Duidelijk.
Ja, Rolex heeft uiteraard ook een Submariner.
Zit mezelf ook een beetje te verlekkeren op de Sinn T1/T2 met SOP A10-2A uurwerk.
Moet een goed uurwerk zijn als tegenhanger ETA.
Ik blijf er naar kijken, gruwelijk mooi(persoonlijk), titanium en voor de meesten redelijk betaalbaar.
Wordt er allemaal niet makkelijker op!
Enige struikelblok is dat deze met 45mm misschien aan de grote kant is voor mijn 17,3cm pols.
Hoogte van 13.3mm is dan weer aantrekkelijk!
De band is inderdaad ook niet onbelangrijk. En Swiss made horloges zeggen mij toch iets meer.
Ik denk dat ik op donderdag 20 maart 2015 met de ICE trein naar Basel in Zwitserland reis voor 2-3 dagen Zwitserland.
En dan de beurs BASELWORLD 2015 bezoek. Alle Zwitserse merken te bekijken en vergelijken!
Lekker relaxed voor 75 Euro op en neer!
In mijn huidige favo 7 van duikhorloges in willekeurige volgorde:
Tag Heuer Aquaracer
Rolex Submariner
Tudor Pelagos
Omega Seamaster
Breitling Superocean 42mm
Oris Meistertaucher
Oris Depth Gauge (waarschijnlijk te groot voor mij)
De volgorde verschuift dus steeds maar ik neig steeds meer naar de Pelagos omdat een duikhorloge voor mij niet te opzichtig moet zijn. En de techniek en materialen van de Tudor spreken mij steeds meer aan.
En dan laat ik gezien de prijzen de Rolex Sea Dweller en Deepsea Dweller maar even buiten beschouwing.
Ik heb ze alleen nog niet allemal in het echt gezien en Baselworld 2015 is nog te ver dus…
…weet iemand een dealer in de regio Nijmegen die de Tudor Pelagos op voorraad heeft?
Je kan hem ook bij mij komen bekijken
(vrijblijvend natuurlijk). Woon wel in regio
Rotterdam.
Ik heb het horloge nog steeds in gedachte dus wie weet!?
Nu wilde ik mijn Tissot al in de verkoop zetten maar ik mag hier pas na 6 maanden een te koop advertentie plaatsen en dat is natuurlijk jammer.
Ruil je eventueel een nieuwe Tissot Navigator T062 automaat in?
Dan hoor ik het wel via een PB.
Even een vraag aan de mensen die al langer verzamelen.
Wanneer komen ongeveer de nieuwe modellen in de winkels en gaan de overjarige modellen in de uitverkoop?
Is dat tegen het eind van het jaar of pas na bijvoorbeeld Baselworld in maart wanneer veel nieuwe modellen op die beurs worden getoond.
Verder zou ik graag willen weten of op de beurs in Baselworld 2015 in maart alles alleen kan worden bekeken? Dat is prima want ik ga er toch wel graag heen maar ik vraag me af of de horloges daar ook worden verkocht en zo ja of er dan speciale beursprijzen kunnen worden verwacht zoals je ook vaak ziet op bijvoorbeeld de Motorshow in Essen.
O ja…JSZ nog bedankt voor de tip. Ik heb het Clio horloge aangeschaft, haha!
Mijn eerste kwarts met op de achterkant het Renault Clio logo. Kon deze als cliogek natuurlijk niet laten lopen!
Ga eens eerst naar een stad in de buurt en loop
eens bij wat juweliers binnen
Dat doe ik af en toe dus dat is geen toevoeging op mijn vraag.
Als je het antwoord niet weet of niet wilt geven dan ben je niet verplicht om te reageren. Als het verboden is om als nieuwkomer veel vragen te stellen dan hoor ik het graag
Even een vraag aan de mensen die al langer
verzamelen.
Wanneer komen ongeveer de nieuwe modellen in de
winkels en gaan de overjarige modellen in de
uitverkoop?
Verder zou ik graag willen weten of op de beurs in
Baselworld 2015 in maart alles alleen kan worden
bekeken?
op de beurs kan er over t algemeen niet direct gekocht worden. misschien bij sommige microbrands.
en kort na basel is er meestal ook nog geen uitverkoop, omdat de modellen pas later in t jaar of zelfs soms t jaar erop pas uitkomen.
uitverkoop bij de duurdere modellen komen naar mijn ervaring bij de grotere merken pas voor vlak voor of zelfs pas na de release.
Even een vraag aan de mensen die al langer
verzamelen.
Wanneer komen ongeveer de nieuwe modellen in de
winkels en gaan de overjarige modellen in de
uitverkoop?
Verder zou ik graag willen weten of op de beurs
in
Baselworld 2015 in maart alles alleen kan
worden
bekeken?
op de beurs kan er over t algemeen niet direct
gekocht worden. misschien bij sommige
microbrands.
en kort na basel is er meestal ook nog geen
uitverkoop, omdat de modellen pas later in t jaar
of zelfs soms t jaar erop pas uitkomen.
uitverkoop bij de duurdere modellen komen naar
mijn ervaring bij de grotere merken pas voor vlak
voor of zelfs pas na de release.
Kan ik nieuw kopen voor 2000 Euro en dus in mijn budget voor een 2e top horloge en duiker in mijn verzameling.
Alle andere horloges in mijn top 10 zijn duurder en deze kost normaal ook meer dan 3500 en dan niet eens voor de LE uitvoering.
Welkom hier! En leuk om je enthousiasme te lezen en de lijstjes. Het mooie aan lijstjes is dat die in de loop van de jaren flink gaan veranderen is mijn ervaring. Wanneer je daarna over een paar jaar een oude post van jezelf leest, denk je verhip, was ik dat echt.
Tip als starter is om niet gelijk heel veel in te slaan maar eerst flink gaan orienteren. Veel leuke horloges hoeven ook geen vermogen te kosten. Zoals Seiko, G-Shocks en ook Russische horloges die heel erg cool en niet duur zijn. Die Russen hebben vaak een hele mooie historische horlogegeschiedenis en zijn uiterst betrouwbaar zoals het 3133-uurwerk chronograaf in een mooie zichtbodem. Zoek maar eens op merken als Poljot, Buran, Vostok. Kijk eens op eBay en chrono24.com.
Bedankt voor de tips mensen.
De Breitling gaat het sowieso niet worden, mede ook omdat het model dat te koop was voor die goede prijs is verkocht. Ik had geen optie op het model.
Daarbij neig ik bij duurdere modellen toch ook meer naar “tijdloze” modellen, haha!
Goedkopere horloges is niks mis mee. Ik vind een aantal Seiko, Citizen, Certina en Edox horloges heel erg mooi, zeker voor die prijzen.
Mijn lijstjes zullen ongetwijfeld veranderen want dat merk ik nu al en ik heb pas een aantal weken lijstjes. Maar aan de andere kant blijf ik bepaalde modellen altijd mooi vinden.
Ze keek ik 30 jaar geleden in de etalages naar Tag Heuer Carrera modellen en die wens is dit jaar uitgekomen en dus een mooie start van mijn collectie. De rubberen band met het autobandenprofiel van de F1 uit 1964 vind ik alleen al schitterend!
Ik ben wel gek op veel Zwitserse horloges al vind ik die Rus ook erg mooi en waardeer ik die meer naarmate ik er meer vanaf weet. Zal wel bij de mensen ingebakken zitten dat Zwitserse kwaliteit goed is. Vandaar ook mijn Jura koffiemachine.
Rolex wordt me te prijzig.
Mijn huidige top 5 ziet er als volgt uit;
Tag Heuer Carrera Monaco GP limited edition = TSJEK
Omega Seamaster 300 blauwe wijzerplaat =
Tudor Pelagos
Ik heb gisteravond de Omega Seamaster 300 om gehad bij de plaatselijke juwelier in de donkerblauwe uitvoering. Daarnaast ook diverse modellen van Tag Heuer, Breitling en Oris om gehad maar de Omega is wel heel erg mooi!