Voorstellen: Richard1970

Bedankt allemaal.

Wat vinden de liefhebbers van duikhorloges van de Tag Heuer Aquaracer met blauwe wijzerplaat.
Moet zeggen dat ik er naar blijf kijken n heb het horloge in mijn top 10 van duikhorloges gezet.

De Aquaracer Countdown LE is ook mooi en ook in het volledig zwart.

cliogek Schreef:

Bedankt allemaal.

Wat vinden de liefhebbers van duikhorloges van de
Tag Heuer Aquaracer met blauwe wijzerplaat.

vind t wel n mooie klok. de ouwe versie met rubber en schroefjes op de bezel vind ik wel stoerder.
deze is wat minder uitbundig, maar daardoor wel wat veelzijdiger imho.

Zo dacht ik er ook over.
Dit model kan je alle dagen en bij alle gelegenheden dragen.
En bovenal een goed duikhorloge. Ook al duik ik alleen nog maar wanneer ik in het buitenland ben.

Maar ik twijfel nog steeds tussen een aantal strakke modellen. En dat zijn o.a;

• Tag Heuer Aquaracer
  • Tudor Pelagos
  • Breitling Superocean 42
  • Breitling Avenger Seawolf
  • Omega Seamaster
  • Oris Meistertaucher
  • Gebruikte IWC Aquatimer

Rolex, Hublot, Panerai etc. vind ik te kostbaar voor mijn verzameling.

Hoe langer ik op internet kijk hoe moeilijker het wordt!
Zaterdag ga ik ze naast elkaar leggen, behalve de IWC en de Tudor want die verkopen ze hier niet.

Check ook deze Oris eens: oris aquis depth gauge

Vind ik persoonlijk ook een erg mooie duiker

Welkom, Richard. Een kleine, maar erg fijne horlogeverzameling!
Vind de actuele modellen van Oris (Aquis) en IWC (Aquatimer) erg fraai. Maar ook de door jou geposte TH Aquaracer vind ik helemaal niet verkeerd. De vorige AR 500M vond ik ook nog nét iets stoerder. Maar als je op zoek bent naar een titanium duiker; wat ik zelf echt twee toppertjes vind zijn de Seiko Prospex SBDC007, aka Shogun

http://www.seiyajapan.com/products/s-sbdc007

en de Certina DS Action Diver in titanium.

http://www.boumanonline.nl/certina-ds-action-boumanonline/nl/product/48863/?mf=9&mv=766

Allebei kwalitatief echt goed spul, mooi afgewerkt en (relatief) zeer scherp geprijsd!:slight_smile:

Veel succes en plezier met kiezen!

cliogek Schreef:

Zo dacht ik er ook over.
Dit model kan je alle dagen en bij alle
gelegenheden dragen.
En bovenal een goed duikhorloge. Ook al duik ik
alleen nog maar wanneer ik in het buitenland ben.

Maar zou je met zo een dure klok daadwerkelijk duiken? Ik zou dan op vakantie liever een Monster, skx007, Mako, Frogman, etc. meenemen. Wel zo veilig tegen grijpgrage gasten, niet zo pijnlijk als een pushpin afbreekt en ie op de bodem van de oceaan belandt, etc etc. But that’s just me.

Want als het toch duur mag zijn, wat te denken van deze? Voldoet volgens mij ook een mooie dressdiver.

Bedankt voor de reacties.
Die Rado kende ik niet. Weet dan ook nog niet wat zoiets moet kosten.
Moet me eens wat meer in dat merk verdiepen.
De Longine diver vallen een klein beetje tegen in de afwerking.

Het duiken gaat relatief rustig. Dus dan loop je niet veel risico.
Hooguit 3x een uurtje op het vakantie adres. Maar ik denk inderdaad dat wanneer ik er een duur horloge bij heb dat ik uiteindelijk toch een goedkoper duikhorloge zal inzetten. Zo gaat dat met verzamelingen haha!

Heel toevallig heb ik ook aan die Certina Action en die Seiko gedacht. Beiden onder de 1000 te koop en een zeer goede en bewezen prijs/kwaliteitsverhouding en ook nog in het mooie titanium.
Certina maakt goede horloges voor die prijzen, maar veel quartz. Die action is gelukkig een automaat. De Seiko(Shogun) SBDC007 is ook een kek klokkie!

Misschien eerst maar eens een goedkope en later een dure als verzamelduiker en om boven water te dragen :wink:

cliogek Schreef:

Misschien eerst maar eens een goedkope en later
een dure als verzamelduiker en om boven water te
dragen :wink:

Oh, mijn Seiko Monster draag ik met alle plezier boven water hoor :stuck_out_tongue:

Zie je nieuwe gezocht topic voor een goedkopere diver tegemoet.

Ik kom er niet uit.

Ik stel mezelf steeds de volgende vraag: is een Rolex kwalitatief nu echt zo goed in vergelijking tot bijvoorbeeld een Omega Seamaster 600?

Ik vind teveel horloges mooi wat de keuze niet makkelijker maken.
Daarbij koop ik liever 3 hele mooie horloges dan 6 horloges die het net niet zijn voor mij. Mede omdat je geld maar 1 keer kan uitgeven.
Dat had ik ook bij de aanschaf van mijn Tag Heuer Carrera Monaco GP LE. Ik was er gek op maar ging kijken naar een Oris van 1000. Vervolgens kwam ik uit bij een Oris chronograaf van 2800 en toen dacht ik “als ik er nu wat bij leg dan kan ik net zo goed mijn droomhorloge kopen”. Dat heb ik gedaan en ik heb elke dag veel plezier van die gemaakt keuze!
Als ik die Oris had gekocht dan had ik later alsnog Taggie willen hebben.
Al is een Oris Meistertaucher ook wel weer super om erbij te hebben :slight_smile:

Nu heb ik dat weer. Telkens als ik kijk naar bijvoorbeeld een Tudor, dan kijk ik daarna weer uit bij de Seamaster 300 en daarna weer naar de Seamaster 600.
Kijk ik naar een Omega 600, dan kijk ik daarna weer naar de Rolex Submariner.

Moet ik dan maar sparen voor de Submariner omdat ik die anders daarna alsnog wil???

Moeilijk!
Maar wat is nu precies het verschil in kwaliteit tussen de Rolex Submariner en een Omega met een Caliber 8500 uurwerk?
Beiden super mooi maar wat is nu werkelijk beter volgens de kenners? Wat voor uurwerk zit er in de Rolex en wat maakt deze zoveel beter?

• Zoveel mogelijk objectief zijnd -

Een Tudor staat al erg dicht bij een Rolex. Het overall gevoel van de stalen band die toeloopt, het gevoel van bezel en kroon tot aan de doos, het is net alsof het broertjes zijn. Vergelijk het met de Land Rover Discovery vs een Range Rover Sport. De een is ruiger en goedkoper, de ander is luxer, duurder en kleiner.

Die omega’s heb ik niet geprobeerd dus daar kan ik niets over zeggen.

Eerst een goedkoper horloge proberen is zeker aan te raden, dat heb ik zelf ook gedaan. Heb nog steeds een Seiko, die draag ik als ik iets ruigs ga doen (verhuizen ofzo). Als je eerst wat goedkopere horloges hebt uitgeprobeerd en daarna steeds duurdere, waardeer je de duurdere wel veel meer.

Een goedkope toolwatch erbij houden is ook wel handig, hoef je de duurdere horloges niet onnodig te beschadigen.

cliogek Schreef:

Moet ik dan maar sparen voor de Submariner omdat
ik die anders daarna alsnog wil???

dat is iets zo persoonlijks, dat ik daar geen uitspraken over kan doen. zo zijn er hier ook genoeg forumleden die luxe merken als rolex, omega, breitling, etc hebben gehad en nu liever n seiko of steinhart willen.

Moeilijk!
Maar wat is nu precies het verschil in kwaliteit
tussen de Rolex Submariner en een Omega met een
Caliber 8500 uurwerk?
Beiden super mooi maar wat is nu werkelijk beter
volgens de kenners? Wat voor uurwerk zit er in de
Rolex en wat maakt deze zoveel beter?

de 3135 v rolex is n bewezen werkpaardje die in de loop der jaren is gevolueerd tot wat t nu is.
de 8500 v omega is er relatief nog niet zo lang, maar lijkt wel n degelijk uurwerkje te zijn.

ik zou eens even googlen op 3135 vs 8500.

Bedankt voor de reacties.
Nu weet ik meteen dat in de Rolex een 3135 uurwerk zit.
Zal me eens meer in de uurwerken gaan verdiepen als verzamel leek.

Ik heb naast Tag Heuer een goedkopere Tissot gekocht om Taggie te sparen. Maar dan ben ik met de Tissot net zo zuinig en dan nog draag ik alsnog de Tag Heuer bijna dagelijks.
Een horloge om de andere te ontzien werkt bij mij niet echt denk ik. Maar de Tissot heeft ook geen ceramische bezel maar een mat zwarte en dan moet je toch wat voorzichtiger zijn dus mogelijk ligt het daar ook wel aan.

Wel denk ik eraan om een keer een Seiko Shogun of Certina Action Diver in titanium te kopen omdat die goed zijn zijn en tegen een stootje kunnen. Tevens komen ze kwa looks erg in de buurt van de Rolex.

Dat je een duurder horloge meer zou waarderen als je met een goedkopere begint daar ben ik het persoonlijk niet mee eens maar ik waardeer het advies! Ik draag al 40 jaar horloges alleen was het er steeds maar eentje tot deze versleten was. Ik heb 30 jaar in de etalages naar Carrera’s staan kijken en als je er dan één koopt dan is dat toch bijzonder, zeker als het dan ook een aandenken aan je vader betreft. Elke dag voelt het super als ik het horloge om de pols doe en ik blijf ernaar kijken. Zeker omdat het geld mij niet komt aanwaaien.
Ik ben alleen bang dat het weggegooid geld is al je een goedkoper alternatief kiest en later denkt "had ik toch maar…"
Je verliest er dan altijd geld mee en dan zijn ze vaak ook nog minder waardevast dan een Rolex.

Het enige wat ik minder vind aan de Rolex is dat mensen óf denken dat je patser of kamper bent(niks ten nadelen van kampers) óf dat deze nep is. En tegelijkertijd kan het mij totaal niet boeien want een ander denk of vind omdat ik een horloge voor mezelf koop en niet voor een ander.

Ik ga ff Googlen en mezelf verlekkeren aan mooie horloges want dat is bijna net zo leuk als een horloge bezitten!

Thanks mensen!

Henkjan91 Schreef:

• Zoveel mogelijk objectief zijnd -

Een Tudor staat al erg dicht bij een Rolex.

Heeft de Tudor eigenlijk ook zo’n 3135 uurwerk?

Ik denk dat je gelijk hebt qua kopen van mindere klokjes, omdat je jouw droomhorloge nog niet kan kopen. Tenzij je vintage koopt natuurlijk. Deze hebben de klappen van nieuw naar gebruikt al gehad en zullen ongeveer in waarde gelijk blijven. Soms zelfs ietwat stijgen. Datgene wat je verliest, zou je dan kunnen zien als het bedrag waarvoor je hebt mogen genieten van dat horloge.
Het boeit je dus wel degelijk dat mensen denken dat je een kamper bent of dat het horloge nep is, anders begin je er niet over :wink:

Nee. Het uurwerk en de positionering van het merk in de markt zijn de enige twee redenen waarom een Tudor goedkoper is dan een Rolex, verder wordt nergens op bezuinigd.

Tudors hebben ETA uurwerken.

cliogek Schreef:
--------------------------------------------------.

Heeft de Tudor eigenlijk ook zo’n 3135 uurwerk?

dacht t niet. meestal zit dr nu n eta in.

Vintage1982 Schreef:

Het boeit je dus wel degelijk dat mensen denken
dat je een kamper bent of dat het horloge nep is,
anders begin je er niet over :wink:

(:smiley:

dacht ik ook toen ik die alinea las. ach, we zijn ook maar menselijk.

Komt inderdaad raar over als ik het terug lees haha!

Het is meer dat het me totaal niet interesseert maar dat het jammer is dat er mensen zijn die je meteen in een hokje plaatsen.
Wat ze vinden moeten ze maar naar het politiebureau brengen.

Wat me nu weer opviel is dat de Tudor Pelagos het Tudor logo op de kroon heeft staan terwijl andere modellen zoals de Submariner het Rolex logo op de kroon hebben.

cliogek Schreef:

Wat me nu weer opviel is dat de Tudor Pelagos het
Tudor logo op de kroon heeft staan terwijl andere
modellen zoals de Submariner het Rolex logo op de
kroon hebben.

haha, dit stukje moest ik ook even opnieuw lezen. ik moest bij submariner gelijk aan rolex denken. maar idd, tudor heeft ook subs gehad. bekende snowflake enzo.
wat ik had begrepen is dat tudor behalve t uurwerk veel andere onderdelen wel met rolex deelt. hierdoor hadden ze dezelfde kasten, deksel, etc. kronen vielen hier ook onder, dus idd n tudor met rolex kroon. weet overigens niet of er ook sluitingen zijn geweest met n rolex logo.

Ja, in die tijd was echt alles behalve uurwerk, caseback dial en wijzers uitwisselbaar met Rolex. De banden waren toen ook helemaal identiek. Om die reden zitten er op veel ouwe tudors nu aftermarket banden, de originele zitten nu op de Rolexen.