Goeiemiddag allen!
Sorry maar hier komt toch eerst een stukje tekst, ik doe effe enkele topics in eentje. Enkel plaatjes? dan maar scrollen…
Na hier enkele maanden gefascineerd meegelezen te hebben, waaronder vele NA’s, persoonlijke voorstellingen, diverse merktopics etc. etc. werd het eens tijd om mijzelf toch even voor te stellen: Ik heet Benoit, aangenaam. Geen horlogekenner doch wel serieuze liefhebber, aan het eerste wordt stapsgewijs gewerkt.
Destijds kocht ik een eerste automaat: een Tag Heuer Aquaracer! Een horloge die ik nooit zou wegdoen (tot vorige week, maar straks daarover meer).
In de jaren nadien passeerden verschillende horloges de revue, een breitling, een connected modular, een frederique constant,… Maar zoals zo velen leed ik aan flipperitis. Ernstige ziekte, nare gevolgen. Toen kwam de eerste omega, een speedmaster professional moonwatch.
De beslissing om de collectie beperkt te houden kwam er en ik begon andere van de hand te doen. Ik verplichte mezelf enkel doordacht te gaan kopen en te houden wat ik kocht (of toch mijn best te doen hiervoor). Vorig jaar werd daardoor een topjaar, ik kon een Speedy Tuesday bemachtigen via het forum. Voor mij persoonlijk een speedmaster grail. Beroepsmatig draag ik geen horloge tijdens het werk waardoor polstijd tot de weekends beperkt blijft. Ik hou dus de collectie bewust zo klein mogelijk.
Ondertussen kwam er een twijfel over de Aquaracer, ik was al een paar keer de Seamaster tegengekomen hier op het forum en amai wat was die mooi. Maar de collectie wordt niet zomaar uitgebreid, dus moest die aquaracer eerst weg, maar dat was de eerste, twijfels twijfels. Tot een deal, die ik niet kon afslaan, zich voordeed.
Nu zitten we doorheen die eerste 10 jaren sinds het eerste automatisch horloge en ben ik enkele maanden geleden op de knie gegaan voor mijn vriendin. Zag ze niet aankomen, goed gevierd, veel gedronken, Topvrouwke, period. Mijn broer gevraagd als Best Man met het gezegde “Be on time” , hij kreeg hierbij mijn eerste, de aquaracer. “A watch is more than a timekeeper, it keeps memories of that time” . Vond ik wel een leuke gimmick
Toen ik haar leerde kennen zoveel jaren geleden wist ze dat ik een zwak had voor polshorloges. Ze vroeg me toen wat ik mooi vond en van die ene (rararara…) nam ze even een screenshot en die ging in haar privé foto album. Begin december, tijdens een stadswandeling hier in de buurt, passeren we de plaatselijke AD. Wil je even kijken? Graag. Naar binnen, heeft u een daytona (kon toch effe proberen ) ? Nee meneer. Sportmodellen? Nee meneer. Ach ja dan kunnen we niets passen, gaan we even verder? Wil je die ene niet even proberen Benoit? Dewelke bedoelt u juffrouw? Haalt ze haar gsm boven, hop privé album open, deze? Och juffrouw deze kan besteld worden, ik heb wel een andere variant binnen die u voorlopig even kan passen voor hetzelfde gevoel te hebben. En de rest gaat de geschiedenis in als een periode van wachten, een snelkloppend hartje en een topvrouwke.
Dag van vandaag deze prachtige om de pols. Amai, geen woorden voor.
Familiefoto nu ze hier even allen samen zijn:
Nu beginnen toch weer de twijfels, 4 stuks is van het goede te veel, wat met de moonwatch?? Mijn bandenkoning, houden of aan een nieuw baasje laten? Wat denken jullie
Dank en proost op het forum,
benoit