Voorstellen, Freekdejager

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en het leek me netjes om mezelf even voor te stellen!
Sinds ongeveer twee jaar heb ik het virus te pakken. Altijd ben ik al gefascineerd geweest door horloges, maar ik wist niet dat er een hobby omheen gevormd kon worden!
Tot ik filmpjes op Youtube vond, je kent het wel…

Ik ben dus Freek, ik ben 23 jaar en woonachtig in het noorden des land. Ik ben afgestudeerd in Werktuigbouwkunde, wellicht dat daar een deel van de fascinatie voor tandwieltjes e.d. te verklaren valt. :slight_smile:

Mijn eerste ‘echte’ horloge was natuurlijk een seiko SKX007 met een strapcode super oyster band. Wellicht een standaard keuze maar ik was zo trots als een pauw. Kort daarna volgde een Seiko SKX781 (oranje Monster, eerste generatie). en deze week heb ik een Seiko srpc39k1 (Blauwe mini turtle) gekocht!
Die laatste was eigenlijk ongepland, ik was al een tijdje op zoek naar een fieldwatch of vergelijkbaar, maar ik kwam deze tegen en was op slag verliefd!
Verder heb ik de Prisma quartz uit de vroege jaren 70 van mijn opa weer aan de praat gemaakt, het batterijtje was gaan lekken en heeft 20 jaar in een kastje gelegen maar hij loopt weer mooi! Erg elegant met haar 32mm. Het zijn stuk voor stuk geen hele bijzondere horloges maar ik vind het toch erg leuk!

Genoeg gepraat, tijd voor foto’s!

Graag hoor ik jullie meningen :slight_smile: verder mag ik graag bandjes wisselen.

Groet, Freek

40 likes

Welkom, Freek.

Welkom :+1:

Welkom op dit geweldige forum :wink:

Welkom Freek, mooie horloges!

Welkom!

Welkom Freek!

Welkom Freek! Hoe bevalt de mini turtle?

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Welkom en veel plezier op HF!

Goed bezig mooie verzameling Welkom

Welkom op het forum!

Welkom Freek!
Mooie collectie heb je.

Mijn beste,

Freek, van harte welkom, in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wat een reacties al!
Over de mini turtle, ik vind hem echt gaaf. Het is een soort skx maar dan net ff wat mooier allemaal, met de hacking en handwinden, geboorde lugs, lume is ietsje mooier. Maar de skx heeft toch die x-factor, we gaan zien of deze dat ook krijgt :slight_smile: op den duur wil ik er nog wel graag een mooie stalen band voor hebben.

1 like

Zoals deze strapcode jubilee? Topkwaliteit en staat geweldig op de mijne!

Welkom.

Welkom Freek!

Welkom!

Leuke set Seiko’s :+1:

Monster zou ik nooit weg doen :wink:

Welkom Freek veel plezier op het forum⌚
Mooie collectie heb je al.