Voorstellen & wat vinden jullie van Seiko Mods?

Deze al eens eerder gepost; 100% originele Seiko onderdelen, alleen de originele plaat was ook beige. Zelf gefixt. Moet dan gewoon kunnen hoor, zeker zolang je geen GS’en gaat verbouwen.

Dit is een “5” - plaat en die zat er in beige ook op!

7 likes

Het is nog steeds een Seiko voor mij
-Ander glaasje met groene coating

• bezel is duidelijk een duiker maar andere lume
  • chapter ring is nu een zwarte met zilver
  • de dag aanduidings ring is nu zwart (Seiko)

Tja, over smaak valt te twisten. Ik heb meer als 10 jaar design en ontwerp studies achter de kiezen en meer als 30 jaar bezig met kunst en design. Ik zie dagelijks meer dan honderden design producten van de grootste namen. En zelfs daar lig je echt wel eens dubbel van t lachen. Vonden we dit toen mooi of gewoon hip en vernieuwend en zeer apart​:crazy_face::rofl:

Eigenlijk vrij simpel, wil jij je haar paars verven gewoon doen. Het is jou haar. Zelfde als met horloges. Een neppert is en blijft niet echt. Doen alsof en het sfeertje proeven en lekker dromen :sleeping_bed:, gewoon doen. Maar een knalrode jappaner met een paardje op de moterkap en een kaasschaaf voor en achter is wel een hele roze wolk om op te dag dromen

2 likes

Nja, Seiko opereert bijvoorbeeld in de prijs-range van 200 tot 380.000 Euro. Tuurlijk, met Grand- en King-Seiko als lijn-namen, en dan nog zij-merken als Credor en zo. De Swatch groep is van hetzelfde laken een pak. Van een Tissot van 400 Euro tot aan Breguets van dik boven de ton, ze doen het allemaal.

Ik stel voor om die onzin gewoon te laten zitten. Neem nu Rolex. De één ziet dat als high-end, ik zie het als een soort über-gemechaniseerde Volkswagen fabriek die middle-of-the-road Golfjes uitpoept. En geen van beiden heeft ongelijk.

Daarom zou ik ieder horloge gewoon op z’n eigen merites beoordelen, zonder teveel stil te staan bij positionering of merk.

7 likes

Die accutrons :heart_eyes:

1 like

Bericht mag leeg zijn

Niets mis met mods. Helaas genoeg mensen die hier erg snobistisch over doen. Als het een mod betreft wordt de neus opgehaald maar als de term bespoke gebruikt wordt dan druipt in ene het kwijl erbij af.

Mods zie het als een creatieve afwisseling binnen de hobby. Originele meuk heb ik ook genoeg.

11 likes

Welkom, en laat je niet afschrikken door de vlaggen. In het verleden is Seiko zelf wat frigide gebleken als het over mods gaat, vandaar de gevoeligheid.

Zelf hou ik het liever origineel (op de band na), maar er bestaan wel hele leuke en mooie mods.

Het liet ze koud? :wink:

1 like

Japaners tonen zelden warmte.

1 like

maar wel Omotenashi

image

Ook een “Seiko mod” maar wel eentje met geslaagde looks. Straalt ook Japanse warme uit :wink: Wel een stevig prijskaartje voor een NH35.

1 like

Ik vind die Carrera zo lekker.

Proenski slaat daar de spijker op z’n kop.

2 likes

Welkom hier.

1 like

Welkom Quinten emot-tiphat

1 like

Welkom op het forum ! :ok_hand:

1 like

Sloeg @Proenski die zwaar mishandelde SARB maar op z’n kop om hem uit zijn lijden te verlossen.

Dat is geen snobisme, dat is oprecht liefde voor de SARB, dat ik dat zo ervaar. Zo boos.

1 like

:joy:

Zoveel liefde dat je 'm hebt ingeruild voor een GS? :wink:

Sterker nog, alle drie. De SARB033, SARB035 en SARB017. Ik heb geen geld, en ook geen opbergruimte, om elk horloge wat ik ooit heb gehad te houden. Maar eerlijk is eerlijk, een SARB033 in goede conditie zou ik zo terug kopen. Ik heb 'm vijf jaar lang met groot plezier gedragen.

Probleem is dat mensen deze horloges door de mangel halen, of er mee gaan lopen rommelen. Zodoende zie je op in het tweedehands circuit alleen maar zwaar gehavende SARBs die tegen astronomische prijzen weg gezet worden. Ik weet dat ik mijn horloges ook echt gebruik, maar wat ik met “lichte gebruikssporen” op Chrono24 zie staan is gewoon huil0n. Echt huil0n.

Als ik dan bedenk waar ik mijn SARBs destijds voor verkocht heb, hier… :slight_smile: Drie keer huil0n.

2 likes

Ach, de prijzen waar je ze destijds voor kocht rechtvaardigd een beetje aanrommelen naar mijn mening. En, voor jouw gemoedsrust, ik heb de originele onderdelen dus hij kan weer terug naar de originele staat.

En van mijn GS blijf ik af.

2 likes