Welkom hier
Een “standaard” automaat loopt 10 a 20 seconden per dag te snel / langzaam. Rolex 2 seconden per dag.
Een quartz uurwerk van 5 euro van de kruidvat zo’n 15 seconden per maand
Welkom! In het kader “de kracht van herhaling”. Wat je op een foto ziet zal er 9 van de 10 keer in het echt behoorlijk anders uitzien. Soms beter, maar het kan ook een teleurstelling zijn. Bestel - zeker je eerste horloge - absoluut niet online zonder het horloge eerst in het echt gezien te hebben en op je pols geprobeerd te hebben. Hier geldt ook, de ene 40mm is de andere niet qua pasvorm. Kleuren zien er op een foto anders uit dan in daglicht en de ene kleur fotografeert beter dan de andere kleur.
Succes met alle tips en vooral veel shop plezier.
Of een blauwe G-Shock:
Ja, eens. De reis is ook leuk en moet TS misschien ook gewoon doen. En toch is het voordeel van een plek als Horlogeforum dat hier heel veel ervaring zit. En na dertig jaar horloges kopen en verkopen, kan ik alleen maar zeggen: koop nou maar een Squale. Dan ben je gewoon klaar.
Of kom gewoon eens lekker in de Squale kroeg kijken. Pak een kruk en drink een biertje. Dan zul je zien dat na microbrands, Seiko, Omega, Rolex of whatever, mensen toch gaan voor een Squale. Het is niet voor niks dat zo’n beetje alle afleveringen van Nederlands grootste horlogepodcast ‘Mannen van de Tijd’ worden afgesloten met ‘Squale’.
Dat is en heel mooi cadeau
Dit dus
Welkom hier.
Ik ben niet zo thuis in de grote horloges, maar een 42mm die flink wat presence gaat hebben en boordevol eigenzinnig karakter zit, misschien een Bruvik Senja?
Ik vergat in de gauwigheid deze nog. Als die kleiner zou zij zou ik m beter onthouden, naar wie weet is het wat voor jou?
Allereerst natuurlijk van harte welkom hier.
Er is altijd wel een goede rede om een horloge te kopen. 30 worden natuurlijk ook. Of 31,32,33😎
Dit is er een die denk ik wel aansluit bij je wensen.
En ik ken toevallig iemand…

In ieder geval heel veel plezier met het zoeken. De “jacht” blijft toch het mooiste.
Welkom
Welkom, Mark en nog veel plezier op ons mooie forum.
Welkom! Ik heb wat groen in het blauw staan voor weinig geld… Kun je ineens kijken of groen je kleur is!
Effe linkje erbij: TK: Seiko Prospex SRPH15K1 - Groene "Tortoise"
Iedereen harstikke bedankt voor alle tips en aangeboden hulp, getoonde modellen e.d.
Ik ga er eens rustig de tijd voor nemen.
Moet zeggen dat het met al deze tips niet perse makkelijker is geworden
Vwb de grootte, zal ik bij nader inzien denk ik de grootte van de lug to lug bedoeld hebben.
Ik zal mijn aanwinst t.z.t uploaden!
En mocht iemand denken van Hé deze magtie niet missen, tips blijven welkom!
Check deze ook eens. Prachtige dial, perfecte grootte (voor mij althans) en rond jouw richtprijs.
Is er ook in twee kleuren blauw maar persoonlijk vind ik deze het meest geslaagd.
Als instapper zou dit ook een goede optie zijn:
Bang for Buck. En ik vind het persoonlijk een mooi exemplaar.
Ikzelf ben momenteel in de markt voor een Mido Ocean Star 39.
Voldoet ook wel aan jouw eisen en kun je nog een lekker stukje eten in Culemborg.