helpen.

6 likes

Niet doen.[quote=“Marco1, post:1, topic:117064”]
Hoe doen jullie dit? Gericht sparen?
[/quote]

Yes!

Degene die je het meest aanspreken en waar je het meest van geniet.[quote=“Marco1, post:1, topic:117064”]
Zijn de horloges niet erg duur op het moment?
[/quote]

Afhankelijk van het merk wel ja.[quote=“Marco1, post:1, topic:117064”]
Nieuw kopen of gebruikt?
[/quote]

Dit is heel persoonlijk.

Kortom. Rustig rondkijken wat je echt wil. En dan ervoor sparen. Als ondertussen je smaakt verandert, heb je budget voor je volgende ‘grail’-watch

2 likes

Een tip is zo min mogelijk geld uitgeven aan andere zaken dus via marktplaats of kleding in de uitverkoop enz om zo geld uit te sparen voor horloges. Proberen niet op vakantie te gaan maar ik denk dat je vrouw dat minder leuk vindt :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik wil ook in de WW

11 likes

Eentje van de kijkshop en snel een andere hobby zoeken, voordat je al je geld aan horloges uit gaat geven.

4 likes

en… ik kan jouw keuze voor de SOH helemaal begrijpen :+1:

Gericht sparen, geef aan je vrouw bijvoorbeeld aan dat je 200 per maand weg wilt leggen als hobby budget.

Ik ben zelf persoonlijk altijd tevreden met één mooie klok en heb geen emotionele gevoelens naar een horloge toe omdat het altijd mijn eigen budget zonder emotionele gebeurtenis is geweest, dus wanneer ik iets nieuws zag heb ik altijd ingeruild. Maar ik kan me voorstellen dat dat in jouw geval met je breitling lastiger gaat worden.

Welkom hier en succes met je zoektocht :slight_smile:

Welkom!
Je hebt in ieder geval het horloge gekocht wat je echt mooi vindt! :slight_smile:

Ik herken dat wel hoor; Rolex heeft zo’n status dat veel mensen (inclusief mezelf) daar gevoelig voor zijn.
(overigens vind ik dat er niets mis is met status en dat je best je Rolex mag “showen”; als je er zelf hard voor hebt gewerkt is daar toch niets mis mee? :sunglasses:)

Ander herkenbaar nadeel van dit forum: je wordt steeds hebberiger en de grail komt steeds verder weg/hoger te liggen!
Probeer te sparen en vooral geen geld uit te geven aan (zinloze hoeveelheden) Nato en andere bandjes en/of assecoires!

Ook helpt het (dat doe ik althans) om duurdere horloges 2e hands te kopen maar dat blijft natuurlijk een gok of ze nog goed werken.

Nieuw heeft toch wel iets bijzonders moet ook ik bekennen: je bent vanaf de geboorte van het horloge de eigenaar en dat maakt het toch anders vind ik gevoelsmatig.

Wees vooral realistisch en leg de lat niet te hoog; van een Rus van 3 tientjes of een mooie Seiko heb je eigenlijk net zoveel lol als een Rolex!

Anyway: welkom! :grinning:

Geduld hebben en sparen denk ik.
Vooral als het per se een Breitling, Rolex of Omega moet zijn. Maar ik zou vooral gaan voor een horloge dat je zelf interessant en mooi vindt, het gros van de mensen denkt waarschijnlijk toch dat het een replica is :slight_smile:

Welkom!

Ik zou vooral veel zoeken kijken passen YouTube filmpjes kijken stukjes lezen! Zo kom je er achter welke merken/types jou het meeste aanspreken en welke minder! Zelf ga ik het liefste voor nieuw… kan niet zeggen waarom… succes met je keuze

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor de nu al vele reacties. Het gevoel wat beschreven wordt, van een Rolex als ‘status’ klopt idd, dat had ik ook.

Als kind droomde ik al van zo’n horloge. Toen ik door die schenking van opa in staat was om iets bijzonders te kopen, heb ik hier dan ook geel goed over nagedacht. Uiteindelijk is het de Breitling SOH geworden, omdat ik daar het allerbeste gevoel bij kreeg en ik hen puur zou kopen omdat ik hem het mooiste vond. Wel was het dubbel omdat ik er niet ‘keihard’ voor hard gespaard. Ik besef me dus en ben heel dankbaar dat ik dit nu mag dragen.

Om toen samen met mijn vrouw naar S&C te gaan was een hele beleving en iets wat wij iig niet vaak doen.

Om terug te komen op mijn werk. Ik werk in de gehandicapte zorg en zit dus njet in de WW.

De rolex op het plaatje vindt ik verschrikkelijk mooi… nogmaals ik ben nieuw in deze hele wereld en weet nog weinig van uurwerken etc. Is hij 8k waard? Of is het verstandiger te wachten tot prijzen dalen of verwachtten jullie alleen maar veehoging? In maart ga ik naar Basel naar de horlogebeurs. (Cadeautje voor me verjaardag). Ik hoop me daar iets meer te verdiepen.

Nogmaals dank.

3 likes

Even goed lezen, of ik kan de grap niet waarderen.

2 likes

De komma maakt wel wat verschil…

Zeker.

Wellicht handig om zelf beter te lezen?

Edit; ik zie nu dat er een komma is geplaatst op de juiste plek, excuus!

dat ie wellicht een typfout heeft gemaakt… is een klein detail :wink:

Maak ik wel vaker mee dat mensen mijn grappen niet leuk vinden… geeft niks :kissing_heart:

1 like

Welkom Marco1! Ik heb ook geen baan waarbij ik mij makkelijk een duur horloge kan veroorloven, dus moet ik het hebben van sparen en flipperen. Maar zo kom je er uiteindelijk ook wel. Veel plezier hier!

Super Ocean 42mm op Heritage…

Jij hebt geen Rolex nodig! :slight_smile:
Welkom. En sparen is inderdaad wel handig… :wink:

Excuus niet nodig denk ik. Grap terecht (en leuk!).

“Ik heb geen baan, waarbij ik me makkelijk een nieuw duur horloge kan veroorloven.”
–> door de komma slaat ‘waarbij’ op het hele gedeelte voor de komma. Dus hij heeft geen baan en daarbij kan hij makkelijk een nieuw duur horloge veroorloven. Dus heerlijk die ww.

Als komma niet wordt geplaatst:
“Ik heb geen baan waarbij ik me makkelijk een nieuw duur horloge kan veroorloven.”
–> dan slaat waarbij op ‘baan’ en staat er wat de TS bedoeld.

Een komma kan een groot verschil maken.
Nou is mijn taalkennis redelijk, maar ik ben geen Neerlandicus. Dus als mijn interpretatie niet klopt laat ik me graag corrigeren.

5 likes

ha ha: zo las ik het eerst ook, en mijn gedachte was ook: waar doe je dat dan van… :slight_smile:
maar een zin verder, was de bedoeling van de zin mij duidelijk.

Misschien een gouden tip,GA WERKEN.:kissing_smiling_eyes: