Welkom op het forum! Tuurlijk is het leuk om 1 knal horloge te hebben, wie wilt dat nou niet? Maar misschien is het ook interessant om te kijken of je met jouw huidige budget een leuke collectie van misschien 3 of zelfs meer horloges kan opbouwen? Kan je leuk afwisselen en heb je voor elk moment een geschikt horloge!
Er is genoeg inspiratie hier op het forum dus ga lekker genieten hier!
Ik vind het niet erg, een Seiko niet je eerste echte horloge te noemen.
Voor velen is Seiko een alom gerespecteerd horloge merk.
Ik zie Seiko vooral als daily beater, maar niets waarvan het bloed sneller van gaat kloppen.
Je eerste echte horloge, leuk om het te mogen weten.
Tag Heuer, de aqua racer. Dat gaat inderdaad serieus worden.
Typisch een horloge dat van iemand een horloge liefhebber kan maken.
Jean Claude Biver, Jack Heuer, een horlogemerk met een grote geschiedenis. Zelfs Max Verstappen draagt ze.
De Carrera, de Monaco, Aquarcer, de smartwatch modellen. De deftige Autiva.
Zelf denk ik voor starters die serieuzer willen aan een Oris.
Maar een Swatch groep horloge merk is ook altijd een goed begin.
Een Certina DS, ze hebben nu een leuk duikhorloge met oranje wijzerplaat die 500 meter diep kan.
Klopt zeker hoor wat je zegt over de seiko! Maar het is natuurlijk wel een instapmodel. Ik heb inderdaad al genoeg Seiko’s gezien hier op het forum dat zeker geen kattenpis is. Zoals de Grand Seiko gmt, dat is zeker een serieus horloge.
Ik heb het geprobeerd iets voor Seiko te voelen.
Ik heb ook nog eens een Seiko van een speciale oplage.
Het draag comfort vind ik niks, ik kan niet leven dat de chronograaf wijzer niet op de 12 uur stand terug springt als ik de knop indruk.
Een raar lug systeem maakt een band wissel haast onmogelijk.
De goede kanten zijn dat de Seiko altijd blijft gaan tot de batterij op is, en accuraat is.
Goed om een beginnende jonge horloge liefhebber te mogen verwelkomen.
Fouten maken tot een minimum beperken is handig.
Lees de tips hier op HF.
Een horloge kopen is 1, maar waar en van wie je koopt is nog belangrijker.
Want een horloge verkoper die je behandeld als een nono, en zich ergert dat je geen duur horloge koopt, ga daar weg.
Bij iemand waar je naar 3 uur terwijl je in een half uur een horloge wilde kopen is beter.