Voorstellen - Steven84

Goedemorgen!

Ruim een jaar lees ik hier al mee op HF, maar pas afgelopen zomer heb ik me aangemeld. Ik heb mezelf en mijn bescheiden collectie echter nog nooit voorgesteld, dus bij deze.

In 2011 is mijn voorliefde voor horloges begonnen en heb ik mijn eerste “echte” horloge gekocht, een TAG Heuer Aquaracer. Enigszins geïnspireerd door de Submariner wat toch mijn favo horloge was, maar welke ik bij lange na niet kon betalen. De TAG heb ik jarenlang met veel plezier gedragen, maar de hobby bekoelde en ik eindigde met een Apple Watch om mijn pols en droeg de TAG slechts sporadisch.

Tot eind 2021. Na een jaar hard werken had ik besloten om mezelf een mooi horloge cadeau te doen. Ik heb nog steeds een voorliefde voor duikers en dan ook nog de standaard zwarte bezel/plaat combi. In al mijn naïviteit besloten dat die Sub dan nu maar moest komen, maar de Rolex markt bleek nogal overhit te zijn (wist ik veel als n00b…). Toen uiteindelijk redelijk snel bij een SMP300 uitgekomen, voor mij the next best thing.

De Aquaracer heb ik nog steeds en afgelopen zomer heb ik een Superocean erbij gekocht omdat ik graag een zomers horloge met kleur en op rubber wou.

Ik heb geen ambities voor een grote collectie en ongetwijfeld zullen mijn wensen veranderen in de loop der tijd, maar op dit moment zit dit in mijn hoofd:

• Beater (Aquaracer) :white_check_mark:
  • (Desk) diver (SMP, maar op termijn waarschijnlijk toch die Sub of GMT) :white_check_mark:
  • Zomer (Superocean) :white_check_mark:
  • Chrono - Speedmaster / Chronomaster / Navitimer
  • Casual dress - 95% Grand Seiko

Een Rolex lijkt hem nog niet te worden op dit moment dus kijk ik nu naar een chrono of Grand Seiko. Wel heb ik dit keer een stuk minder haast, omdat de “zoektocht” ansich al erg leuk is.

53 likes

Van harte welkom hier!

De GS die je zoekt; Sbga461 :wink:

2 likes

Haha… Hoewel dat zeker een mooi horloge is zal de GS echt richting dressy gaan en met een lichte plaat. Niet alles hoeft zwart/zwart te zijn. Een Zenith Chronomaster zou ik ook met witte plaat willen bijvoorbeeld. :relaxed:

1 like

Sterker nog, het leukste onderdeel :wink:. Welkom alhier.

2 likes

Welkom op HF!

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom Steven, mooie collectie heb je al👌

1 like

En jij komt met een 44mm GS duiker aanzetten? :rofl::rofl:

2 likes

Welkom op HF, @Donar ! En da’s gewoon een hartstikke leuke collectie! Mooi, hoe die Aquaracer, ook na al die jaren, nog mooi overeind blijft, tussen het geweld van de Omega en Breitling! Wat betreft je wensen: ik zou ook eens kijken naar een Carrera Elegant, die ik persoonlijk een stuk aantrekkelijker vind dan de zoveelste Speedy.

Mooi -ik zie voor deze blauwe toch wel 'n plekje in jouw collectie!-, in-house movement en niet weer zo’n veilige, obligate Speedmaster. Da’s op zich al een pre! :wink:

Qua GS zou ik voor zoiets gaan.

Heel erg mooie sporty/dressy GS, in een mooie klassiek maat, handwinder met 72 uur PR en ook -voor een GS, dan- nog eens reletief betaalbaar!

Ik zou het wel weten! :grin:
Nou ja, veel plezier met de zoektocht! :+1:

4 likes

Welkom op HF Steven , prachtige collectie heb je al :ok_hand:t2:

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom op het forum. Ik denk dat die Rolex er toch ooit komt. Misschien moet je even geen Chrono en casual dress kopen en door sparen.

1 like

welkom-home

1 like

Waarschijnlijk komt die er ooit uiteindelijk wel inderdaad. Het is niet zozeer het geld, meer het psychologische om meer te betalen dan list. Op hetzelfde moment dat ik mijn horloge afreken bij een GD rekent iemand anders voor precies hetzelfde product / ervaring 30% minder af bij de AD.

Ik had liever gewoon dat Rolex x% duurder was list en wel beschikbaar via AD. Dan had ik er nu al een gehad.

Maargoed, zoveel mensen zoveel meningen wat betreft dat onderwerp, dat blijkt wel in het groene deel hier :grin:

2 likes

Welkom…:+1:

1 like

Van harte welkom en veel plezier op het forum!

1 like

Welkom Steven :+1:

1 like

Thanks voor de tips! Die Carrera Elegant vind ik erg mooi inderdaad. Zeker de blauwe ziet er erg goed uit! Al is de lichte plaat ook erg smaakvol Eerlijk gezegd heb ik TAG Heuer helemaal niet in beeld tot op heden. Ook niet vorig jaar toen ik een nieuwe duiker zocht, maar dat was omdat ik de Aquaracer al had. Maar ik mis er ook een bepaald gevoel bij ofzo, word er niet perse hebberig van. Waarschijnlijk onterecht. Ik ga ze eens bij een AD bekijken!

De GS is ook erg mooi. Zoiets zoek ik inderdaad. Maar dan wel 40mm ivm mijn pols.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is toch eigenlijk wel een beetje bijzonder. Aangezien je al 12 jaar plezier hebt van jouw TAG Heuer. :thinking: :grin:

Dat komt denk ik ook doordat Omega de laatste jaren gewoon enorm gehyped wordt. Ik kan en wil natuurlijk niets aan jouw gevoel doen. Maar wat ik bijvoorbeeld interessant vind -behalve dat het merk gewoon al vele decennia toonaangevend is op het gebied van sporttiming en gewoon mooie en kwalitatief uitstekend horloges maakt-, is dat Heuer destijds aan de wieg stond van de eerste automatische chronograaf. Kan Omega of Rolex niet zeggen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes