Voorstellen + op zoek naar mooi horloge

OK, stiekem nog één tipje dan…

De Squale 1521 Azzurro is in de uitverkoop. Dit is weliswaar 42 x 13mm, maar al een stuk dunner dan de Edox, en één van de mooiste blauwe platen die ik ooit in bezit heb gehad.

Foto van m’n ex:

Als het dan een duikertje moet zijn… Tja. Squale!

4 likes

Welkom Mark op dit inspirerende/informatieve en vooral leuk forum.
Veel is al gezegd hierboven, mijn tip gaat niet over een specifiek horloge want het is echt een kwestie van smaak en je moet er een klik mee hebben. Trek gewoon eens een dagje er vooruit om bij diverse juweliers/Ad’s rond te neuzen en te passen. Beslis niet te snel, zie je wat, denk er nog een nachtje over na. In het budget van €1500,00 is echt heel veel te koop, dus lekker een dagje op pad. Heb je nu ineens toch een bepaald horloge merk in gedachten, kijk zeker in het blauw of bij de aanbiedingen. Wens je iig veel succes in je speurtocht :+1:

Jij weet wel beter Chris :wink: er zijn van die figuren die hier op het HF zijn die hele diverse horloges hebben. Is geen peil op te trekken toch, de ene dag een Panerai om de pols en de ander dag weer een Glashütte Mühle Teutonia IV Blue Moon. Wellicht kom je ooit zo’n lid nog eens tegen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Toch wel belangrijk dat je snapt hoe een automaat werkt. Automaat is een uurwerk waarbij door beweging een veer wordt opgewonden. Zodra je het horloge afdoet loopt de veer in 40 tot 70 uur af (grofweg).
Doe je het horloge dus lang niet om dan zal je het weer opnieuw op tijd moeten zetten.
Quartz is misschien wel voor jou een betere oplossing. Batterij gaat lange tijd mee (paar jaren) en de nauwkeurigheid is vele malen beter dan een mechanisch horloge. Ook is de prijs van een quartz horloge meestal een stuk lager.
Waarom kiezen de meeste mensen op dit forum toch voor een mechanisch horloge? Dat is omdat ze de techniek erachter belangrijk en mooi vinden. Zeker bij horloges met een glasbodem kan je dat goed aanschouwen.

De Edox die jij laat zien en de Formex van @Fate_Amenable_To_Change zijn prima horloges. Maar het zijn wel automaten.

Voor quartz, kijk ook eens bij Longines naar een ‘niet duiker’. In veel maten te krijgen, tot 43 mm.
https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-l3-760-4-96-6

3 likes

Seiko spb 451/453

Kan ik je nog wel
Een leuke korting op regelen.

Serica 5303

Hamilton murph 38 staal

2 likes

Welkom Mark!

1 like

Welkom Mark, andere HF-ers hebben je al voldoende op weg geholpen wat betreft het opdoen van inspiratie.
De tip die ik je mee kan geven, ga eerst even verschillende modellen passen.

Een mechanisch of quartz horloge draagt heel anders dan een smart watch en dan is 45mm toch wel héél groot.

1 like

Welkom op HF Mark. Leuke zoektocht. Veel plezier en succes met de keuze

1 like

Welkom Mark!

Voor mij gold: hoe langer ik zocht, hoe meer ik de verschillende stijlen en vormen begon te waarderen, waardoor je nog verder van huis bent :sweat_smile:.
Vervolgens ontdek je vanzelf een gemene deler in de horloges die je aanspreken.
Van daaruit ga je dan op verder onderzoek uit en kom je opnieuw een hele waslijst aan prachtige opties tegen, vaak net buiten budget.
Dat herhaalt zich een keer of 10 totdat je vriendin, familie en vrienden het zat zijn en zeggen dat je een knoop moet gaan doorhakken.

Zo ging het bij mij :see_no_evil::rofl:

Het is en Formex Field geworden. Héél tevreden met mijn keuze!

2 likes

Haha ja dat herken ik, ik ben al een tijdje op internet rond aan het kijken. en waar ze eerst allemaal mooi zijn, vallen er steeds weer wat af, maar komen anderen er weer bij. Slaat de twijfel weer toe en dan istie weer weg. Dus ik zal ook een knoop door moeten hakken denk ik:) Mooi horloge heb je, als zal die mij niet echt staan vrees ik.

1 like

Bedankt voor de uitleg, ik neem aan dat ik hem in die 40 tot 70 uur af en toe wel af kan doen?

1 like

Jazeker, als je hem maar weer gaat dragen voor het einde van de gestelde power reserve tijd die voor dat horloges geldt. Doe je dat niet moet je hem alleen opnieuw op gang brengen en weer op tijd zetten.

1 like

Dan maakt deze zeker ook nog een kans. De Seiko SBDC203. Weer eens wat anders. Ik vind deze erg tof moet ik zeggen en hij is wat sprekender dan de SPB451 en SPB453

Kan me er vaag één herinneren. Vaag maar hoor. :wink:

Ik ben zelf niet helemaal weg van de intergrated bracelets. Maar als ik er nu één zou moeten scoren voor een leuke prijs, dan zou ik ook zeker eens bij Yema gaan kijken. De Yema Wristmaster Traveler wordt in zowel blauw als groen aangeboden.

Of als je wat anders Frans wilt, dan vind ik de Baltic Aquascaphe GMT ook nog wel tof. Hij heeft geen blauw of groene wijzerplaat. Maar dat maakt de bezel wel goed.

Zeker. Afhankelijk van hoe ver het horloge opgewonden is blijft deze gewoon lopen. Zodra de koek op is moet je 'm weer even een slinger geven en op tijd zetten.

4 likes

Hii Mark
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.
Ik heb je ergens zien schrijven, de smartwatch weegt nix dus da’s ook wel iets om rekening mee te houden.
Als je dat belangrijk vindt moet je zeker ook eens in titanium gaan zoeken.
Allerlei moois in te verkrijgen en weegt geen drol.

1 like

Polsomtrek is 28cm, ben 175 lang, wel overgewicht dus beetje fors. Voornamelijk truien, in het weekend nog wel eens een overhemd.

Bedankt voor je tip over de kleuren en de grote en dikte van Edox

1 like

Je weet zeker dat je het niet over je enkel hebt? :woozy_face:

Edit, even zonder gekheid,
Je vraagt om een stalen band.
Mijn pols is iets van 18 cm en als ik een horlogeband op maat maak hou ik 4 max 5 cm over.
Meer nooit.
Dus ik raad je af om on line een horloge te bestellen omdat ik me niet voor kan stellen dat ie je gaat passen.
Dan is je eerste horloge meteen een teleurstelling.
Dat zou jammer zijn.
Ga gewoon naar een winkel.

5 likes

Hey Mark, welkom op het forum. Ik zie dat er al veel ideeën zijn geopperd (en ook mijn idee is al geopperd) dus ik houd het bij dit hartkeijke welkom.

1 like

@Horrie een goed bedoelde tip.
Als je bij reacties op het hartje drukt dan weet die persoon dat je zijn bijdrage hebt gelezen. Scheelt jou ook weer reageren op iedere persoon. Hoeft niet hè maar misschien makkelijk voor je. :smiling_face:

1 like

Welkom!
Ga vooral veel rondkijken hier maar ook zeker het 1 en ander passen! Als je een horloge in de hand hebt of om de pols heb je er echt een goed gevoel bij.

Oris Aquis is misschien een optie voor je!
Maar als je meer van dress watches houdt kijk dan eens naar Frederique Constant bijv.

3 likes

Het beste advies is al gegeven enkele winkels, en ook eens passen wat
je op het eerste gezicht niet zou kopen een goed gevoel zegt dikwijls meer :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom!!!