Voorstellen + Reparatie Seiko (1975)

Hallo allemaal,

Ik ben Nils, 31, al een tijdje aan het rondneuzen op het forum, maar mij nu toch maar eens aangemeld :).

Mijn interesse in horloges komt vooral van mijn opa, die instrumentmaker was bij de RDM en in zijn vrije tijd horloges en klokken maakte. Van hem ook nog wat mooie dingen geërfd, waaronder een paar mooie stopwatches (Omega en Minerva).

Met alle spullen die ik van hem heb overgenomen heb ik ook zelf 2 horloges in elkaar gezet, beiden gebaseerd op een ETA 6497 uurwerk.

Verder liggen mijn interesses bij de luchtvaart/ruimtevaart (ben zelf piloot) en de modelbouw (ben momenteel een modelspoorbaan aan het bouwen).

Ik ben onlangs bekend geraakt met de Seiko Pogue (6139-6002), vanwege de link met de ruimtevaart. Ik zat al geruime tijd online te zoeken naar een mooi exemplaar, totdat ik op bezoek was bij mijn ouders en aan mijn moeder liet zien wat ik wilde. Tot mijn verbazing zei ze dat m’n vader dat exacte horloge nog gewoon in de la had liggen, het was namelijk zijn horloge uit z’n schooltijd! Ik natuurlijk als de wiedeweerga naar boven gesjeesd om te zoeken en inderdaad in de la lag, alsof t een oud prul was, een Pogue in verrassend goede staat.

Alleen loopt het uurwerk niet meer. Zelfs na een paar uur om de pols om de automaat zijn werk te laten doen gebeurt er weinig. De secondewijzer loopt heel soms, maar dan maar ongeveer voor een kwart omwenteling om daarna weer stil te staan en de onderste pusher blijft plakken. Nu heb ik stiekem wel even de kast opengemaakt om te kijken of er geen grote ravage binnen was. Gelukkig ziet alles er erg mooi uit, dus wellicht met een servicebeurt is alles verholpen.

Nu is mijn vraag, weten jullie iemand die goed is in oude Seiko’s? Ik heb al contact gehad met Seiko NL, maar die kunnen niets garanderen, omdat het een uurwerk is dat niet meer geproduceerd wordt.

Alvast bedankt,

Nils

30 likes

Wat een verhaal :joy: Mooi hoor, is een goed exemplaar.

5 likes

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met ene Andre meen ik hier van het forum. Hij heeft ervaring met Seiko 6138 en 6139 uurwerken. Zal het thuis eens opzoeken.

Gefeliciteerd met je lade vondst!

Welkom Nils en veel plezier op het forum.

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Kijk, dat zijn de betere verhalen.
Hoe groot is nou die kans ?
Welkom op HF.
@Aad57 weet wel raad met die Poque…

1 like

Vergeet Seiko NL wat dit betreft.
Probeer eens een foto en je probleem per email naar rob.pieters@dulci-international.com

Denk dat die wat voor je kan doen.

Hans cp

2 likes

welkom-home

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Welkom :grin:

Welkom Nils, op dit mooie medium vol informatie en ongekende mogelijkheden!
Ook op jouw vraag komt het juiste antwoord (als die er niet al staat)

Welkom! En mooi verhaal van die Pogue haha!

Jeetje Nils, welkom natuurlijk maar inderdaad wat een verhaal over de Pogue. Zo hou ik het niet droog he😂

Mooi verhaal…:grinning:

Welkom👍

Beste Nils,
welkom op HF!

Van harte welkom hier, Nils! :slight_smile: :+1:

Welkom Nils!

Mee eens en welkom

2 likes

image