Voorstellen, TBone

Nadat ik dit prachtige forum, volgens de statistieken, al 637 dagen bezocht heb, wordt het hoog tijd om mezelf eens voor te stellen.

Ik ben echter niet zo’n groot fan van het delen van veel prive-informatie op internet, dus ik houd het bij: hallo allemaal, ik ben Arjan, 50 jaar uit Amsterdam.

Al vanaf jong horlogeliefhebber. Dat begon met de beruchte neppers gekocht op vakantie, waar ik nu mijn kleine neefje blij mee maak. Daarna kwamen de ‘echte horloges’ van merken als Pulsar, TW Steel, Invicta, Casio en Breil.

Deze bevinden zich nog in een horlogebox, maar worden nauwelijks meer gedragen. Enige uitzondering zijn een drietal Invicata Lefties die prettig dragen en waarvoor ik een berg passen nato straps heb.

Daarna kwam de liefde voor automaten en kwamen er gedurende een aantal jaren een aantal Seiko’s in de collectie. Ook die draag ik graag op nato straps.

De laatste aanwinst is echter weer quartz: een Alpina startimer pilot chrono big date. Ook voor dit horloge weer een verzameling bandjes.

De laatste maanden draag ik de Alpina graag op een handgemaakte Bund Strap

Natuurlijk.blijft er genoeg te wensen over. Een echte holy grail is er niet, al zou ik graag een Omega Speedmaster aan mijn bescheiden collectie toevoegen. Maar voorlopig ontbreekt daarvoor het budget. Wel ben ik actief op zoek naar een Oris big crown propilot chronograph GMT.

Zie ook:
https://www.ablogtowatch.com/no-longer-made-revisiting-the-oris-big-crown-propilot-chronograph-gmt-watch/

Maar dit blijkt in deze uitvoering vrij lastig te vinden, of wellicht ken ik de juiste weg nog. Voorlopig houdt ik dit forum en Chrono24 in de gaten.

73 likes

Welkom…:+1:

Welkom op HF!:+1:

Welkom hier.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

Welkom Arjan,

Mooie collectie.
Ik vind vooral die Alpina op die band schitterend!:heart:
Veel plezier op het forum.

Groet Edward

1 like

Welkom !!!

1 like

Welkom hier, Arjan! Leuk om ook in jouw verzameling Seiko Vijfjes te zien. Ik vind dat zulke leuke horloges; ze brengen een glimlach op mijn gelaat.

2 likes

Welkom bij de club :+1:

1 like

Dank je. Ik ben er ook blij mee. Was een behoorlijke gok, want werd custom gemaakt (via Etsy) en dan is het maar afwachten hoe het staan als het bandje eenmaal in huis is. Maar dat bleek dus allemaal helemaal goed te zijn. Enig nadeel is dat de Alpina heel lastig op en van de Bund Strap te halen is en ik hem dus eigenlijk niet meer draag op een andere band. Ik vind hem ook erg mooi op die geribbelde Nato strap.

2 likes

Je hebt er aardig wat
:grin::grin:

1 like

Welkom op het forum, veel plezier hier :smiley:

1 like

Welkom hier bij HF !
Invicta niks mis mee heb ik ook.

1 like

Die Bundstrap geeft het horloge een lekker stoere uitstraling, comfortabel dragend. Zelf wissel ik weinig met banden. Eenmaal mooi, zoals die van jouw, betekent voor mij niet meer wisselen. Lekker dragen. Leer draagt heerlijk!! :raised_hands:

1 like

Welkom op HF.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Arjan!

1 like

Gave collectie heb je, welkom!

1 like

Welkom

1 like

Van harte welkom!