Voorstellen + vraag

Dat is absoluut waar.

Ik zou gaan voor een mooie duiker in jouw geval. No fuss. Past lekker op een grote pols. Gewoon een 3 hander met datum en mooie wijzerplaat.

Seiko heeft de spb143 rond de 1250. Dit is ook een zeer mooi model. Bijna bij elke seiko juwelier te passen. Heeft een saffierglas en daaronder een mooie sunburst grijze dial.

Het horloge heeft voor mij in elk geval mooie proporties (ik heb ook een redelijk grote pols)

En je kan gewoon korting krijgen daarop. Hoop geld over voor een aantal banden, en springbars en een springbartooltje.

Christopher ward is een zeer leuk interessant merk met ontzettend goede uurwerken die prima kunnen worden onderhouden. Deze is al iets groter met 42 mm

Maar je zou ook kunnen kijken naar merken als
Mido
Tag heuer
Bulova
Tissot
Longines <- aanrader
Zodiac

Er is zoveel keus! Benieuwd naar je uiteindelijke keuze

Het voordeel van Seiko is dat bijna elke juwelier ze verkoopt

1 like

@Watchout4thebus, waarom zijn horloges van het merk Longines een aanrader?

deze is ook gaaf. Een transparante wijzerplaat van saffier

1 like

ik moest ook aan longines denken, hoger afwerkingsniveau dan een Tissot, Mido, Certina etc wel breed beschikbaar, goede service over wat ik gehoord heb. Zelf kijk ik naar een longines conquest, maar die valt ruim onder je budget, de hydroquest met ceramische bezel, 43 mm, oogt mooi, nog onder je budget maar een mooie koop lijkt mij, veel kleur opties :slight_smile:

1 like

Zeer brede catalogus. Ik heb zelf in mijn zoektocht de Longines spirit zulu time onder mijn aandacht gekregen en deze ziet er toch wel heel erg mooi uit. Maar dat was weer buiten budget voor me.

zou een beetje oppassen met het aankopen van een horloge online, die niet in de winkel te passen is zoals CW. Daarbij, goed kijken naar het oude en het nieuwe logo.

Persoonlijke ervaring is wel dat bijzondere dials even leuk kunnen zijn, maar naar verloop van tijd wel gaan vervelen

Welke juweliers in Noord Holland kunnen jullie aanbevelen? Het gaat erom dat ze wat keus hebben in verschillende merken

Niemand?! Koopt iedereen zijn /haar horloge online ipv bij een juwelier?

Hebben jullie ervaring met Hardlex mineraalglas?

Volgens mij is Hardlex een merknaam van Seiko. De meer algemene benaming is saffierglas. Tegenwoordig wordt dat bijna universeel gebruikt, alleen als je heel erg in het goedkope segment duikt kom je nog mineraalglas tegen

ja hoor, dat zeker wel, maar als je niet echt een idee hebt wat je past qua grootte en wat je mooi vind, altijd goed om in de winkel is te gaan kijken, meerdere modellen passen

Harold ,welkom op het forum :grinning: De hier gegeven adviezen zijn zijn ieder opzich zinvol :+1:Aan jou de leuke "taak"om te selecteren …wat vind jij mooi en wat blijf je mooi vinden …dus kijken kijken en niet kopen…waar blijf je oog aan haken ? …selecteren en passen ,passen …ervaringen met een aantal horloges zou ik hier nog eens delen …,met de opbrengst ga je de aankoop fase in … enfin een geweldig proces :ok_hand: met als resultaat …een NA topic veel plezier en succes !

Ja, daar krijg je relatief makkelijk krassen in en haarlijntjes. Ik zou persoonlijk in een prijsklasse van boven de 250 euro altijd kiezen voor een horloge met saffier/sapphire.

Seiko Prospex - SRPD23K1.PNG

Dit Seiko horloge heeft hardlex mineraalglas. Met een adviesprijs van € 490,- toch niet echt een heel goedkoop horloge. Ik zou hierbij toch wel saffierglas verwachten.

Geniaal :joy:

Hoe dan ik vind ik het een zeer relevante vraag. Ik liep hier in mijn zoektocht naar een horloge ook tegenaan.

Het internet en ook dit forum staat vol met de mooiste horloges maar zelden dat je wijzer wordt van de maatvoering. En in tegenstelling tot een eerdere opmerking in dit topic is maat juist enorm belangrijk.

Dus passen is zeker een oplossing, maar af en toe ook polsmaat noemen bij een foto kan al enorm helpen, mijns inziens!

22 cm pols hij? Blauwe of groene wijzerplaat? Minimalistische duiker? (Voor zover die bestaan…)

Is de Oris Aquis met 43,5 mm kast al onder de aandacht gebracht?

Typos:
Hoe dan ook*
22 cm pols huh?*

Ja, 22 cm polsomtrek; nou vooruit misschien is het 21,5 cm. Maar is dat zo uitzonderlijk voor een man van 47 ?

gewoon leuk die mathematische onzin erbij slepen. als het bandje lekker zit en goed past, dat is alles wat je nodig hebt

Geen idee joh, ik heb daar geen verstand van, en ook geen oordeel over. Ik vatte alleen enkele van je richtlijnen samen. :blush: