Voorstellen: Rob & Roll

Hallo Horlogefans,

Ik ben (zoals zovelen) al enige tijd lezer van dit forum en heb besloten me iets actiever op te stellen en me aan te melden op dit forum.

Mijn liefde voor horloges gaat pas een jaar terug. In verband met kleine polsen en veel sporten heb ik nooit een horloge gehad. Na een gesprek met een familielid over mijn klacht dat horloges tegenwoordig zo groot zijn mekrte hij op dat oudere horloges vaak een maat kleiner zijn en mij mogelijk wel zouden bevallen. Na wat rond gezocht te hebben op internet kwam ik tot de conclusie dat hij gelijk had. Ik ben vintage horloges bijzonder gaan waarderen en heb enige tijd geleden mijn aller eerste horloge aangeschaft; een Omega Constellation “Pie Pan Dial” met caliber 561. Ik wordt er nogsteeds erg blij van tijdens het dragen.

Inmiddels heb ik nog 2 horloges aangeschaft. Ik wilde onder andere een vintage chronograaf hebben, alsook een gouden horloge om af te wisselen van mijn stalen Omega tijdens werk. Ik heb reent een bieding gewonnen op een Girard Perregeux met een mooi Landeron 51 uurwerk erin. Daarnaast kwam ik via een draadje op dit forum achter de charme van de Russische horloges en heb ik een project horloge gekocht; een Vostok Komandirskie. Het is helaas niet een echte made in USSR, maar wel een met de kroon op de 2 positie (wat me aantrok). Daarnaast lijkt het me leuk om het beschadigde horloge wat mooier te maken de komende tijd.

Goed… ik heb in andere topics gezien dat het hier ook om foto’s draait dus hier gaan we:

De kleine verzameling tot nu toe in een doos:

De Omega Constellation (Pie Pan)

De Girard Perregeux Chronograph (Landeron 51)

De Vostok Komandirskie

En als laatste een ‘pols-shot’ om zo’n mooi vintage horloge op die smalle pols te zien :wink:

De komende tijd ben ik van plan een nieuw bruin lederen bandje te kopen voor de GP om het huidige bijna zwarte en plastic aanvoelende bandje te vervangen. Daarnaast ga ik de kast van de Vostok opknappen en een paar Nato banden bestellen om hem op te dragen. Verdere uitbreiding heb ik nog niet gepland, al heb ik nog vakjes over in mijn doos en hoop ik ooit een mooi perpetual+moonphase klassieker aan te schaffen, maar dat is een droom om voorlopig naar toe te leven. Bedankt voor het lezen en tot in een van de draadjes.

Van harte welkom op dit prachtige forum.

Welkom en geweldig mooie Constellation zeg :} Veel plezier hier!

Welkom, je bent goed bezig :wink:
Mooi trio (tu)

Zo, vintage ligt jou wel met de smalle pols.

Zou wel eens een Panerai Submersible of Bell & Ross om jouw pols willen zien :+.

Welkom trouwens!

welkom op dit mooie forum met 'n tik.:slight_smile:

pulsar96 Schreef:

Van harte welkom op dit prachtige forum.

Dankjewel!

SA Schreef:

Welkom en geweldig mooie Constellation zeg :} Veel
plezier hier!

Dankjewel. Ik ben er ook erg blij mee. Die aparte wijzerplaat kan het licht erg mooi weerkaatsen en het heeft voor mij zowel een vintage als moderne look.

Frans53 Schreef:

Welkom, je bent goed bezig :wink:
Mooi trio (tu)

Danku!
Nu het trio (of eigenlijk 2 van de 3) nog iets mooier maken. Daar kijk ik naar uit.

Henkjan91 Schreef:

Zo, vintage ligt jou wel met de smalle pols.

Zou wel eens een Panerai Submersible of Bell &
Ross om jouw pols willen zien :+.

Welkom trouwens!

Bedankt!
Ik ben benieuwd of die horloges wel goed sluiten wat bandjes betreft. Ik voorzie veel gaatjes bijprikken en een vreemd groot horloge. :wink:

FERRARI Schreef:

welkom op dit mooie forum met 'n tik.:slight_smile:

Danku!

Mijn beste,

Van harte welkom op dit robuuste horloge forum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom op het spraakmakende HF :~

maarre … je draagt net een jaartje horloges en je sloopt
nu al ( gezien je foto’s ) allerhande deksels van je verzameling af en wilt een beschadigd “project” horloge wat
mooier maken ?
dan heb je vast ervaring met dat soort werk / instrumenten.

grtz Gerard

Welkom en veel plezier, mooi begin in ieder geval van je verzameling. Prachtige Omega

Welkom op het forum, Rob. Kleine maar fijne collectie heb je daar al. Vind vooral de Omega fraai!(tu)
Er zijn overigens ook best nog wel wat fraaie nieuwe/moderne horloges die (tegen de trend in) niet zo enorm groot zijn. Zo is er een Citizen Eco Drive-duiker en een hele rits dress watches, waaronder bijvoorbeeld de Certina DS Caimano of een Seiko uit de SARB-serie. Veel plezier in ieder geval, hier!

Toffe collectie nu al!(tu)

Veel plezier op het forum!

Groeten.

Noel.

Welkom! Leuke verzameling. Die Vostok vind ik wel gaaf zo, alleen zou ik een messing kroon erop mooier vinden.

En als je kleine aparte horloges zoek, wat te denken van de Seagull 1963? Een leuk klein (dacht 36mm?) Chineesje met een bijzondere geschiedenis.
En dat hoge glas, bolle wijzerplaat, gebogen minutenwijzer, die kleurencombi, het geeft em een imho bijzonder veel karakter.

Kleine maar fijne verzameling, welkom!

Carpe tempus Schreef:

Welkom op het spraakmakende HF :~

maarre … je draagt net een jaartje horloges en
je sloopt
nu al ( gezien je foto’s ) allerhande deksels van
je verzameling af en wilt een beschadigd "project"
horloge wat
mooier maken ?
dan heb je vast ervaring met dat soort werk /
instrumenten.

grtz Gerard

Hallo Gerard,

Ik had er misschien nietjes bij moeten vermelden dat een aantal foto’s de foto’s van de verkoop advertenties zijn. Die zijn van een beter kwaliteit dat de foto’s die ik zelf heb gemaakt. Ik heb de kasten zelf dus nog niet open gemaakt ;). Wat betreft het opknappen van de oude kast; ik heb dankzij een andere hobby wel al jaren ervaring met poetsen, schoonmaken en verven van kleine dingen dus het leek me juist leuk om daar mee te beginnen.

mcfr Schreef:

Welkom en veel plezier, mooi begin in ieder geval
van je verzameling. Prachtige Omega

Dankjewel Marco!