Ed ik ben het met je eens wat Squale betreft, maar de TS komt net kijken en dan is echt mijn tip. Ga op pad, bekijk diverse merken van duiker tot dresser. Neem de tijd en maak dan je keus. Niets te nadele van een Squale he, ik heb er ook een paar. Maar ook genoeg andere merken dus geef TS lekker de tijd
Nope, want straks kom je ineens een horloge tegen 45mm waar je direct een klik mee hebt. Die streep verplaatst zich net zoals je smaak
Tsja , ik lees dit tipic nu pas.
Heb al jaren een te veel groot aangekocht horloge.
In het blauwe gedeelte was daar geen belangstelling voor.
Onbegrijpelijk, als ik een wat dikkere pols had gehad was het een blijvertje geweest.
Zijn het allemaal dunne polsjes op dit forum?
Topic starter kan zich melden middels een P.B.
Welkom op het forum. Bijna alles is al gezegd. Toen ik een paar jaar geleden met horloges begon, had ik een goed gevoel bij Oris en Longines. Ze zijn wel wat in prijs gestegen, zie ik netš«£
Als tweedehands ook een optie is, zijn ze het overwegen waard.
Verder: naarmate je langer in de hobby zit, zal je smaak wat veranderen. Bijna altijd kleiner. Laat je alleen niet gek praten. Mijn 1e horloge was een Oris Aquis 43,5 mm en draag hem nog steeds (na 8 jaar) met veel plezier.
Geniet van de zoektocht!
Welkom Mark! Veel plezier op dit forum. Er zijn al veel mogelijkheden genoemd die aan jouw wensen voldoen. Met die nieuwe aanwinst gaat het volgens mij dan ook helemaal goedkomen
Welkom aanstormend horlogefanaat. Er zijn hier al een boel goede suggesties gedaan zag, maar ik zou zeker een paar respectabele horlogezaken en juweliers binnenlopen om te kjken, te passen en te voelen. Zeker met het budget wat je te besteden hebt zou ik dat aanraden. De echte kenners en fanaten hier kunnen je ook erg goed adviseren nadat je een aantal hebt gepast en fotos deelt hier van die horloges die jou het meest aanspreken. Hier op het forum loopt een wereld aan kennis rond, maar het moet ook goed voor jou voelen en dat kunnen we niet namens jou invullen. Veel succes met je zoektocht.
Veel goede tips zijn er al gegeven, waarvan die van @fredpanarai1 er bovenuit steekt. Ga idd eens rustig aan passen. Maak er met je vriendin een leuk uitje van. Met een hapje en een drankje tussendoor en of achteraf.
Ik heb 18.5 cm polsen en ik draag dagelijks een 36,5 mm horloge.
Maar die Aquis heeft dan ook een extreem draagbare lug-to-lug, zelfs om mijn bescheiden 16,7cm polsen heeft ie vele jaren mogen doorbrengen voordat ik hem weer verkocht.
Ik sluit me aan bij de andere adviezen: ga passen! Het heeft me wat leergeld en tijd gekost voordat ik enigzins kon inschatten hoe een horloge op mijn pols past en ook nu zit ik er nog regelmatig naast.
Dan nog de techniek, wel handig je hierin op basis iets te verdiepen qua voor- en nadelen en eventuele kosten over de jaren qua onderhoud.
Wekom op het forum!
Zoals je zelf al gemerkt had geven plaatjes niet altijd een goed beeld van het horloge āin het echtā, dus zullen ook de in dit topic aangedragen opties moeilijk goed in te schatten zijn vanaf een plaatjeā¦
Met zoān ruime criteria als door jou genoemd wordt het ook niet gemakkelijk om een gericht advies te geven.
Ik sluit me dan ook aan bij de adviezen om een dagje āhorloge kijkenā te plannen. Lekker een dagje struinen met vriendin langs meerdere juweliers waarna je waarschijnlijk al iets duidelijker weet wat je zoekt of juist niet zoekt.
Succes!