Goedemorgen,
Ik lees/reageer hier al een aantal maand mee maar heb mijn eigen nog niet voorgesteld, bij deze.
Thomas, 35 jaar, woonachtig in Apeldoorn met vrouw en zoon.
8 jaar lang (niet dagelijks) hetzelfde horloge gedragen, een Citizen AN3534-51E.
In Mei dacht ik, laat ik eens een nieuw horloge aanschaffen, daarmee is mijn interesse en het virus begonnen…
Ik kwam veel mooie modellen tegen waarbij keuzes maken lastig was. Mijn interesse kwam er steeds meer, meer in verdiept en vanzelfsprekend kwam ik op dit forum uit.
Ik richt mij op horloges tot om en nabij de €500,-. Zowel modern als vintage modellen, analoog als chronograaf. Duikers heb ik helemaal niets mee evenals felle kleuren.
Interesses gaan voornamelijk uit naar Seiko en Citizen gezien de prijs/kwaliteitverhouding. Goudkleurig i.c.m. zwart heeft mijn voorkeur evenals automaat, stalen band & saffierglas.
De 3 nieuwe aankopen;
- Mei, Seiko Chronograph, SSB446P1
Dit is de opvolger van de Citizen AN3534-51E geworden, aangeschaft bij de juwelier met 15% korting.
- Juli, Seiko Presage Cocktail, SRPK48J1
Dit horloge zag ik hier online nadat ik de SSB446P1 had aangeschaft, ik moest hem hebben (ook al had ik net een mooi nieuw horloge aangeschaft). Helaas geen saffierglas dus concessie moeten doen op hardlex, de wijzerplaat deed het hem.
Particulier een nieuw exemplaar gevonden op MP en de oude goed gebruikte Citizen AN3534-51E kon ik hierop inruilen, mooie deal.
Na aanschaf van deze horloges moest er een horlogebox komen, zonde om ze zo weg te leggen/te laten verstoffen als je de ander draagt.
Er bleef 1 plek leeg in de box, deze wou ik gevuld hebben dus op zoek gegaan naar een 3e aanvulling.
- Augustus, Citizen Tsuyosa, NJ0154-80H.
Alle huidige modellen van Seiko en Citizen nog eens doorgelopen, de Tsuyosa viel me het meest op, weliswaar een kleurencombinatie uit 2022. Deze nog kunnen aanschaffen via Amazon. Zo is er toch nog weer een two tone color teruggekomen.
Horloge vanochtend ontvangen, 3-tal punten welke ik toch iets minder vind van de Tsuyosa;
- De datumloep (gaat er af als ik hem houd, geen porum)
- Geelgoud had beter gestaan i.m.o. als rose goud
- De kast ligt vrij plat op de pols waardoor je een grote tussenruimte hebt kast->bracelet.
Kwestie van wennen of toch retourneren…
Folie zit er nog op, kijk het nog even aan.
Alternatief; op zoek gaan naar een ouder model Presage in de juiste kleurencombinatie.
Voor dit jaar even voldoende aangeschaft, al weet je nooit wat je doet als er weer een mooi model voorbij komt…
Fijne dag allen.