Voorstellen + op zoek naar mooi horloge

Goedemorgen allen op dit mooie forum,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, dat zal niet heel veel voeten in aarde hebben:)
Ik ben Mark, 30 jaar oud. Op het gebied van horloges ben ik een leek, en dan eigenlijk nog minder.
Verder dan het klokkijken kom ik niet zeg maar.

Nu ben ik onlangs 30 geworden, en mag ik van mijn vriendin een horloge uitzoeken.
Daar ben ik erg blij mee, want vind een echt horloge wel eens tijd worden na nooit een horloge gehad te hebben, en nu een jaar een smartwatch. Horloges maken toch de man nietwaar.
Het te besteden bedrag is niet oneindig, maar zit op ongeveer, komt niet op een euro, 50 euro keer mijn leeftijd, dus zeg maar rond de 1500.

Ik heb al wat rondgespeurd op internet, maar de afbeeldingen vallen vaak weg tegen hoe modellen in het echt ogen.

Ik ben op zoek naar een horloge met een mooie stalen of lederen band. voorkeur voor de wijzerplaat gaat uit naar donkerblauw of donkergroen. Het mooiste vind ik dat er een mooie diepte in het horloge te vinden is. Qua drukte of rustige wijzerplaat, maakt niet zoveel uit. Het gevoel moet goed zijn! De smartwatch vind ik mooi ogen rondom mijn pols, dus ben op zoek naar een horloge met een kast tussen de 42 en 45mm. Merk is voor mij niet erg belangrijk, kwaliteit daarentegen wel.
Het zal niet voor de verkoop zijn, dus verkoopwaarde of ruilwaarde is niet interessant.

Hoop dat er wat doorgewinterde fans zijn die mij aan mooie tips kunnen helpen!

Groeten een aanstormend horlogefanaat!

46 likes

Welkom :facepunch:t4:

Dus :
1500 euro
Staal of leer maakt niet uit
Liefst donkerblauw/groen
Druk of rustig maakt niet uit (dus duiker of dresser geen probleem)
42 mm +

Nou, dat komt wel goed :slightly_smiling_face:
Passen, en hier het blauwe gedeelte in de smiezen houden.
Die 42-45 mm is wel iets wat per horloge verschilt he…de ene oogt groot, de ander klein. Waarschijnlijk kom je op wat kleiners uit (40-43 oid) maar dat is aan jou.
Check deze :

1 like

Hoi Mark, welkom op het forum!
Mooi budget voor een horloge! Heb je liever een mechanisch horloge of een quartz? Kort samengevat heeft een mechanisch horloge het nadeel dat het niet strikt op tijd loopt en je deze weer moet opwinden/gelijk zetten als je 'm een tijdje niet gedragen hebt. Bij een quartz-horloge heb je daar uiteraard geen last van, maar daarmee ‘mis’ je misschien wel de bijzondere uitstraling en feeling van een mechanisch horloge.

Er zijn tal van goede merken. Zelf ben ik een liefhebber van Longines. Voor € 1.500 kon je enkele jaren terug nog een mooie duiker krijgen maar van dit merk zijn ook de prijzen aan het stijgen.

Ik zou gewoon naar een stad gaan en juweliers afstruinen en e.e.a passen :slight_smile: Veel succes met je zoektocht en laat weten wat het is geworden!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom…:+1:

Is dit niets voor je ?

3 likes

Welkom en veel plezier!

1 like

Hallo Mark, welkom op het forum!

Over welke smartwatch heb je het? Veel normale horloges dragen voor dezelfde diameter toch heel anders :wink:

2 likes

Welkom Mark op het forum ! Een erg leuk klusje heb je te doen …kijk hier maar eens in het blauwe gedeelte …waar je ogen aan blijven vastplakken ,daar onderzoek naar doen …e.v .hier vragen over stellen en passen …succes !! :+1:

1 like

Goedemorgen Mark en welkom!

Nog gefeliciteerd en wat een lieve vriendin heb jij!

Nu wil het zo zijn dat ook ik naar onder andere groene horloges aan het kijken ben en de volgende zijn reeds in beeld gekomen!

Doxa sub 200T

Titoni Seascoper

Seiko SPB207J1

Seiko SPB105J1

Squale Matic Australia

Die heeft overigens een rubberen band, maar voor de Matic is ook een stalen band te koop. Enige nadeel is de import van uit Australie.

Verder heb ik zelf nog niet iets anders in het vizier, in deze prijsklasse.

Ik wens je heel veel plezier hier op het forum.

6 likes

Welkom hier… de aangehaalde zinsnede gaat je in de toekomst, als je het virus te pakken hebt, nog wel vaker door het hoofd spoken…

1 like

Hierbij mijn ‘advies’…

3 likes

Mark, welkom op HF!

1 like

Welkom hier!
Kijk een bij seiko, certina, tissot, citizen.
Met dat budget kan je wel iets mooi vinden :wink:.

1 like

welkom-home

1 like

Welkom Mark emot-tiphat

1 like

Van harte welkom!

1 like

Hi Mark. Welkom. Kijk ook eens bij Stowa

1 like

Welkom.
Het klopt wel dat horlogeafbeeldingen vaak wat misleidend zijn.
Vooraf gaaan kijken en passen is een veilige optie
Er is een ruim aanbod binnen jouw specs
Wat plaatjes

4 likes

Welkom op het forum Mark. Veel (soms kleine) Duitse horlogemerken bieden hoge kwaliteit voor een goede prijs. Ik denk aan bijvoorbeeld:

Damasko
Nomos
Sinn
Archimede
Dekla

Succes met je zoektocht.

3 likes

Quartz en 43mm

4 likes