Beste allemaal,
Ik kijk alweer een paar maanden mee en vond het netjes me voor te stellen.
Ik ben Dam, woonzaam te Amsterdam en sinds m’n vierde horlogeliefhebber! Dat allereerste horloge was een digitaal horloge wat je in de jaren tachtig in sommige winkeltjes kon kopen met vlakken met primaire kleuren. Je had er ook andere plastic prulletjes van.
Daarna moest er een flik-flak komen. Daarna een Pop Swatch die ik kwijt ben en daar nog steeds verdrietig om ben. Toen m’n eerste G-Shock (DW-6900) in 1992. Heb ik net laten maken, voor meer geld dat een nieuwe kost. Maar maakt niks uit, want deze is de mijne en voor het leven!
M’n hele middelbare school heb ik m’n ouders volgeluld over de Breitling (Chronomat) die ik graag wilde voor het slagen en de lieverds hebben die voor me gekocht uiteindelijk! En ik, de sukkel, heb die vorig jaar door blijkbaar een amateur laten polijsten, waardoor die er nu als een neppe uitziet. Dat moet ik nog eens laten maken.
Vorig jaar een sprong in het diepe gewaagd en mezelf op m’n eerste Rolex getrakteerd! Gelijk maar goed gedaan, en voor de nieuwe Root Beer gegaan. Ik kan nog stééds niet geloven dat die van mij is, want het was puur geluk dat een Genèvese AD er een had liggen én die via de telefoon voor me vast wilde houden.
Verder liggen er Seiko’s, nog meer G-Shocks, een Timex en nog een hele rits vintage van opa’s, omdat niemand anders in de familie horloges draagt.
Ambities: Explorer II, 14060 two-liner, Bulgari Octo Finissimo in de titanium uitvoering, JLC Perpetual Calendar, VC Overseas… Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. De absolute graal? De Zeitwerk! Zonder datum natuurlijk.
Ik verheug me om deel van het forum uit te maken en op een gegeven ogenblik mee te kunnen verkopen en ruilen. Kan ik misschien aan een deel van de ambitie weeken;)
Groetjes,
Dam