Voorstellen Patrick_PJA en NA SKX013

Goedenavond! Ik ben hier inmiddels alweer een aantal weken lid maar me nog niet voorgesteld. Maar met mijn NA leek het me een goed moment dat nu toch te doen.

Mijn naam is Patrick, woonachtig in de regio Dordrecht. Ik heb altijd interesse gehad in horloges maar mezelf nooit echt in de gelegenheid gesteld een horloge te kopen. Daar heb ik eerder dit jaar verandering in gebracht door het kopen van mijn eerste (echte) horloge een Seiko 5.

Al jaren geleden had ik al eens iets gelezen over de hommage horloges van Steinhart en bij toeval liep ik er opnieuw tegenaan en wel tegen de Steinhart OVM in 39mm. Dat horloge heb ik onlangs van een zeer gewaardeerd forumlid hier overgenomen, @Da_Watcher. Ik moet zeggen dat ik enorm stond te kijken van de kwaliteit van dit horloge. Het gebolde saffier en de prettige band maken een goede indruk. Niet te vergelijken met alle ‘modehorloges’ die ik hiervoor heb gehad.

Hier op het forum was ik al vaak de SKX007 tegengekomen en was wel gecharmeerd van het model en dan met name de gebolde, gepolijste kast. Maar omdat ik een relatief smalle pols heb ging mijn voorkeur meer uit naar de kleinere versie, de SKX013. Na wat alerts in te stellen kwam dit model al snel voorbij op marktplaats. Het horloge was slechts een paar maanden oud en in uitstekende staat. Ik heb direct gereageerd en het horloge afgelopen weekend binnengekregen. Tegelijk met de nato-straps die ik heb overgenomen van een ander gewaardeerd forumlid hier, @Mike. De SKX013 is natuurlijk een eenvoudig ‘dikkertje’, maar ook deze keer stond ik weer versteld van het gevoel in kwaliteit! Ik begrijp nu waarom veel HF-ers er eentje hebben of hebben gehad. Het horloge draagt heel comfortabel en staat heel robuust op de nato-strap, ondanks zijn bescheiden formaat. Ik vind het tof dat het zo’n echte tool watch-uitstraling heeft en dat zo aantrekkelijk geprijsd.

Ik ben me inmiddels alweer langzaam aan het oriënteren op een volgende NA, wat wellicht weer een Steinhart wordt of misschien een Christopher Ward als ik een leuke aanbieding tegenkom. Of wellicht een andere Seiko duiker (Turtle??). Of jullie moeten andere suggesties hebben om mijn collectie te helpen opbouwen?

Bedankt voor het lezen en nog meer bedankt voor jullie posts waar ik inmiddels al veel plezier aan heb beleefd. :smiley: Dan nu enkele foto’s!

23 likes

Welkom Patrick en voor dat je je voorgesteld had heb ik al een bandje van je overgenomen :+1:t2:

Veel draagplezier en met de zoektocht naar een nieuwe aanwinst…

1 like

Welkom op HF :+1:, ben ongeveer met zo’n zelfde collectie begonnen :grin:

2 likes

Dankje! En dat is wel leuk om te horen. :smile: Dan ben ik wel benieuwd, wat is dan op dit moment je grail? :sunglasses:

Hoi Patrick
Welkom op HF!

1 like

Van harte! Mooi trio zo :+1:
Voor een CW tegen een leuke prijs zal lastig zijn. CW doet niet meer dan 15% tenzij het uit de collectie gaat, dat prijzenfestijn is over. En ik weet dat er nog 1 was hier, ook een blauwe maar voor de rest lijkt het schaars hier.

Van de SKXén en aanverwanten wemelt het hier dus die komen nog wel voorbij. Maar maak je geen zorgen er komen nog andere onbekende kandidaten voorbij en loopt het weer heel anders :slight_smile:

Dat is wat HF met je doet :wink: Het enige waar ik je mee kan helpen is dat je je niet te snel laat verleiden en flipperitus krijgt. Koop vooral wat je zelf mooi vind en wilt dragen. Veel plezier met je aanwinsten en geniet vooral van wat je hebt :+1:

2 likes

Welkom :grin:

1 like

Vooral heel veel kijken en lezen, anders koop je je rot.
En ga overal passen voordat je wat koopt…gewoon alle winkels in lopen en van alles om gooien :smile:
Dan weet je een beetje hoe of wat je leuk vindt, en wat je staat.
En oh ja, welkom hier :smiley::tada:

1 like

Welkom!

1 like

Van harte welkom :blush::+1:

1 like

Mooie collectie! Welkom en veel plezier!

1 like

Welkom Patrick!

Veel plezier hier op het forum!

1 like

Die nato staat ‘m goed! :sunglasses:

1 like

Welkom, meteen al goed op weg! Veel plezier op HF :sunglasses::+1:

1 like

Welkom! Prachtig die SKX013, probeer hem zelf ook te bemachtigen! :slight_smile:

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Dankje! Ik kan de SKX013 je zeker aanbevelen. Maar zet anders ook alerts aan op marktplaats? Dan heb je goede kans er één te vinden. :smiley:

1 like

Mijn beste,

Patrick, van harte welkom binnen de contouren van dit temperamentvolle HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja tof he!! Nogmaals bedankt. :star_struck:

1 like

Bedankt Frans! Bij iedere etalage waar horloges liggen sta ik altijd wel even stil :face_with_monocle:, dus dat komt wel goed. :smiley:

1 like