Ik heb al een aantal berichten gepost maar wel zo netjes om me ook even voor te stellen.
Dat doe ik hier omdat er naar mijn weten geen apart voorstel topic is(jammer).
Ik ben Richard uit Nijmegen en rij, zoals de naam al doet vermoeden, ook in een Clio. In mijn geval een Clio RS182. Hiervan zijn er 47 in Nederland waarvan maar 2 in deze kleur racing blue.
Een unieke auto die rijdt al een veel duurdere en op het circuit veel op papier snellere wagens achter zich laat.
Na tientallen jaren voor etalages te hebben getuurd naar o.a. de Tag Heuer Carrera horloges heb ik een aantal weken terug mijn droom laten uitkomen en een Tag Heuer Carrera Monaco GP Limited Edition gekocht. Dus die met de grijze wijzerplaat, uitgebracht in 2013 wegens het 50 jarig bestaan van de Carrera.
Het ideale moment om in te stappen.
Van deze Tag Heuer zijn er 15 in Nederland waarvan 3 hier in Nijmegen.
Omdat dit geen horloge is om dagelijks te dragen heb ik ook een Tissot T062 automaat erbij. Ook een heel mooi horloge met aan de achterkant een glasbodem met de schoepen van een vliegtuig turbine.
Omdat 2 horloges geen verzameling is ben ik mezelf aan het oriënteren en dat is een hobby op zich aan het worden.
Ik duik af en toe, dus moet er een keer een mooi duikhorloge komen. Omdat een Rolex mij te duur is zoek ik nog een mooi alternatief.
Ik heb er al een aantal voorbij zien komen dankzij dit forum. Ik neig naar een titanium versie en dan wordt het aanbod al een stukje kleiner.
Maar ik vind Oris ook een mooi merk, waarom kan ik niet uitleggen, maar ik heb in een paar dagen op dit forum ook mooie merken voorbij zie komen die jullie misschien allang kennen maar die voor mij totaal nieuw zijn zoals Tudor.
Andere merken zie ik opvallend weinig voorbij komen zoals Victorinox, dat ook mooie horloges maakt.
Waar ik nog veel over wil leren zijn de verschillende uurwerken. Zo maakt bijvoorbeeld Hamilton uurwerken die - als ik goed ben ingelicht - in veel duurdere merken zoals IWC wordt gebruikt en dat vind ik interessant om over te leren.
Ik heb al een aantal berichten gepost maar wel zo
netjes om me ook even voor te stellen.
Dat doe ik hier omdat er naar mijn weten geen
apart voorstel topic is(jammer).
Ik ben Richard uit Nijmegen en rij, zoals de naam
al doet vermoeden, ook in een Clio. In mijn geval
een Clio RS182.
welkom! hoop niet dat je later in n andere auto gaat rijden
Ik duik af en toe, dus moet er een keer een mooi
duikhorloge komen. Omdat een Rolex mij te duur is
zoek ik nog een mooi alternatief.
misschien idee om t hf ehbo lijstje te gebruiken in n aparte post?
Waar ik nog veel over wil leren zijn de
verschillende uurwerken. Zo maakt bijvoorbeeld
Hamilton uurwerken die - als ik goed ben ingelicht
in veel duurdere merken zoals IWC wordt gebruikt
en dat vind ik interessant om over te leren.
hamilton en iwc gebruiken in sommige modellen idd dezelfde uurwerkjes. alleen heeft iwc ze vaak met n hogere kwaliteit en bij sommige met aanpassingen.
welkom hier… het verzamelen van horloges kan een serieuze hobby worden… maar… in de ze praatgroep vind je veel steun…
Oris heeft een mooi duikershorloge met dieptemeter… deze werkt met een klein kanaaltje in het glas.
Hoe dieper je komt, hoe verder het water in dit kanaaltje dringt, en op de schaalverdeling rondom, kun je dan de diepte aflezen… heel mooi gevonden!..
welkom hier… het verzamelen van horloges kan een
serieuze hobby worden… maar… in de ze
praatgroep vind je veel steun…
Oris heeft een mooi duikershorloge met
dieptemeter… deze werkt met een klein kanaaltje
in het glas.
Hoe dieper je komt, hoe verder het water in dit
kanaaltje dringt, en op de schaalverdeling rondom,
kun je dan de diepte aflezen… heel mooi
gevonden!..
slibt zo’n kanaaltje niet snel vol met allerlei zout / mineralen zodra het water opdroogt ?
welkom hier… het verzamelen van horloges kan
een
serieuze hobby worden… maar… in de ze
praatgroep vind je veel steun…
Oris heeft een mooi duikershorloge met
dieptemeter… deze werkt met een klein
kanaaltje
in het glas.
Hoe dieper je komt, hoe verder het water in dit
kanaaltje dringt, en op de schaalverdeling
rondom,
kun je dan de diepte aflezen… heel mooi
gevonden!..
slibt zo’n kanaaltje niet snel vol met allerlei
zout / mineralen zodra het water opdroogt ?
Zou kunnen maar bij alles wat op zee of in zout water gebruikt wordt is aan te raden om het altijd na te spoelen met kraanwater.
Duikpakken of rubberboten voor professionele doeleinden zijn zeewaterbestendig net als veel meer spul maar wordt altijd nagespoeld als daar de gelegenheid voor is.
Dus voor een duikhorloge geldt dat zeker om de levensduur en betrouwbaarheid te waarborgen van de pakkingen en andere functies zoals een dieptemeter.
slibt zo’n kanaaltje niet snel vol met allerlei
zout / mineralen zodra het water opdroogt ?
Zou kunnen maar bij alles wat op zee of in zout
water gebruikt wordt is aan te raden om het altijd
na te spoelen met kraanwater.
wat carpe tempus denk ik bedoel is, of t uberhaupt wel normaal na te spoelen is. ik had daar ook mn twijfels over. ik bedoel, t systeem is zo opgezet dat water door kan dringen afhankelijk vd druk. als je dan meer dan 100m onder vuil water bent geweest, dan lukt t volgens mij niet dat n beetje kraanwater zo ver die tube i kan komen.
of zijn er tools voor dat je met n flezibel.buiske ofzo n reinigingmiddel naar binnen kan spuiten ofzo?