vakschool ETA 6498
Met dit uurwerk hebben we in het eerste jaar de basis geoefend, uiteindelijk kan je de horloge kit kopen. Voorheen kon je in het 2e jaar een prachtige ETA chronograaf kopen. Helaas is dit door ETA aan banden gelegd. Natuurlijk over een paar jaar een mooi aandenken aan de tijd op de vakschool.
Buren super slender automaat 14k(microrotor) en Buren Automaat
De super slender vooralsnog alleen de kast en glas van gepolijst, en voorzien van nieuwe band. Er zat een compleet gouden band bij, niet helemaal mijn ding!
En de automaat een revisie gegeven, was een leuk oefenproject. Balans moest verbogen worden en shocksysteem gebroken en dus veertje van vervangen. Natuurlijk ook de kast en glas netjes gemaakt en voorzien van een nieuwe band
Verder nog 2 lopende projecten die hopelijk snel toegevoegd gaan worden aan de collectie, een Omega Automaat, 1012 kaliber. Deze lag in een gereedschapskist bij de vader van een vriend. Dat was te merken, ding zag er niet uit. Uurwerk heb ik inmiddels compleet schoon en goed lopend. Ontbrekende secondewijzer moet ik nog zien te scoren en de kast is bijna gereed. Het was met deze zo erg dat de kast licht gebogen was. Ik heb de kast uiteindelijk aardig recht gekregen en ben hem momenteel aan het polijsten wat niet makkelijk is omdat er matte en hoogglans vlakken zijn.
En nog deze Olma chronograaf. Op school gaan we langzaam richting chronografen, dus hoop ik deze in de loop van de tijd te kunnen reviseren en opknappen.