Voorstellen en koopadvies gevraagd

Ja da’s echt een goede tip zeg! Wauw! Hoe kom je dr op zeg?

Ps: hij zegt in een paar berichten boven je dat ie in de gehandicaptenzorg werkt toch?

1 like

Dus dat

Denk dat weinig mensen in de zorg (op wat “bestuurders” na dan) een 8K Rolex dragen maar dat terzijde.
Sowieso zie je weinig Rolexen valt mij op; het is dan ook “nogal wat”! :flushed:

Voor mij is het (los van de hoge aanschafprijs) te overdreven om een horloge van 8K te dragen; geloof niet dat ik dat in verhouding vind…

Is hij jou 8k waard is de vraag?!
Andermans geld uitgeven is niet moeilijk :wink:

Je kan ook kijken naar vintage. Zelf heb ik een DateJust uit '91. Deze was nog wel ruim 3K, maar je vindt ze wel goedkoper op het internet/bij juweliers.

Beste allen,

Nogmaals dank voor de reacties. Bijzonder om te zien als ik een open en zeer eerlijke vraag stel, dat men suggereert dat ik of niet werk… of dat het te overdreven is.

Uiteraard ben ik het met je eens… mijn breitling draag ik niet op mijn werk, al is het alleen al omdat hij te beschadigd raakt anders.

Het kopen van dit horloge heeft me heel veel gedachtegang gekost, met name: ‘vindt ik het verantwoord, etc’.

Ik heb de vraag gesteld om reacties te krijgen over 2de hands, nieuw, etc… ik vind 8k vreselijk veel geld… maar op de vraag vind ik het waard?.. ik ben nog nieuw… is de lrijs de afgelopen paar jaar erg gestegen? Vind ik het een paar duizend euro waard? Gezien het feit hoeveel uur werk en persoonlijke aandacht erin zit (zover ik me nu heb kunnen verdiepen)… ja dan zeker! Laat maar een kast op maat maken, etc… voor vakmanschap betaal je wat.

Ik vind het leuk om met mensen in reactie te komen, die het gevoel wat ik heb als ik naar horloges kijk kunnen begrijpen en de droom om er eentje te hebben.

Vintage vind ik heel gaaf, alleen weet ik niet waar te beginnen. Zoals ik eerder al zei, de beleving van nieuw in de winkel, was ook ‘verslavend’. Vetgedrukte tekst

In beide berichten zeg je toch 2 tegengestelde dingen? Je mag hem showen… maar omdat ik in de zorg werk… is het ineens niet meer goed?

1 like

Ik denk dat je de berichten over jouw werk verkeerd opvat: Je plaatste een onduidelijke zin, waardoor er een paar flauwe grappen werden gemaakt die verder niets te maken hebben met jouw bericht. Voel je niet aangesproken, dat is niet nodig.

Ik zou vooral een aantal jaar de tijd nemen voor zo’n beslissing, ik merk dat mijn smaak en voorkeur elke paar maanden toch weer iets veranderen en wellicht is dat bij jou ook het geval. Langzaamaan sparen helpt hierbij: Je neemt de tijd voor je beslissing en het voelt niet zo onverantwoord als je de uiteindelijke aankoop doet, omdat je er zo lang kleine bedragen voor hebt gespaard.

Ik merkte alleen op dat je Rolexen in het algemeen niet veel ziet (laat staan in de zorgsector); werk overigens zelf in de IT en hier zie ik ze ook niet!

Er is niets mis met jouw werk; wat zou er mis zijn met werken in de zorg? :relaxed:
(en daarmee voor andere mensen zorgen!)

No worries. @25tien plaatste er nog een knipoog achteraan. Ik denk dat iedereen begrijpt wat je bedoelt, maar er staat iets anders. Dat alles door een enkele komma.

1 like

Welkom!
Horloges aankopen gaat bij mij via een lang spaar/keuze traject. Zelf vind ik horloges tussen de 300eu en 2k mooi omdat ik liever een paar van deze heb dan één dure, deze ook weer makkelijker zijn om te verkopen of in te ruilen en ik minder bang ben om ze te dragen. Misschien als ik meer inkomen heb dat mijn smaak duurder wordt, maar ik ben zeer tevreden over de horloges in mijn bezit.

Dit komma neuken helpt eerlijk gezegd ook niet erg voor TS!

1 like

Niemand heeft gezegd dat het helpt.

Dat bedoelde ik niet; het heeft geen toegevoegde waarde behalve negativiteit en onduidelijkheid.
Niet erg handig dus!

Mijn welgemeende excuses.
Al die grappen en grollen hier ook.

3 likes

Genoeg gegrapt over wel of geen werk hebben… 't zal me een “zorg” zijn?.. :stuck_out_tongue:

Ok… kijk mij weer eens de lolbroek uithangen… genoeg gelachen… nu humor…ofzo…

@anon12406429EV: welkom in ons midden… Mijn Complimenten voor de keuze voor de Breitling SuperOcean Heritage, dat model staat ook op mijn “ooit mogelijk misschien nog eens” lijstje…

Hoe bekostig je zo’n hobby… eerlijk… ik heb dus Geen baan… maar een eigen bedrijf in oprichting… en dat betekent… elke cent opzij leggen… en 4 keer omdraaien voor je’m uitgeeft… hoe doe ik dat dan? qua nieuwe horloges?..

tja… zelf bouwen… en soms… mag je ze ook voor anderen bouwen. in grotere oplagen… en dan blijft er meestal wel één “aan de strijkstok” hangen… zo heb ik’t duurste horloge uit mijn collectie verkregen…

Wat ik hiermee wil zeggen: “wees creatief!”, een jeugdvriend van mij heeft met spullen die hij kocht op Marktplaats, opknapte en weer verkocht, een zeilboot bij elkaar geklust…

5 likes

Heeft niet zozeer met beroepssector te maken, maar meer de Nederlandse cultuur. Je kunt in de IT makkelijk rond de balkenellende norm verdienen, maar men vindt een paar duizend euro voor een horloge al snel een astronomisch bedrag.

“Makkelijk” lijkt mij zacht uitgedrukt wat overdreven…

Maar dure horloges zie ik inderdaad ook maar zelden!

Welkom Marco,
Ik ben een pensionado. Verzamel al jaren. Eerst vintage Omega’s, tegenwoordig Russische horloges. Dat verzameld een stuk makkelijker. Ik gebruik een hobby spaarpot. Hoef ik geen verantwoording af te leggen. (Heb ook het gevoel dat ik anders steeds moet gaan uitleggen waarom ik nu weer een klokje wil kopen) .:wink:
Veel plezier nog hier.

Welkom @anon12406429EV!

Diep respect allereerst voor iedereen die in de zorg werkt met patiënten. Zwaar en heel nuttig werk.

Zeker ook een compliment voor je Breitling SOH;
Gaaf horloge en een echt “eigen smoel”.

Als volgende horloge zou ik in jouw geval iets goedkopers kiezen dat wel mee mag naar je werk.

5 likes

@Bauhaus is mij net voor. @anon12406429EV Ik wil je ook complimenteren met het werk dat je doet en jouw nu al goede horloge smaak.

Ik heb zelf ook een SOH maar dan in het blauw. Rolex heb ik echter weinig mee. Laat je dus niet leiden door de naam maar koop wat je hart sneller doet kloppen.

Voor mij is een horloge het enige sierraad dat ik draag en dat mag dan ook wel iets moois zijn en ieder is daarbij afhankelijk van zijn budget. Je moet dus zelf bepalen wat je voor een horloge wilt uitgeven.

Kijk ook zeker verder in het grijze circuit zoals William Wien, Ten2Two, Redwatches, Messink Watches etc etc voor goede prijzen voor nieuwe horloges maar ook mooie gebruikte exemplaren. Op deze manier is de hobby wat beter te bekostigen.

1 like