Voorstellen Roog84

Hoi allemaal!

Sinds een aantal maanden kom ik regelmatig op het forum en het is nu toch echt tijd om mezelf even voor te stellen.

Hier heet ik Roog84, 32 jaar en besmet met het horloge virus.
Van kinds af aan wilde ik al graag horloges. In groep 4 mijn eerste Swatch flikflak (heb ik vast nog ergens liggen) maar al snel wilde ik net als mijn vader een serieus horloge…
Dus toen ik 11 was kreeg ik voor mijn verjaardag een Denish Design (duur zat voor een kind).

Eigenlijk wilde ik graag een Jacob Jensen. Vond dat zo mooi strak design. Even sparen en toen ik 15 was…

Op de vraag wat ik wilde hebben voor mijn middelbare school diploma: Een Horloge! Maar nu dan één van een Zwitsers merk! Lang gezocht naar een chronograaf die binnen het budget paste en tevens om mijn pols (had destijds nog meer last dan nu van het SPS (smalle polsen syndroom)).
Uiteindelijk bij een mooie Tissot V8 op een lederen bandje uitgekomen (recent op een nato gezet).

Een aantal jaar later moest ik dan toch ook maar een Seiko hebben en een zwarte wijzerplaat:

Toen kreeg ik van mijn vriendin spontaan mijn eerste automatische horloge wat ook een semi skeleton horloge is. Een Stührling Original, kwalitatief niet het beste horloge (gangreserve van 9 uur), maar ik vind hem toch best leuk!

Als je eenmaal een automatisch horloge hebt waarvan je het uurwerk mooi kan bezichtigen leidt dat maar tot één ding… Ik wil er zo één maar dan van een écht merk!
Zo ben ik ook hier terecht gekomen. Opzoek naar een Zwitsers skeleton horloge. Weinig liefhebbers voor skeletons hier… niet goed leesbaar, snel op uitgekeken, kwetsbaarder uurwerk en vaak erg duur.
Bij de juweliers is het aanbod ook zeer gering, dus die horloges live zien was al behoorlijk lastig. Nog getwijfeld over een Oris Attelier skeleton en een Claude Meylan (via internet).
Maar door alle wijsheden hier en goed advies van de juwelier toch maar verder gekeken naar een horloge wat een naar alle waarschijnlijkheid langer mee zal gaan.
Getwijfeld of ik een Montblanc Heritage Chronométrie Ultra Slim zou kopen. Goede reviews, lekker plat (ben wel fan van platte horloge’s). Maar om nou met een vulpen om je pols te lopen… (heeft me niet weer houden om de keuze te maken).
Maar ik was eigenlijk al snel verkocht. Liefde op het tweede gezicht! In de vitrine niet direct overtuigd maar om de pols werkelijk prachtig!
De Nomos Orion!
Wat een pracht klok! De wijzerplaat, indexen en wijzers spelen zo mooi met het licht… af en toe ben ik 5 minuten aan het kijken “hoe laat het is”.

Dit is nu mijn laatste aanwinst.

Op naar de volgende :grin:
Dat zal een vakantie horloge worden: een duikert met een (blauwe) sunburst wijzerplaat, 42mm of kleiner, €200,- (een Orient, maar die lijkt het me net niet, vind dat logo ook niet mooi).

Dus die zoektocht is nu gaande :smile:

Hoop dat jullie het een leuk stukje vonden!

25 likes

Welkom Roog! :wave:

Welkom en veel plezier hier :slight_smile:

Welkom! Veel plezier.

1 like

Mijn beste,

Roog, van harte welkom binnen de contouren van dit sympathieke horlogeforum!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Roog, welkom op dit mooie forum.
Groet. Richard.

Welkom, welkom! :+1:

Welkom🖒…leuk stukje persoonlijke horloge geschiedenis😊

Welkom hier!

Ook welkom vanuut Nijmegen!

Welkom !
Mooi verhaal en een mooie Nomos! :+1:

Duiker met blauwe Sunburst.
Alleen nog ff langer sparen.:innocent:
Edit; 44mm. Dan @HanDavinci maar lief aankijken voor n skx blue…

Welkom!

1 like

Welkom hier!
Hier nog een mooie blauwe, maar wel boven je budget net als de Turtle hierboven.

Ook welkom namens mij en je smaak is snel naar de goede kant ontwikkeld als ik naar de Nomos kijk.
Prachtig horloge.

groetjes Lenno

Van Harte Welkom. Mooi verhaal en een hele mooie Nomos! Veel plezier hier.

Mooi verhaal en welkom op HF .

Welkom hier TS.

Haha ik bouw hem wel een “SKX x BLUMO” :smile:

Edit: ik wil nog graag een SKX009 PADI bouwen, maar dan met de SBDC049 Sumo PADI wijzerplaat en wijzerset. Gekk’nwerk, i know maar er is nog één zo’n wijzerplaat beschikbaar :sunglasses:

Groetjes

Dat herken ik! Ik kreeg meer dan 30 jaar geleden voor m’n HAVO diploma een…Swatch!!

Trouwens, welkom.

Grt. Marco

Welkom Roog. Je hebt al een mooie collectie met een verhaal.
Het Orient logo is inderdaad niet mooi, maar doet weinig af aan het totale horloge.
Sterkte met de keuze.
Bart

welkom