Voorstellen & Hulp gevraagd!

Beste forumleden,

Ik lees nu al een tijdje mee op het forum en vind het wel tijd om mezelf voor te stellen. Ik ben Ruben, 21 jaar, en hoop eind juni mijn Bachelor Rechten af te ronden. Op dit moment bezit ik alleen een Orient Bambino, maar voor het behalen van mijn diploma wil ik mezelf mijn eerste ‘echte’ horloge cadeau doen. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar opties, maar ik kom er niet echt uit. Ik zoek iets dat ik straks tijdens het werk kan dragen onder een pak, maar ook in het weekend op een terrasje. Ik zou graag wat suggesties van jullie horlogekenners ontvangen. Ohja, niet onbelangrijk, het budget is rond de 3500 euro. Alvast bedankt!

14 likes

Speedmaster. :smirk:

6 likes

Say no more… topic kan gesloten worden :wink:

2 likes

Vintage datejust… 1601, 1603 of 16014. Beste allrounder!

1 like

Welkom! Ik zou voor een GS quartz gaan. Maar is nogal persoonlijk.

Datejust 16014 :ok_hand:

1 like

Binnen dat budget is veel te vinden maar wat zoek je precies?
Iig een beetje een allrounder maar zoek je op staal of leer, welk formaat staat jou goed op je pols?

Nu krijg een heleboel suggesties maar de maat is wel heel belangrijk.

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

Lekker uiteenlopende antwoorden. Omega, Rolex, Grand Seiko… Hier heb jij veel aan. :wink: :smile:

1 like

Welkom!

Een aardig budget voor een student :face_with_monocle: Bied veel mogelijkheden voor je!! :grin:
Ik heb duidelijk iets verkeerds gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welkom en succes met je uiteindelijke keuze.

Een horloge voor max 3500 voor onder een pak en op het terras.

Hierbij een kleine 6000 suggesties. Als je daar even uitfiltert wat je mooi lijkt, dan gaan we weer volop onze eigen keus roepen :wink:

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?countryIds=NL&dosearch=true&maxAgeInDays=0&onlyDealerAds=false&pageSize=60&priceFrom=0&priceTo=3500&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0

1 like

Helemaal vergeten te vermelden. Ik heb redelijk kleine polsen ja (ong. 16 cm), dus groter dan 36 mm is voor mij al snel te groot. Maatvoering dus het liefst 34-36 mm.

1 like

Dan is een (vintage) Datejust het antwoord op alles.

Dan zou je Rolex kunnen overwegen mits het je aanspreekt en je gebruikt geen probleem vindt.

Lees je dan wel even goed in hier en vraag op voorhand even advies voordat je een horkenbak op de kop tikt en achteraf hoort wat je hebt gekocht.

Edit: het aanbod in Rolex bevat nogal wat rotzooi en als je niet op de hoogte bent koop je zo een misser

1 like

Welkom!

Welkom op het Forum!

En zoals al vaker voorgesteld zou ik ook voor een datejust gaan :+1:

Welkom hier.

download