Hi allemaal, goedemorgen,
Ik zal me nog even voorstellen, na al een bericht te hebben geplaatst
Mijn naam is Erwin. Heb me 10 jaar geleden aangemeld, maar nooit actief geweest. Ben niet zo’n enorme horlogefreak. Wel altijd interesse gehad in de Patek Philippe Calatrava serie, vanwege het simpele design. Hoe simpeler, hoe beter, denk ik vaak. Maar heb nooit een Patek gekocht. Wel een Chopard Mille Miglia, die ik inmiddels ruim 20 jaar bezit (volgens mij model 1999).
De afgelopen paar weken heb ik echter 4 horloges gekocht, dus wellicht dat ik hier wat actiever wordt
Het begon dus in 1999 met de Chopard. Sinds een paar maanden heb ik opeens bijzondere interesse in Seiko (via Facebook groep enzo). Bijv. de Seiko Presage met Arita dial, die had ik op het oog. Ik heb echter, vanwege 20% korting bij de juwelier, doorgepakt en ben meteen voor een Grand Seiko gegaan, de SBGA293 met Spring Drive. Wat een geweldig ding, maakt een Patek overbodig wat mij betreft!
Intussen ook een Oris Diver Sixty-Five 36mm gekocht (voor vriendin, maar we delen 'm). Niet mijn favoriete horloge, maar m’n vriendin vond 'm erg mooi.
Afgelopen week heb ik twee Seiko’s toegevoegd aan de collectie, de SARB035 (nieuw gekocht bij Pange) en de Seiko Presage SRPD97J1 (“Japanese Garden” oftewel met Snowflake dial). Die laatste wordt vandaag bezorgd
Meteen een vraag die ik graag voorleg. De schakelband om de Seiko Presage moet er meteen vanaf, en ik denk aan een blauwe B&R band, precies zoals in dit filmpje:
Heeft iemand wellicht andere suggesties voor een andere band, geen schakelband, maar leer, stof of rubber. Zijn er betere merken dan B&R? Prijs maakt niet zoveel uit, ik doe toch lang met het horloge verwacht ik.
groeten!