Voorstellen geboorte-horloge eerste kind

Zoals je in de titel kan lezen, In februari 2025 Verwachten we ons eerste kindje.

Voor deze gebeurtenis ben ik op zoek naar een mooi horloge die ik kan graveren met de Geboortedatum en naam van onze toekomstige dochter.

Het budget is ongeveer € 2000. Het mag minder zijn maar liefst niet ver erover.

Graag hoor ik Wat jullie zouden kiezen voor deze gebeurtenis.

17 likes

Squale 1521 COSC op staal.
Merk met geweldige heritage op het gebied van duikershorloges, meer dan uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding, ziet er heel goed uit en super comfortabele Von Buren case. Dus draagt geweldig!

Steel bracelets for 1521 || Squale Official Website

4 likes

Allereerst, gefeliciteerd met de komst van jullie eerste kind!

Ik hoop dat de zwangerschap voorspoedig verloopt.

Wat betreft de aanschafprijs kun je een hoop kanten op. De vraag is eigenlijk eerst wat vind je leuk en van welke soort horloges ging jouw hart sneller tikken, de afgelopen tijd? Als je dat al voor jezelf kunt invullen, dan kun je in ieder geval al een hoop afschrijven. Daarnaast wordt het dan een stuk makkelijker om suggesties te doen door ons, HF leden.

2 likes

Ikzelf heb ook een horloge gekocht voor de geboorte van mijn dochter. Een Grand Seiko HAQ limited edition.

Ik heb toen voor een limited edition gekozen, omdat ik toch iets speciaals wou hebben (ook al is in principe elk horloge limited).

3 likes

Gefeliciteerd! Maar wat vind je leuk inderdaad? Ik zou vooral voor iets tijdloos gaan.

Leuk! Welke dan? :slight_smile:

Gefeliciteerd!

Is het gezien de gravering de bedoeling dat ze deze ooit ook gaat dragen? Iets neutralere kleur zou ik dan denken.

Voor zelf meteen te dragen. Tja dan kun je echt alle kanten op :smiley:

5 likes

Gefeliciteerd met de aanstaande geboorte!

1 like

Proficiat. Btw, de eerste 6-8j kunnen ze geen tijd lezen.

2 likes

Allereerst proficiat!

Is het de bedoeling dat ze het horloge zelf ook gaat dragen? Dan zou ik zeggen dat het horloge qua formaat niet al te groot kan zijn. 36mm maximaal?

1 like

Niet doen :sunglasses:
Over 20 of 30 jaar is een horloge een rariteit.
Koop een paar flessen/kisten wijn of whisky uit het geboorte jaar.
Wordt het kind uiteindelijk veel vrolijker van :tongue:

5 likes

De sea of clouds.

Voor rond de 2000 euro is een Citizen Chronomaster een optie. Wel quartz (dat is een “doodzonde” voor vele mensen hier op het forum :clown_face:), maar wel uiterst nauwkeurig met slechts 5 sec per jaar afwijking ipv 5 sec per dag voor een automaat. En dan ook nog Solar, dus nooit meer batterij vervangen.
Heb hier ook maar gekeken, maar vond de wijzerplaten van GS vele malen mooier.

10 likes

What’s in a name. Koop een mooie Tudor!

1 like

Zo he! Dat is niet niks. Wat een ding zeg!

Ik zou voor de Longines Conquest in 38mm gaan. Tijdloos, past overal bij en je kunt zelf je kleur kiezen. Ook over 20 jaar voor je dochter prima te dragen!

3 likes

Gefeliciteerd met de komst van. Leuk idee en eventueel tof om later door te geven.

1 like

Gefeliciteerd met de aanstaande geboorte! Benieuwd naar je keuze :ok_hand:t2:

Ik sluit me in ieder geval hierbij aan

1 like

Welkom en gefeliciteerd met de aanstaande geboorte, benieuwd wat je keuze gaat worden.

1 like

Gefeliciteerd alvast.
Dat alles en iedereen straks in goede gezondheid mag blijven! :pray:

1 like

Hier zou ik lekker niets mee doen.

Als horloge voorstel. Zit op 2k list dacht ik.

1 like

Allereerst van harte gefeliciteerd!
Om wat gerichter advies te kunnen geven nog even wat vragen. Wat voor soort horloge zoek je? Sportief? Chique? Op staal of op leer? Ga je het horloge zelf dragen? Is het de bedoeling dat na een x aantal jaar het horloge naar je dochter gaat?

1 like