Hi allemaal,
Ben nieuw hier op het forum, al lees ik al geruime tijd mee. Ik ben 32 en sinds een jaar of 10 me wat serieuzer aan het verdiepen in horloges. Daarvoor heb ik vooral fashion watches gehad.
Nu heb ik een bescheiden collectie van 3 horloges die allemaal veel draagtijd krijgen.
De komst van de Tissot en de Hamilton werden steeds enorm vertraagd door mijn oneindige getwijfel. Veel passen, proberen en toch weer twijfelen. Uiteindelijk heeft mijn vriendin beide voor mij gekocht, omdat ze uit mijn reactie in de winkel prima kon opmaken wat ik nu stiekem toch het liefste wilde hebben. De vintage Omega ging wel snel, omdat ik die voor een leuk bedrag van iemand kon overnemen.
Nu tijd voor een volgende stap, een duiker, de worsteling weer begonnen en nu kan zelfs mijn vriendin de knoop niet doorhakken. Mijn budget is ongeveer eur 3500. In 1e instantie was mijn oog gevallen op de Tag Heuer Aquaracer. Na passen viel de 43mm eigenlijk meteen af, niet comfortabel om mijn pols. De 41mm zit dan wel weer prima, maar geeft nog niet het wow gevoel.
Een horloge wat ook heel hoog op mijn lijstje staat is de SMP 300.
Dit is nog boven mijn budget, maar even sparen en hij komt binnen bereik. Ondanks dat deze maar iets kleiner is dan de Aquaracer 43mm zit deze wel comfortabel, maar nog steeds wel groot. Echt een schitterend horloge!
Volgende op de lijst is de zwarte Black bay 58. Helaas nog niet in levende lijven gezien, maar de 41mm vind ik al een prachtig horloge. Deze wel gepast, maar voelt toch wat te lomp. Voornamelijk de dikte en gewicht zijn afknappers. De 39mm lijkt me de perfecte maat. Heb me wel alvast op de wachtlijst laten zetten, omdat het een serieuze kanshebber is en ik hem zeker is om de pols wil voelen.
Misschien kunnen jullie me op weg helpen met mijn keuze of hebben jullie nog een kanshebber toe te voegen die ik misschien over het hoofd heb gezien?