Goedemorgen! Het leek me goed om mezelf maar eens aan te melden omdat ik sinds begin dit jaar vrijwel dagelijks dit forum lees.
Ik ben 37 jaar en heb de eerste 36 jaar van mijn leven vrijwel nooit een horloge gedragen. Op een of andere manier is ergens een knopje in mijn hoofd omgegaan en wil ik daardoor nu alles van horloges weten. Wat een wondere wereld…
Aanleiding is dat ik begin van dit jaar voor het eerst een horloge heb gekocht (naast mijn Garmin): een Fromanteel. Zonder enige kennis van zaken, ik vond het gewoon een mooi horloge. Na mijn aankoop begon ik pas eens online te bekijken wat het eigenlijk voor merk is. Wat een positieve verhalen Toch draag ik 'm dagelijks met veel plezier…
Na het lezen van deze online berichten heb ik me voorgenomen om me eerst eens een jaar te verdiepen in horloges en om in februari 2021 een serieus horloge te kopen.
Het idee is om dan 1 of 2 horloges te kopen voor ca. 10-15k. Dit is een hele interessante zoektocht en waarschijnlijk is de ‘journey’ nog leuker dan de ‘destination’.
Ik merk dat ik veel kijk naar de veilige keuzes: Rolex (Sub, Datejust of Explorer II) en Omega Speedmaster, maar soms dwaal ik ook af naar Zenith, Grand Seiko en IWC. Vintage vind ik erg mooi (bijv. een 5513), maar ik vraag me af of dit slim is voor een eerste horloge. Een gouden Daydate is ook wel echt heel mooi, maar het is ook wel weer een statement
Naja we hebben nog even! Toch begin ik aardig ongeduldig te worden en overweeg ik om tussendoor een horloge onder 750 a 1.000 aan te schaffen om toch wat jeuk weg te nemen. Bijv een Sarb033 maar die lijkt best zeldzaam. Andere ideeën?
Tot zo ver…