Voorstellen

Welkom hier

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Ik heb zelf geen ervaring met een seiko op batterij. Ik heb een automaat. De prijs/kwaliteit verhouding is hiervan dik in orde. Ben er nog steeds erg blij mee.

2 likes

Welkom!

Bij twijfel zou ik gewoon wachten voor iedereen komt er wel een horloge langs waarvan je meteen zegt dat is het. En zelfs maanden later nog het zelfde gevoel hebt.

Ben je ook geïnteresseerd in het horlogemakerschap? Sterk tekort aan, (zeer)goed betaald, constant met prachtige horloges in de weer. Enige nadeel is dat het een dure studie is. Zelf heb ik het niet gedaan omdat ik al een andere studie. Aan een kant wel zonde.

Welkom op het forum. Veel kijk en lees plezier​:+1:t3::sunglasses:

:+1:

Mijn beste,

Robin, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Het lijkt mij inderdaad wel erg leuk om uurwerktechnicus als opleiding te kiezen. Maar de studie in schoonhoven duurt 4 jaar en is meestal alleen in de avond. En ik kon ook niet haal erg veel vinden voor vacatures als je dan klaar bent met je opleiding. In ieder geval niet hier in Nederland.

Bij je rondgang langs juweliers kan je even kijken wat ze zeggen als je vraagt of er in Nederland misschien behoefte aan is. Vaak hebben juweliers er een in dienst of werken ze samen met een. Daarnaast heb je de Nederlandse Christiaan van de klaauw. Het grootste probleem is wat ik weet van mensen die hebben gewerkt bij juweliers en die zelf uurwerktechnicus zijn / zijn geweest is dat er in Nederland een grote groep is die komende jaren met “pensioen” gaan hoewel deze mensen vaak erg gepassioneerd zijn. Misschien dat andere horloge maker leden kunnen beamen of ontkrachten wat ik heb beweert.

Overigens nog welkom op het forum!

Welkom!

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn zoveel mooie horloges !!
Dat blijft moeilijk kiezen natuurlijk maar is wel leuk willen hebben!

Welkom!

dad0312b7d04cc741c5fadd2eac3e0a6