Voorstellen / Mijn oriëntatie de afgelopen maanden

Leuke introductie en van harte welkom Bas !

1 like

Welkom hier.

1 like

Leuke opening! Heel herkenbaar. Ik ben onlangs ook mijn collectie gestart met dezelfde Seiko. Welkom en veel plezier hier.

1 like

Welkom in het konijnenhol, Bas. Het is hier heel diep.

1 like

Welkom Bas, mooie intro!
Zo kwam ik hier 3 jaar geleden ook en zit ik hier nog steeds…ondertussen al veel gekocht en weer verkocht en zul je zien dat smaken ook weer veranderen.
Veel plezier!

1 like

Van zo’n introductie kan ik genieten. Welkom, Bas en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Leuk stukkie om te lezen. Ik heb de g shock ook. Echt heel fijn ding. Daarnaast geniet ik ook nog het meest van me Seiko skx007 snap je dus helemaal ga je van duurder meer genieten. ???

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom! Je leven zal nooit meer zoals vroeger zijn…

2 likes

Leuke om je eerste bevindingen in de wondere wereld van horloges te lezen! Welkom op het forum Bas.

1 like

Welkom Bas!

1 like

Horlogekoorts! Je ziet een mooie, je koopt hem en dan zie je overal nog meer mooie horloges. Je koopt er nog één of twee of drie…, maar dan begint het toch duidelijker te worden wat voor soort horloge je eigenlijk wil. Zo verging het mij althans. Had al 2 quartz en 1 vintage Edox, maar er zijn wat vintage bijgekomen [mechanisch automatisch/handafwikkeling/met en zonder datummechanisme] [Glashütte, Eppo,Taunus,Trib, Helvetia, Certina, Edox, Junghans] en nu begin ik me te realiseren dat ik het liefst vintage mechanisch automatische horloges zonder datumaanduiding wil hebben [i.p.v. de handmatig opwindbare met datum]. Altijd draag klaar, geen datum instellen, maar de anderen mogen voorlopig blijven.

1 like

Welkom!

Dacht 3 jaar geleden precies hetzelfde. Vond 200+ al een behoorlijke smak geld. Nu zijn bijna al mijn horloges een stukje duurder :sweat_smile:.

Mijn gok is dat je budget snel opschuift. Eenmaal een duurdere aankoop en meeveren op HF en je begint duizenden euro’s opeens op een andere waarde te schatten. Voordeel is wel dat wanneer je tweedehands koopt, je afschrijving vaak meevalt.

Prijs en kwaliteit zijn verre van in verhouding. Duurder betekend zeker weten niet meer plezier. Er is niets rationeel aan deze liefhebberij. Maar dat geeft niets.

1 like

Nog even een bericht om iedereen te bedanken voor alle leuke en ook nuttige reacties. Wat een vriendelijke en open community is dit!

Update: Ik heb in de afgelopen 2 jaar sinds deze post ontzettend veel gelezen, georiënteerd, overwogen en ook enkele (kleinere) aankopen gedaan. Hieronder de laatste aankoop, van deze week:

Nou heb ik niet de illusie dat iemand zich nog zou afvragen hoe het met de auteur van deze anonieme post zou gaan, maar gezien alle hartelijke reacties destijds wilde ik toch even een update sturen. En mocht er interesse zijn in mijn omzwervingen tot nu toe, wil ik ook wel een “NA” schrijven over deze Tudor Prince Date-Day (referentie 76214).

13 likes

Voel je vrij om een NA verhaal te schrijven, we blijven liefhebber hier.

1 like

Welkom als Tudorist. Gefeliciteerd met deze NA en wat mij betreft kijken we uit naar jouw NA topic

1 like

Prachtige Tudor Bas. Gefeliciteerd!
Erg leuke update. De adviezen om nog uit kunnen loggen dus genegeerd :joy: Dan zal de volgende wel een IWC zijn :wink:

1 like

Welkom.

1 like

Die twijfel is er blijkbaar niet meer.
Gefeliciteerd met die mooie Tudor!

1 like