Ik sluit niks uit… maar gezien ik nog meerdere prijzige hobby’s heb probeer ik het hier wel even bij te laten.
Welkom bij het forum.
Dat is zeker herkenbaar
Klopt, dat is sinds kort eigenlijk. Ik vond goud altijd een beetje een ‘sjonnie gehalte’ hebben, ik spreek dan wel meer over de rolexen, versace’s etc.
Bij bepaalde modellen komen de kleuren goed tot zijn recht zonder dat het overdreven word , althans dat is mijn mening.
Presages hebben wel mijn voorkeur, in de juiste kleurstelling. Fijne afmetingen, modern maar toch ook die vintage look.
Blijft wel jammer dat er geen saffierglas in zit. Begreep laatst dat Seiko hardlex gebruikt i.v.m. de bolling in het glas.
Welkom bij de club Thomas.
Thomas, welkom op HF!
Voor zover ik hoorde is deze bolling niet mogelijk met saffierglas maar weet niet in hoeverre de bron betrouwbaar is. Wellicht dat Seiko het ook wel toepast om de prijs enigzins te kunnen drukken.
Zit behoorlijk verschil in krasbestendigheid Saffierglas t.o.v. Hardlex. Zag op youtube een test voorbij komen, resultaat van saffierglas is subliem, hardlex is maar iets krasbestendiger als mineraal.
veel plezier hier
Van harte welkom!
Welkom Lijk je wel uit? Voor je het weet is je budget opgerekt en heb je een grotere kist nodig
Dan passen we ons aan.
Welkom!
Leuk dat je meedoet op het HF!
Mooi verhaal van je horlogereis tot nu toe.
Ja ze zijn zeer mooi voor de prijs, vooral als je ze 2e hands leuk kan kopen in een nette staat.
Heb er zelf ook 1, maar idd het glas is minder, ik heb er ook een paar krasjes op zitten.
Volgens mij kun je bij deze types ook geen hardlex vervangen voor saffier.
Welkom hier!
Fixed that for you. Ik moet de woonachtige nog tegen komen die dat goed doet, dus duid het me niet euvel.
Herkenbaar. Tot 2015 was dat hier deze:
Toevallig vandaag weer eens om gedaan.
Nog wel ja. Dit is het tweede topic waarin ik benoem dat dat hier ook zo was, 9 jaar geleden, maar dat ik intussen in het segment van 9.000 - 19.000 Euro zit te loeren, ook al heb ik die ondergrens met de portemonnee nog net niet overschreden aan één horloge.
Ik blijf het zeggen: Past u op, lidmaatschap van dit forum kost geld.
Zoals gezegd, herkenbaar.
Ai. De beer is los. Bij mij was het destijds een SARB033.
Maar de cocktail time is mooi!
Bombproof horloges, ook gefeliciteerd.
Daar wen je snel aan. Ik zou hem er niet af halen, want hij wordt er onverkoopbaar door.
Euvel wat veel geïntegreerde band horloges hebben, zeker wanneer de kast niet plat is. Bij een Cartier Santos gaat dat bijvoorbeeld prima, maar die is dan ook maar 35mm x 8,5mm.
Je kunt nog uitloggen.