Voorstellen na 10 jaar

Beste horlogevrienden en forumleden,

Onlangs zag ik dat ik alweer bijna 10 jaar lid ben van dit geweldige forum en kreeg daar ook intern een melding van. Door de jaren heen hebben verscheidene van jullie mij leren kennen door geflipper in de verzameling met aan en verkopen hier op het forum. Ook kennen een aantal leden mij vanwege taxaties van horloges welke ik gedaan heb, vaak ten behoeve van de verzekering. Omdat ik inmiddels ook al weer 5 jaar voor mezelf als Register-Taxateur van Kostbaarheden, Juweliers artikelen en Antiek werk leek het me tijd om me eens voor te stellen op dit forum. (beter laat dan nooit J)

Toen ik 10 jaar geleden me hier aanmeldde ging er een wereld voor me open. Keek al een tijdje mee en wilde mijn eerste breitling kopen hier op het forum. Uiteindelijk was ik net te laat en kocht ik mij eerste Breitling een Super Avenger bij een grijze dealer. Mijn verzameling bestond daarvoor uit wat mode horloges maar ook wel een aantal moderne en vintage Seiko horloges. Heb ook altijd een liefde gehad voor zakhorloges van 1600 tot de jaren 40 van de vorige eeuw. De afgelopen jaren heb ik zeker meer dan 30 verschillende horloges gehad van Breitling vaak iconische modellen zoals de Navitimers. Maar ook meerdere modellen van de Omega zoals verschillende Speedmasters en verschillende horloges van Rolex. De laatste jaren wat rustiger geworden met flipperen maar heb nog altijd en aantal zakhorloges, een gouden Navitimer, SD43 en deze week weer een vintage Navitimer 0816 via het forum aangeschaft.

Omdat ik voor een verzekeringsmaatschappij (inmiddels 15 jaar) deeltijd werk en inbraak schade en expertise werkzaamheden verrichte. Ging dan om waarde vaststelling van verbrande of gestolen Sieraden en kostbaarheden ook vaak dure horloges. Heb precies 5 jaar geleden besloten om ook zelfstandig als taxateur aan het werk te gaan zodat ik ook onafhankelijk taxatierapporten voor alle verzekeringsmaatschappijen, particulieren en bedrijven kon gaan maken. Daarbij heb ik alle procedures doorlopen, verschillende opleidingen gevolgd ook deels via de vakschool in Schoonhoven. Uiteindelijk ben ik na een aantal examens en voor verschillende commissies te hebben gestaan toegelaten tot 2 registers. Hierdoor ben ik nu (Gecertificeerd) Register-Taxateur voor het VRT en de Federatie Goud en Zilver en zijn mijn taxatierapporten erkend in Nederland. De afgelopen jaren een groot netwerk om me heen gebouwd en geïnvesteerd in boeken en apparatuur welke voornamelijk voor edelstenen en sieraden nodig zijn. Daardoor krijg ik ook geregeld opdrachten vanuit juweliers en goudsmeden/restaurateurs. maar werk ook voor taxatiebureau ’s en veel bekende verzekeringsmaatschappijen.

Krijg dan ook de mooiste en interessantste dingen onder ogen of microscoop zoals hele oude horloges, exclusieve horloges, zeer oude sieraden al dan niet met edelstenen, moderne sieraden, Goud en Zilver, groot Zilverwerk, archeologische bodemvondsten Antiek en soms ook Miliaria verzamelingen. En je komt nog eens ergens.

Hou me aanbevolen voor de leden mocht er behoefte zijn voor advies vanuit dit mooie forum PB mag altijd. Iedereen van harte bedankt voor alle leuke contacten de afgelopen jaren en hopelijk weer 10 leuke forum jaren.

Groeten Edwin (B1)

95 likes

Op naar de volgende 10 jaar Edwin!

1 like

Alsnog welkom met terugwerkende kracht en gefeliciteerd met je tienjarige (tinnen) jubileum :slightly_smiling_face:

3 likes

Mooi jubileum! Van harte

1 like

Welkom kan ik weg laten :sweat_smile: Maar wel leuk je verhaal zo te lezen Edwin :ok_hand:t3:

1 like

Leuk verhaal Edwin en lekker set zo die Breitling en Dweller :ok_hand:t2:

1 like

Edwin proficiat met je jubilee hier en met de opstart als zelfstandige. Vooral dat laaste lijkt me wel een stevig parcours waar je voor gekozen hebt maar wel de moeite waard😁

2 likes

Wat in het vat zit verzuurt niet ,in die tijd een hele mooie professionele ontwikkeling door gemaakt :+1: :+1: dus van harte welkom !

Tnx, dat klopt inderdaad heeft ‘bloed, zweet en tranen’ gekost maar heb er nu veel plezier van en doe wat ik het leukste vindt.

1 like

Welkom Edwin .

1 like

Van harte met je jubileum op het forum. Prachtige baan trouwens!

1 like

Mooie introductie en blijf welkom😀!

1 like

10 jaar! Dat is best een tijdje😃
Welkom denk ik dan maar

1 like

Tof verhaal, en met name interessant om te horen wat je wel is en hoe je daar aangekomen bent. Op naar de volgende tien!

Je moet nooit iemand met z’n jubilee feliciteren. Die zijn altijd kut. Daarom heeft de goede man ook een Oyster op z’n Dweller.

3 likes

“Met je oyster” bekt niet goed genoeg naar mijn zin

2 likes

Welkom, Edwin. Beter laat dan nooit.

1 like

Welkom.

1 like

Mooi verhaal.
Met voorstellen beter laat dan nooit en dus: altijd en nog steeds welkom.

1 like

blijft een vette klok de Navitimer :smiley:

1 like

Welkom :smiley::+1:

1 like