Voorstellen & wat vinden jullie van Seiko Mods?

Hoi, ik ben Quinten. Hou van Vintage, dus Quintage leek me voor de hand liggen als gebruikers naam.

Wellicht hebben jullie mij al eens voorbij zien komen. Live zelfs op de afgelopen Rikketik met die grote bolderkar voor mijn dochter en anders binnen een aantal topics. Ik ben al even een beetje aan het rondkijken op het forum en verdiep me steeds meer in de horlogerie.

Horloges zijn er in mijn leven niet altijd geweest. Soms vond ik het juist fijn om helemaal geen horloge te dragen. Vond het niet belangrijk om voortdurend aan de tijd herinnerd te worden. Op andere momenten was ik juist wel erg geïnteresseerd in het “enige sieraad voor de man”, zoals ik het altijd noemde.

Volgens mijn moeder heb ik die liefde voor uurwerken van mij opa, haar vader, georfen. En zijn broer was nog doller op klokken, die had het hele huis in Vinkeveen aan het water helemaal vol staan met klokken. Ze moesten allemaal goed lopen en eens in het uur kreeg je een waar orkest aan klokkenspel.

Nu ben ik al enige tijd weer volop aan het verzamelen en begon ik eigenlijk met de “echte merken”. Ik kocht een gouden Omega automaat uit de jaren 70, een IWC uit de jaren 60 en twee leuke Longines tijdens veilingen. En ik wilde heel graag een vintage Breitling om langzaam aan de merken collectie te bouwen. Toch begon ik gedurende mijn zoektocht ook te wennen aan andere echte merken zoals Seiko, Citizen en bijvoorbeeld Bulova. Snob als ik was vond ik het “echte werk” toch eigenlijk wel leuker. Een Rolex hoefde niet persĂ©, ik probeerde er alleen wel al lang eentje voor mijn vrouw te kopen.

Het is leuk om bij jezelf te ontdekken dat door het verdiepen in horloges je dus ook meer respect krijgt voor de “simpelere” merken. Er zit ook daar zo veel geschiedenis achter dat het net zo leuk maakt. Op dit moment heb ik daarom verschillende vintage horloges van ook Ricoh, Bulova, Tag Heuer, Seiko en Citizen.

Op een gegeven moment kwam ik steeds meer aangepaste Seiko’s tegen. Ik was opzoek naar een goede Seiko SKX013 en ontdekte dat dit een perfect horloge was voor de Modding scene. Dat zijn dus eigenlijk kit bouwers die van bestaande horloges iets nieuws maken. Vaak wel een rechtstreekse kopie van een duurder horloge dus dat maakte het voor mij direct minder interessant.

Nu kwam ik gisteren een Seiko Mod tegen die ik toch wel erg tof vind. Het is niet een rechtstreekse kopie van een horloge (of heb ik het mis?) maar je ziet wel duidelijk inspiratie.

Nu wil ik mijn collectie eigenlijk niet “vervuilen” met nep spul maar twijfel toch of Ă©Ă©n Mod niet het proberen waard is als hij tegen de juiste prijs kan. Even ervaren hoe dat nou voelt. Wat vinden jullie?

Leuk om hier op het forum actief te kunnen zijn. Ik leer jullie graag kennen!

6 likes

welkom en ik heb niks met mods :smiley:

1 like

Duidelijk, ik dus eigenlijk ook niet.

Leuk bedacht en welkom. Veel plezier op dit forum!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Quinten :partying_face: sommige mods zijn erg geslaagd, anderen minder.
Deze heb ik zelf en ben er erg blij mee:

6 likes

Waarom is topic dicht gevlagd?

4 likes

Welkom hier bij HF !
Omdat Mods niet van Mods houden denk ik?

3 likes

Ik begrijp het ook niet. Heb ze al een bericht gestuurd. Als ik iets moet aanpassen, doe ik dat wel. Wilde me ook nog even voorstellen namelijk

2 likes

Omdat het bericht verborgen is, plaats ik hier nog wel even de tekst waarin ik mijzelf voorstel.

Hoi, ik ben Quinten. Hou van Vintage, dus Quintage leek me voor de hand liggen als gebruikers naam.

Wellicht hebben jullie mij al eens voorbij zien komen. Live zelfs op de afgelopen Rikketik met die grote bolderkar voor mijn dochter en anders binnen een aantal topics. Ik ben al even een beetje aan het rondkijken op het forum en verdiep me steeds meer in de horlogerie.

Horloges zijn er in mijn leven niet altijd geweest. Soms vond ik het juist fijn om helemaal geen horloge te dragen. Vond het niet belangrijk om voortdurend aan de tijd herinnerd te worden. Op andere momenten was ik juist wel erg geïnteresseerd in het “enige sieraad voor de man”, zoals ik het altijd noemde.

Volgens mijn moeder heb ik die liefde voor uurwerken van mij opa, haar vader, georfen. En zijn broer was nog doller op klokken, die had het hele huis in Vinkeveen aan het water helemaal vol staan met klokken. Ze moesten allemaal goed lopen en eens in het uur kreeg je een waar orkest aan klokkenspel.

Nu ben ik al enige tijd weer volop aan het verzamelen en begon ik eigenlijk met de “echte merken”. Ik kocht een gouden Omega automaat uit de jaren 70, een IWC uit de jaren 60 en twee leuke Longines tijdens veilingen. En ik wilde heel graag een vintage Breitling om langzaam aan de merken collectie te bouwen. Toch begon ik gedurende mijn zoektocht ook te wennen aan andere echte merken zoals Seiko, Citizen en bijvoorbeeld Bulova. Snob als ik was vond ik het “echte werk” toch eigenlijk wel leuker. Een Rolex hoefde niet persĂ©, ik probeerde er alleen wel al lang eentje voor mijn vrouw te kopen.

Het is leuk om bij jezelf te ontdekken dat door het verdiepen in horloges je dus ook meer respect krijgt voor de “simpelere” merken. Er zit ook daar zo veel geschiedenis achter dat het net zo leuk maakt. Op dit moment heb ik daarom verschillende vintage horloges van ook Ricoh, Bulova, Tag Heuer, Seiko en Citizen.

Leuk om hier op het forum actief te kunnen zijn. Ik leer jullie graag kennen!

23 likes

Welkom Quinten! Sommige merken zijn makkelijk te modden en een enkele keer vind ik het ook wel geslaagd. Vostoks staan er bekend om en ik heb leuke voorbeelden gezien.

1 like

Omdat er schijnbaar een foto met een nep seiko wijzerplaat werd getoond wat tegen de regels is. Helaas heeft degene die de opmerking heeft gemaakt zijn bericht verwijderd. Ik weet overigens niet of het ook echt fake was.

:+1:

3 likes

Welkom!

Ikzelf heb niks met mods. Niet op horloges, niet op auto’s, niet aan mensen. Nergens eigenlijk.

2 likes

Welkom
:+1:

1 like

Welkom hier! Jammer dat je gelijk het HF op zijn smalst ziet :unamused:

Heb zelf niets met mods, ook niet n bredere zin zoals autos, mensen.of ingekleurde zwart-wit films :wink:

2 likes

Oh grappig. Die heb ik denk ik nog niet (bewust) gezien.

Wat bedoel je? Dat ze weinig toelaten?

Nee, dat een bericht meteen wordt dichtgevlagd als er een vermoeden is dat er wordt gesproken over nepperts.
In jouw geval werd er gereageerd door iemand die aangaf dat het niet om een mod ging omdat die persoon er van uitging dat de wijzerplaat een mod was (weet niet of dat zo is) en aangezien het dan om een niet-Seiko wijzerplaat gaat waar Seiko op staat is het een fake wijzerplaat.
Overigens heeft die persoon zijn eigen bericht ook weer verwijderd


Allemaal gebaseerd op de aanname dat de wijzerplaat is vervangen door eentje die nep is.

HF is nogal ‘gevoelig’ mbt fakes. Dit in tegenstelling tot andere grote horlogeforums waar uitstekende informatie wordt verstrekt over het herkennen van een fake, inclusief foto’s ter vergelijking.
Mag hier niet en wordt enthousiast dichtgevlagd.

3 likes

Welkom bij de club.

1 like

Wat ik van (Seiko) mods vind? Meestal cool :sunglasses: Er zijn hier een aantal leden die dit erg goed kunnen (@HanDavinci, @Dao) en een paar meesterwerkjes hebben afgeleverd.

Sowieso fijn om een saffiertje en ceramische bezel op een Seiko te plaatsen, de originelen beschadigen al als je er tegenaan pist


Btw: WELKOM!

3 likes