Na een tijd ongeregistreerd mee te lezen, heb ik de kans genomen om mij aan te melden. Via deze post wil ik mijzelf aan jullie voorstellen. Door de jaren heen droeg ik af en toe een horloge, maar niet elke dag. Sinds enige tijd ben ik bezig mijzelf te verdiepen in de wondere wereld van horologie. Zo heb ik een stapeltje quartz horloges uit China laten komen om verschillende kastmaten, stijlen en dial kleuren om mijn pols te ervaren. Een voordelige manier om mijn smaak te ontwikkelen, want het in het echt is toch net wat anders dan op de plaatjes. Zo een poosje tevreden geweest, maar sinds het zaadje geplant is, gaat het steeds weer kriebelen.
Dus daarom wel eens 's avonds wat op verschillende gerelateerde websites lezen en zo ook op dit forum terecht gekomen. Veel goede informatie gevonden en uiteindelijk de keuze voor een eerste fatsoenlijke automaat gemaakt. Het is de SKX013 geworden:
Natuurlijk niet de beste kwaliteit die er is, maar degelijk genoeg voor mij op dit moment. Wat eigenaardig door de verhoudingen, maar zeker niet misplaatst in verhouding met mijn pols. Al met al een geweldige ervaring, iets wat ik veel eerder had moeten doen.
De Seiko is op dit moment mijn daily, behalve wanneer het wat ruiger aan toe gaat. Daarvoor heb ik deze Casio GW-5000:
Altijd op tijd door het radiosignaal, comfortabel genoeg en gewoon leuk om mee te spelen. Nog wat te nieuw om een echte beater te zijn, maar het idee is dat hij het wel wordt.
Zo langzamerhand wordt het wenslijstje steeds langer, bandjes hier een nieuw modelletje daar. Zo ben ik momenteel aan het kijken naar de groene Alpinist van Seiko. Allicht dat er nog een Nomos Tangente of een Omega Speedmaster volgt in de toekomst, wie zal het zeggen. Tot zover heb ik veel plezier met wat voor mij een nieuwe hobby begint te worden. Ik hoop dat wij samen een fijne tijd gaan hebben en dat ik positieve zaken mee zal brengen naar dit forum.
Kijk eens aan, dat is al goede basis van een collectie! [quote=“Infernie, post:1, topic:110033”]
Natuurlijk niet de beste kwaliteit die er is
[/quote]
Dat zou ik niet te snel zeggen, het 7s26 uurwerk wat hier in zit is nagenoeg onverwoestbaar, en als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding van de horloge is dat heel goed!
Maar veel plezier op dit forum, en alvast veel plezier met de toekomstige aanwinsten ;p
Wat een mooie Seiko!! Goed hoor!!
Een solide basis voor veel horloge-plezier!!
Voorts heet ik je van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum.
Niet te ‘minderwaardig’ doen over die Seiko.
Seiko is en blijft 1 der betrouwbaarste horlogeleveranciers
De relatief lage prijs doet niets af van de kwaliteit die Seiko biedt.
İk heb me laatst een seiko 5 aangeschaft. Goedkoop en super betrouwbaar automaatje.
Welkom en veel plezier met je klokjes
Welkom hier op 't forum. Niks mis met het eerst eens wat spelen en uitproberen d.m.v. een paar betaalbare Chinezen. Dan al een mooie start van een echte collectie met de Seiko en de Casio! Goede en degelijke keuze. Heel veel plezier met het verder uitbreiden van je verzameling en het koesteren van het horlogevirus. (je kunt het maar beter koesteren, want het gaat toch nooit meer over…) We zien graag de volgende aanwinst in je collectie hier voorgesteld worden. Vragen of problemen met/over horloges? Altijd posten, je krijgt (bijna) altijd antwoord en meestal een afdoende oplossing. Succes en veel plezier.