Voorstellen + op zoek naar mooi horloge

Allereerst, welkom!

Ik zou zeggen, look no further! Citizen NB1060-12L

Groen of blauw? Jazeker!
Diepte? Jazeker!
Lederen of stalen band? Jazeker

Weet je het zeker? Dat kan nogal kolossaal gaan dragen. Ik zou zeker niet je zoektocht tot alleen die formaten beperken. Afhankelijk van het type horloge kan een 38 of 40mm groter dragen dan die daadwerkelijk is. :slight_smile:

6 likes

Welkom👍

1 like

Welkom en er zijn al wat toffe voorstellen voorbij gekonen. :partying_face:

1 like

Welkom op het forum !! Veel plezier met je zoektocht naar een mooi horloge :ok_hand:t2:

1 like

welkom

1 like

Welkom. Veel plezier hier

1 like

Welkom Mark, zal je aanraden om zeker wat te gaan passen voor je koopt. Bepaalde dingen weet je alleen als je het past

1 like

Hydro Conquest?

5 likes

Hallo Mark, welkom!
Kan je nog iets meer wensen doorgeven?
Wil je een horloge met een duidelijke bezel zoals een duiker, of juist niet.
Ben je daarnaast bewust van de verschillende manieren van aandrijving van een horloge? Quartz, automatisch, opwind, tussenvormen zoals eco drive.

1 like

Welkom,

Gewoon even een PRX automaat om de pols doen.
Half jaartje wennen en vanuit daar rustig verder kijken.

:tophat:

2 likes

Nietes.

Je bent op zoek naar een horloge met een kast tussen de 36 en 40mm. Tenzij je polsen hebt van 22-25cm omtrek, dan ben je op zoek naar een horloge tussen de 40 en 43mm. Niemand is ooit op zoek naar een horloge van 44mm of groter, tenzij je Panerista wilt worden.

Alsjeblieft. Heb je nog 200 pietermannen over ook. 36mm Club draagt echt heel volwassen, maar als je twijfelt:

Er is een 38mm versie van. :slight_smile:

Ja, dus schiet nou niet in een soort midlife-crisis “ik moet een avontuurlijk horloge hebben want ik pretendeer een avontuurlijke man te zijn” achtige reflex, en koop nou eens géén duikhorloge.

Als je een klassiek ogend sporthorloge wilt:

40mm, mooie wijzerplaat. Past ook goed in het straatje van de Citizen die @Hotseflots terecht noemt. De Seiko Presage SPB465J1. Hou je nog 550 Euro over.

6 likes

Een samsung watch 5 pro, weegt niks, dus dat is misschien ook wel iets om rekening mee te houden?

1 like

Welkom bij de club Mark.

1 like

Iets een bezel vind ik wel lekker, maar het moet niet leidend worden.
v.w.b. betreft aandrijvingen, zegt mij niet zoveel, quartz is wat ik begreep met een batterij, en automatisch door beweging van de pols, maar verder geen enkel idee.

Was zelf deze Edox tegen gekomen, is dat merk iets?

4 likes

Allen,

hartelijk bedankt voor de geweldige storm aan welkom heten, voorstellen, meedenken, noem maar op!
Ik zal het vanavond op mijn gemakje eens doorspitten!

5 likes

Nou zolang het opwinden niet elke dag hoeft te gebeuren heb ik daar niet zo veel problemen mee!

1 like

Niks mis met Edox. Ik zou niet snel een duikhorloge in brons kopen als enige horloge, eerlijk gezegd, maar dat heeft meer te maken met het feit dat al mijn sieraden (lees: mijn ring en alle horloges) staal zijn. Als ik al zo’n kleur zou willen hebben zou ik gewoon een roodgouden horloge kopen, maar dan ga je je budget heel erg ver te boven.

Je zou hier kunnen kijken:

Nadeel aan Edox duikers is dat ik ze nogal lomp hoog vind. Deze 42mm duiker is bijvoorbeeld een volle 14,5mm hoog, en als hij dan niet op staal staat wordt hij topzwaar en gaat hij schuiven. Met als gevolg dat het oncomfortabel is.

Belangrijke vraag:

Wat is je polsomtrek? Hoe groot ben je? Draag je truien of overhemden?

Ik zag net dat je liever geen handwinder hebt, dan is de Nomos Club misschien niet het juiste horloge, die moet je elke dag een slinger geven.

Misschien is een wat moderner sporthorloge iets.

• 39mm groot, en maar 10mm dik, dus comfortabel dragend
  • 100m waterdicht
  • automaat
  • Coole kastconstructie
5 likes

Welkom @Horrie!

Hierbij het horloge dat je zoekt:

:white_check_mark: Check.

:white_check_mark: Doe hem een keer om bij een verkoper en je bent verliefd.

:white_check_mark: Oris is een niet al te uitgesproken/opvallend merk, met volgens mij één van de betere prijs/kwaliteit verhoudingen van Zwitserland.

Als ik binnenkort een leuke deal vind op de grijs/mint versie, gaan we samen bij de Oris-club :grin:

2 likes

Ik zie voorstellen die het budget oprekken.

Voor rond de 1800 scoor je een Grand Seiko quartz. 37mm ligt ver van de beoogde 42mm af, maar ze zijn ĂŒbercool. :slight_smile:

3 likes

Zoiets?

1 like