Voorstellen + vraag

Deze lijken er op

1 like

Horloges van Junghans spreken mij op de een of andere manier wat minder aan.

En iets stoerder?

1 like

Ook mooi, wel iets duurder.

Welkom! :slight_smile:

1 like

De onderste vind je aan 1550euro bij de dealer (bij Oris zijn kortingen mogelijk)

1 like

Misschien een leuke tip voor je als het af fabriek bandje niet past.
Kijk eens bij watchbandcenter.com daar hebben ze ook een afdeling voor xxl en extra long.
Succes! :+1:

1 like

Veel plezier met het zoeken naar en succes met het vinden van een mooi horloge!
We horen en zien 't wel als het er is.

1 like

Of doe eens gek en koop twee horloges die verschrikkelijk mooi zijn maar net een segment goedkoper. Dress watch, sportief, duiker etc
Ik zit maar hardop te denken…
Maar welkom bij dit veelkleurige forum. Never boring.

1 like

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Me eerst maar eens inlezen hier en vooral kijken. Dan een top 10 gaan maken ofzo.

bedankt voor de tip.

1 like

Graag gedaan, het bedrijf zit in D en doen het correct en de levering is snel.
Grt.

1 like

Maar zoals een aantal mensen al zei, gewoon eens bij een juwelier naar binnen stappen en horloges gaan bekijken en passen. Zij zullen ook bandjes hebben in verschillende maten, neem ik aan.

1 like

Vrij standaard is 8cm aan de gespkant en ± 12 aan de gaatjes kant, voor lederen bandjes dan.
En, ik zag een leuke Breitling in het blauwe gedeelte, een Air racer carbon geloof ik.
Lijkt me sterk als je die niet past, wordt gemaakt voor de ijzervreters van de lucht :+1:
Aardig leuke prijs ook.

1 like

Wat is de reden dat ik zo weinig Hamilton horloges tegenkom op dit forum? Of zoek ik niet goed!?

Ik denk dat er wel redelijk wat mensen zijn die een Hamilton hebben hoor.

Ik ben zelf al een tijdje een Hamilton Chrono aan het oogballen.

Heb je inmiddels al wat horloges gepast? En wat zijn je bevindingen?

Vaak hoeft de band trouwens niet de doorslag te geven. Je kan altijd banden erbij vinden op jouw maat.

Zo kun je een aantal leren banden erbij nemen, wellicht een aantal rubberen of banden van textiel(nato’s). Zo kun je je horloge dus aankleden naar wens.

Veel succes met de zoektocht! Er is zoveel moois.

Nee ik heb nog geen horloges gepast. Ik ben me eerst online aan het oriënteren. Er is zoveel keus, en heel veel horloges lijken ook erg op elkaar.

Klopt! Je kan jezelf een aantal vragen stellen:

-Moet het horloge waterdicht zijn?
-Hoeveel mag onderhoud kosten
-Wil ik een Quartz horloge? Of een automaat? Of een hybride of wellicht een Solar?
-Vind ik een simpele 3 hander leuk, of zijn er andere complicaties die je leuk vind zoals een chronograaf(stopwatch) of een tweede tijdzone (gmt) of een duikhorloge met draaibare bezel! (Ook handig om eieren te koken) moet het persee een datum hebben? Zo zijn er nog veel meer complicaties.

Als je daar een idee van hebt, dan kun je op onderzoek naar uurwerk / design.

De lengte van band zou ik me niet als eerste zorgen om maken in elk geval.
Ik raad vaak aan om een horloge wel altijd op stalen band te kopen als deze beschikbaar is. Want banden wisselen kan altijd, en als je ooit de stalen band achteraf er toch bij wil hebben dan kan dit best wel in de kosten lopen.

Maar mooi budget.

Wellicht ook leuke opties:

Doxa
Dit is de 300T
Rond de €1900 lijkt me echt gaaf op een grote pols omdat het horloge ook heel robuust is. En deze heb je ook in allerlei andere zomerse kleuren.

Nadeel is wel dat je deze alleen online kan bestellen.

Tag Heuer is ook weer opweg om mooie horloges te maken
Rond de 2500 zou je deze wel kunnen krijgen.

Uiteraard ook beschikbaar in andere kleuren

@Watchout4thebus, ik wil een automaat, 2 wijzers, een seconderwijzer en datumaanduiding. Al het andere is leuk maar niet noodzakelijk.

En ik ben er inmiddels ook achter dat je niet perse € 2.000,- hoef uit te geven voor een mooie horloge.