Voorstellen met mijn NA: Rolex 16234 1990

Hallo allemaal,

Ik lees alweer een poosje mee, maar heb nog niet zoveel gepost. Zo heb ik mij ook nog nooit voorgesteld :).

Hier ben ik dan, 26 jaar oud, woonachtig in het mooie drenthe. Naast horloges is mijn andere passie motorrijden. Voor degene die daar verstand van hebben; ik rijd een 2020 street triple RS.

Mijn horloge hobby begon met een Festina Quartz toen ik ca. 18 was. Het was een chronograaf op leder met een vlindersluiting… Jarenlang content mee geweest tot ik me meer begon te verdiepen in deze hobby.

Zo’n 1,5 jaar geleden kocht ik een SKX007, met daar opeenvolgend een Solid Oyster band omdat de originele band mij aan de kermis deed denken (goedkoop)…

Na weer een jaartje content te zijn geweest en veel gelezen te hebben heb ik een orient bambino V4 gekocht met het nieuwe uurwerk met hack en handwind… Mooie dresswatch voor een relatief kleine prijs. Het domed glas, de simpelheid met enkel een datum weergave… I like!

Vorige week kocht ik een Seiko 5, de SNK393 met saffier bij rob van monsterwatches als nieuwe (goedkope) daily beater…

Ondertussen was ik al een poosje bezig met de zoektocht naar een echte grailwatch. Helemaal relatief, maar zoals zovelen was dit voor mij een rolex met die kartelrand waarbij ik als kind stond te kwijlen voor de etalages… Juist… of moet ik zeggen, date’juist’ ;).

Het is voor mij geworden een 16234 uit 1990 zonder B+P watch only. Eerst hechte ik daar wel veel waarde aan omdat het ook zo gehyped wordt door mede fanaten… maar toen ik het horloge eenmal omhad boeide me dat niet meer zoveel. Deze is voor mij gelinkt aan een verhaal. Een verhaal uit mijn leven, wat net als dit horloge, niet meer weggaat (in ieder geval niet door verkoop :P).

Hieronder volgen een paar foto’s van mijn nieuwe aanwinst! Geniet lekker met mij mee :smiley:

(Zodra iemand me heeft verteld hoe dat werkt… hehe)

Edit:

64 likes

welkom!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het Forum, foto’s kan je plaatsen door op de knop uploaden te klikken als je een bericht plaatst en vervolgens de foto uit te kiezen!

1 like

van harte welkom op ons mooie forum en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je aanwinst!

Groeten van z’n jongere broertje

4 likes

Verder heb ik nog een vraag. Ik heb dit horloge gekocht van http://langedykvintagewatches.com.

Nu heb ik gewoon netjes 12 maanden garantie op het horloge etc. Maar de onderhoudsstaat was alleen mondeling bekend ;).

Autist als ik ben, wil ik weten wat exacte staat van het uurwerk is. Hoe kan ik dit het beste laten doen? Bij een AD of servicepunt? Ik woon dus zelf in Drenthe.

Verder hecht ik puur voor emotionele doeleinde waarde aan een originele doos. Heeft iemand daar een adresje voor?

Bedankt!

1 like

Tip voor een onafhankelijke horlogemaker in je regio: Allwatch in Oosterhesselen. Albert is een zeer nauwgezette professional. :ok_hand:

Mooi horloge hoor! :grinning:

3 likes

Welkom :+1:

1 like

Welkom op het forum!
Erg mooie kast en bezel :ok_hand: die ziet er goed uit.
Veel plezier zowel hier als van je NA :+1:

1 like

Hartelijk welkom motard.

1 like

Welkom en geniet van je mooie Rolex

1 like

Erg mooi, ziet er goed uit.
Je slippers matchen bij de wijzerplaat.

1 like

Uiteraard over nagedacht, like a ‘boss’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hoe was je ervaring bij Langedyk? Ik ben namelijk zelf ook aan het kijken voor een (vintage) datejust en zag dat zij aardig wat modelletjes op voorraad hebben voor een niet al te gekke prijs. Alleen die foto’s die ze op hun site hebben staan zijn echt zo overbelicht als het maar kan, dus de scherpte van de bezel is echt slecht in te schatten :confounded:.

2 likes

Mooie aanwinst trouwens!

1 like

Mbt de doos.
Topic aanmaken in gezocht. Gaat helemaal goed komen.

En uiteraard mooi horloge.

1 like

Mijn ervaring was goed. Ik vond alleen dat er erg weinig verteld kon worden over de (onderhoud)staat van het horloge. Dan komt er een vrij vaag verhaal op tafel… desalniettemin… Je krijgt 12 maanden garantie en een goede prijs. Maar wil je daarna net zoals ik de exacte staat weten waarin je rolex verkeerd… dan moet je dus net als mij even opzoek gaan naar iemand die dat (betaald) voor je wilt uitzoeken. Wel een hele aardige gast! Die mick :slight_smile:

1 like

Welkom hier

1 like