Voorstellen maar, Jan aka JDsigns

Welkom hier!

Niks mis mee, zijn hyper-betrouwbare werkpaarden en ze lopen vaak beter in de pas dan je zou denken.

De helaasheid der dingen. Verbrandingsmotoren maken geluid. Stilte is een luxe.

te

:rofl: Ik moest erg lachen. Ik waardeer knutselaars heel erg, maar als je het zo beschrijft zou ik in geen miljard jaar een horloge van je kopen. :slight_smile: Evengoed erg cool dat je dat doet, ik moet zelf ook eens wat gaan modderen met wat goedkope shit, want het lijkt me leuk als vrijetijdsbesteding.

2 likes

Welkom

1 like

Tja, de techniek achter een verbrandingsmotor is prachtig, dat in combinatie met de geur en het geluid maakt het zo mooi imo.

Hahaha, snap ik helemaal… Enige voordeel, ik doe het voor de hobby en in principe is alles wat ik koop afgeschreven, blijft het lopen dan heb ik het goed gedaan is het stuk dan is het leergeld geweest. En inderdaad, een van de mooiste vrijetijdsbestedingen.

Grappig hoe verschillend mensen dat beleven. Ik houd erg van snelheid, maar graag in volledige stilte en zonder nare geur. Ik rijd al vele jaren motor, maar heb bijvoorbeeld nog nooit aan m’n knalpotten gerommeld om meer herrie te maken. En ik neig naar Britse en Japanse motoren die weinig herrie maar wel veel koppel maken. Als het kon rook de binnenkant van m’n helm ook nog eens naar Jasmijn of de één of andere bloesem. :slight_smile:

Maarreh… wat is je favoriete verbrandingsmotor dan? Want nu ben ik nieuwsgierig.

2 likes

Grappig inderdaad hoe dat verschillen kan. Ik ben niet van de herrie apparaten, hoewel mijn duc wel voorzien is van 2x termi’s maar origineel af fabriek dus bij normaal rijgedrag niet overdreven.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar atmosferisch en dan het liefst een V. Het janken van een v12 vindt ik persoonlijk een van de mooiste geluiden die er is, maar ook mijn luchtgekoelde twee cilinder loopt heerlijk. Voornamelijk het mooi synchroon lopen van een verbrandingsmotor vindt ik heerlijk, dat heb je dan met de huidige 3 cilinders niet… Brits vindt ik overigens ook geweldig maar dan wel de oldtimers, mijn zoon heet James, drie keer raden welke na oorlogse motorfiets nog op de verlanglijst staat😉

2 likes

Welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom Jan van harte welkom hier

1 like

Welkom :+1:

1 like

Werkelijk geen idee. Bij James moet ik aan een Schots bandje denken, maar motorfietsen schieten me niet te binnen. :thinking:

Da’s een breed spectrum. Zelf ben ik fan van de multistrada’s en de scramblers, maar er zijn er nogal wat. Welke heb je?

Ik heb een 2008 Bonneville T100 gehad, maar kort daarna tot voor 2 jaar geleden een Tiger 800 Roadie met een triple motor. Nu weet ik niet wat je met synchroon bedoelt, maar die krachtbron was zo gelijkmatig en boter-zacht in de opbouw, daar kon ik van smullen. Ik houd van lineaire voorspelbare koppel, zeg maar, en vermijd alles waar men “karakter” aan toedicht. :slight_smile:

Dat is het ergste wat je me aan kunt doen. Lang leve de formule E. :rofl:

1 like

Hahahah dat bandje ken ik dan weer niet…
James motorcycle co is een van de vele villiers aangedreven motormerken uit de jaren 50. Overigens tegenwoordig bezig met hele gafe retro’s, en wat jou wel zou kunnen charmeren… Elektrisch!
Zoek maar eens op the famousjames.co.uk

Ik heb een gelimiteerde monster…

Hmm formule E, ofwel, de grote rc auto’s :grin::wink:

1 like

Jan, welkom op HF!

Wedden van wel?

Echt een one hit wondertje.

Met inslag van Mario Kart, met die charging zones en die boosts op de weg. :+1:

1 like

Sorry man, noem mij cultuur barbaar maar deze James ken ik echt niet… (ben ook pas 37 he… :wink:)

1 like

Uitgebracht in 1990, sindsdien typisch veel te horen op allerlei veronica achtige zenders. Ik ben zelf ook nog geen fossiel, wil ik maar zeggen. :slight_smile:

1 like