Voorstellen met foto's Seiko Orient Meistersinger

Beste Forumleden

Na een maand ‘lid’ te zijn en dagelijks van het forum te genieten (en al vele jaren ongeregistreerd, maar minder intensief) hierbij mijn introductie als nieuw lid.

Ik heb eigenlijk altijd een zwak voor horloges gehad.
Begonnen op de lagere school met een Pontiac (wat toen voor zo’n jonge jongen een heel ‘absurd’ horloge was. Ik mocht het alleen krijgen als ik verjaardag, Sinterklaas en kerst combineerde tot 1 kado, maar dat had ik er graag voor over),

Tienertijd Swatches en vanaf mijn 18e een jaar of 15(!) één en dezelfde Seiko, als enige horloge.

Toen die het begaf en ik een nieuw horloge moest ging ik los. In relatief korte tijd had ik 8 Seiko’s.

Het gepraat over horloges en de liefhebberij van velen is geweldig te zien, maar aangezien niks zo leuk op het forum is als foto’s, kan ik ze jullie dan ook niet onthouden🙂

Ik ontdekte Orient en kocht in mijn ogen 3 bijzondere exemplaren

Nog een Ingersoll

en het was weer een tijd stil…

Meistersinger vond ik altijd prachtig, maar 1000+€ voor een horloge was iets wat ik (toen) nog niet aandurfde.
Tot ik 2e hands de eerste Meistersinger kocht, een Pangaea

En toen ging ik los…:stuck_out_tongue_winking_eye:

(Vandaag, kan niet wachten😍 )

Nieuwe Meistersingers deden ook de Orient-liefde herleven

Kwam ondertussen nog een Mont Blanc tegen

een vintage Tissot

en een Swiss Military Hanowa

en moet mijzelf nu maar weer eens gaan beheersen.:blush:

Er staan nog 2 wensen open, maar dan moet ik eerst gaan ruimen. Een Omega Seamaster (weet nog niet welke van de velen ik nu het lieft zou hebben=meest zou dragen) en een Tissot Gentleman

Ik geniet enorm van het forum en hoop een idee gegeven te hebben van waar mijn hart op horlogegebied ligt.

Bedankt voor het lezen en tot ziens!

40 likes

Heel mooi allemaal. Welkom op het forum.:+1:

1 like

Mooi hoor🤤

1 like

Welkom hier :+1:

1 like

Geweldig verhaal.
Uw naam is maar een klein deel van de mooie collectie.

Enig idee welke zou moeten vertrekken?

Veel draagplezier

1 like

welkom

en wat een verzameling al zeg :+1: :smiley:

1 like

Welkom!
Al aardig wat horloges in de collectie :smiley:

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom, en veel plezier hier :+1:

1 like

Welkom!!

1 like

Dat zijn een hoop bijzondere Seiko’s! Welkom!

1 like

Beste Jasper, wekom op HF!

1 like

Welkom.

1 like

Mooie collectie! Welkom op het forum.

1 like

Mooie collectie :ok_hand:t2:

1 like

Welkom en nog heel veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welcome :+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Ruimhartige horloge collectie hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

@Thyssendo Dank Marco!

Ik denk dat ik de vraag om moet draaien naar welke zeker niet mogen vertrekken.
Dat zijn de 2 Meistersingers Pangaea’s en de Orients. (Kamasu groen niet heilig)

Van alle Seiko’s is er niets heilig. Twee van de acht heb ik heel veel gedragen, de rest weinig tot sommige slechts een paar keer.

Met name horloges die je zelden draagt is misschien beter weg te doen voor iets dat je wel draagt.
Ik wil wat meer voor ‘kwaliteit’ dan kwantiteit gaan. (Alhoewel ik Seiko een uitzonderlijke kwaliteit vind hebben.)
Ik heb net zoveel plezier aan een de rode Orient Kamasu als een horloge dat een factor 10 kost, maar misschien begrijp je wat ik bedoel.