Voorstellen

Haha, wie weet. Ik doordenk de aankopen die ik doe vaak wel heel goed. Bijna niets is impulsief. Maar af en toe moet er ruimte gemaakt worden. :nerd_face:

1 like

Zo gaat dat: je hebt al mooie horloges maar dan komen er voorbij die je echt ook moet hebben.

1 like

welkom-home

Watsgeburt? Is hij langzamer of sneller gaan lopen? Indien sneller, heb je 'm gedemagnetiseerd? Een 7S26 van zes jaar oud zou geen krimp moeten geven eigenlijk. Hmmmm.

Ah. Wat doen amplitude, beat error en afwijking per dag dan?

Klopt, zowel de 6R15D als de 4R35 uurwerken doen het beter. Betere amplitude, minder gedonder, betrouwbaarder.

Kuch, Yema Speedgraf, kuch. Da’s weliswaar een reverse Panda, maar toch.

Mooi ding.

Glazenpers en waterdichtheidstestertje gekocht?

Geen dank, leuk verhaal, interessante reis.

Ik lees dat ook, ben inmiddels aan m’n derde Yema, nooit een probleem mee gehad.

Overigens, de Speedgraf heeft een Seiko column wheel chronograaf aan boord, dus dat blijft in de familie.

Ik heb op dit moment deze nog:

2 likes

kortom welkom en je brengt een geweldig leuk verhaal mee !!!

Top geschreven! Leuk om zo je horloge avontuur door te lezen. Welkom op het forum en veel plezier!

:rofl: Dit deed ik dus ook! Het is me 2 keer gelukt om het hele uur vrij te krijgen “omdat de TV kapot is”. Was toen het mannetje van de klas.

1 like

Leuke introductie! Welkom :grin:

1 like

Van harte welkom hier!

1 like

Welkom op het forum, Walter! :+1:

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn heel veel mooie horloges niet alleen Seiko.

1 like

Hoi welkom op het forum.

Leuke horloges.

1 like

Welkom. Leuk om je verhaal te lezen. Veel plezier op het forum.

1 like

:wave: wat een leuk verhaal om te lezen!

2 likes

Yes. Ik hoorde ook alleen maar positieve verhalen over de 7s26 destijds over hoe robuust het moest zijn e.d. Daar toen ook de keuze op aan laten sturen.

Maar ik zeg eerlijk dat ik best wel agressief ben geweest voor dat horloge.Veel trillingen en schokken heeft het moeten doorstaan. Het horloge liep sneller, had ook geen lange gangreserve meer, het sneeuwde op de timegrapher, uiteraard gedemagnetiseerd. Nog steeds dezelfde problemen.

De Amp gaf een onregelmatig getal aan maar zat vrijveel onder 200, beat error was ook all over the place en afwijking per dag was ook all over the place. Zoals gezegd het sneeuwde op de timegrapher.

Yes, bij de skx meteen de o ringen vervangen, die van de spb zijn nog nieuw, de tester gaat echter maar tot 60 meter, maar ik ben zelf geen duiker gelukkig, zwemmen is voldoende.

Buckle up. Het einde is nog niet in zicht.

Zeer mooi stuk :clap:t2:

Fijn om te lezen dat jij nog geen problemen met Yema hebt gehad, Yema staat bij mij nog niet bovenaan de wensen lijstjes maar het merk duikt wel steeds vaker op de radar.

Bedankt Bert

Mijn horloge werd uiteindelijk afgepakt om deze tijdens een ouderavond terug te krijgen😀 leuke tijden toch wel!

Bedankt :grinning:

Hartelijk dank! Klasse avatar trouwens :clap:t2:

Hartelijk dank

Daar ben ik mij zeer van bewust, het toeval wou echter dat de eerste pasr horloges toch Seiko’s waren.

Hartelijk dank :smiley:

Bedankt! Dit gaat helemaal goed komen

Bedankt Rob! Ik heb er mijn best op gedaan.

3 likes

Mooie intro en collectie !

welcome home

2 likes

Veerprobleem en

Balans/balans-as/vuil probleem?

Wow. De double whammy. Dat gebeurt normaal alleen bij een relatief nieuwe 6R35. :slight_smile: Oh. Wacht. :slight_smile:

Ik zit er zelf ook over te denken naast m’n timegrapher. Welke heb je en bevalt ie?

![5547FADB-A513-47E8-B685-8E01A7A3E87B_1_105_c|690x460]
(upload://ztc7roJo3gdmJIZh6UmWXadORJL.jpeg)

Speedgraf heb ik verkocht voor deze:

Soms spijt van.

Zowel Yema als Farer leuk.

Ik heb een yuyte

Geen Bergeon, wel goedkoper

https://www.amazon.nl/weerstand-meetinstrumenten-waterdicht-gereedschap-waterdichtheidstest/dp/B07NZRZSHH

2 horlogekasten mee getest. Werkt prima.

Ja mijn eerste ingeving was ook de balans, maar zoals gezegd eerst maar eens even wat cursusjes volgen en dan het een en ander uit elkaar draaien. Voordeel van die uurwerken is dat ze vrij goedkoop zijn om te replacen.

Spijt komt altijd later. Bovendien heb je er iets moois voor terug!

1 like

Welkom op HF Walt :+1:t2:

1 like

Heerlijk zo’n uitgebreid introductieverhaal. Met plezier gelezen!