Voorstellen

Hallo,

Ik ben ben Ziggy, 35 jaar en ik heb helemaal niets met horloges. In bezit van 2 Alie express horloges en een Fossil automaat die ik mij liet aansmeren door een gewiekste verkoper. Een vriend van mij kocht ongeveer 2 jaar geleden een Rolex. Daar snapte ik helemaal niets van. Waarom zou je zo idioot veel geld uitgeven aan iets dat zo nutteloos is. Mijn Fossil was immers ook een automaat en veel goedkoper. Zijn antwoord:“doe je eigen onderzoek”.

Zo kwam ik 1,5 jaar geleden op deze site. Na veel lezen kreeg ik steeds meer bewondering en interesse voor de prachtige techniek, design en afwerking van automatische horloges. Na een paar dagen achter elkaar uren lang op dit forum kwam het besef: ik was besmet geraakt met het virus.

Ik heb nog een tijd geprobeerd het te negeren. Mijn strategie om van het virus af te komen: deze site uit mijn geschiedenis verwijderen en gewoon een weekje niet kijken. Dat mislukte. Een promotie op het werk was het laatste zetje: het ideale excuus om mezelf een beloning te geven.

De voorkeur ging uit naar een Rolex explorer. Het enige probleem is mijn vriendin. Zij volgt nog de mainstream mening en vindt een Rolex idioot duur. Toen ik erover begon werd ze woest. Als ik zoveel geld heb dat ik een Rolex kan kopen, dan moet ik maar meer geven aan goede doelen (zo was haar redenatie).

Maar wat niet weet, wat niet deert. Mijn vriendin herkent helaas een Rolex aan het logo. Maar ze heeft geen idee wat een Omega, Cartier of Zenith kost. Ik zie nog steeds mogelijkheden. Een paar maanden terug ben ik 2 keer bij een AD geweest voor een Aqua Terra. Fantastisch horloge, het enige dat mij enorm tegenviel was de stalen band, die ik qua ontwerp niet zo verfijnd vond. Dus sinds die tijd aan het twijfelen en rondkijken. Ik ben ook erg gecharmeerd van een El Primero Surf. Of toch gewoon gaan voor een Explorer?

Binnenkort hak ik de knoop door en zal ik dat natuurlijk hier ook delen.

33 likes

Ten eerste van harte welkom!

Ten tweede, zoek een andere vriendin.

Ten derde, gewoon voor de explorer gaan als dit hem is blijft hij anders altijd door je hoofd spoken.

Ik vind het zelf ook één van de meest onder de radar Rolexen en niet zo in your face.

2 likes

Goedemorgen Ziggy, welkom op HF. Fijn dat jij ook besmet bent :grin:. Mijn advies zou zijn om te starten met een Tudor BB58. Top horloge en fantastische prijs/kwaliteit verhouding. De Explorer komt later nog wel. Stap voor stap

1 like

Van harte welkom Ziggy :+1:

Mogelijke oplossing: een Explorer kopen en maak daar samen een mooie dag van in een leuke stad met een lekker diner en overnachting. En vergeet een donatie aan een goed doel niet.

Te duur? Klassiek HF-advies: even doorsparen :wink:

Goeiemorgen Ziggy.

Succes met je horloge hobby en dus ook meer succes met je vriendin! :four_leaf_clover::pray:t3:

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving.

1 like

Welkom Ziggy ! Wie heeft de promotie gekregen, jij of je vriendin :grinning_face_with_smiling_eyes: Jou centen dus haal op den Rolex :ok_hand:t2:

Welkom Ziggy,
in jouw geval zou ik eerst een nieuwe vriendin zoeken en daarna het horloge kopen wat ik graag zou hebben.
Succes

1 like

Welkom Ziggy emot-tiphat

Bedankt voor de tips!

Een nieuwe vriendin vinden is voor mij moeilijker dan een nieuw horloge. Bij een nieuwe vriendin moet de liefde namelijk van 2 kanten komen :wink: bij een nieuw horloge niet.

Een Tudor vind ik ook een serieuze optie. Met name de BB39. Ik vind de dail alleen net iets minder in balans dan die van de explorer. Dus ik denk dat daarmee de wens voor een Explorer blijft.

Welkom :+1:

Welkom, Ziggy! Leuk dat je je intro begint met “ik heb helemaal niets met horloges.” Verder lezend snap ik dat je een lotgenoot bent. En herkenbaar: HF loslaten is extreem lastig. Gewoon niet doen. Qua horlogekeuze: je weet zelf het beste wat je echt graag wil en kan verantwoorden. Tipje: koop iets wat je ontzettend mooi vindt, houdt wat budget over voor iets leuks voor je vriendin. Dat verhoogt mogelijk het begrip voor je aankoop (of het nu een Rolex of een Tudor of iets anders is). Succes met je strategie!

Welkom hier

welkom-home

Zodat de CEO’s en consultants die NGO’s bedienen zelf een Rolex kunnen scoren? Je vriendin is naïef. :slight_smile:

Gewoon zeggen dat het jouw doekoe is die je zelf verdient, en dat ze weet waar het gat van de deur is als ze controle uit wil oefenen op wat een ander leuk vindt.

Eerlijk is eerlijk, grote uitgaven bespreek je in een relatie, en je doet niets om huis en haard in gevaar te brengen, maar als het geld er gewoon is moet je niet gaan lopen stampvoeten omdat je “het dan maar aan goede doelen moet geven”.

Bovendien zijn goede doelen een acceptatie van het feit dat internationaal gezien het belastingstelsel zo rot als een mispel is, terwijl filantropie ook een corporate tax scheme is.

Uiteraard gewoon die Explorer pakken als je dat wilt. Ik ben absoluut geen Rolex fan, maar een 36mm Explorer is altijd goed. De Aqua Terra is me een tandje te groot, terwijl een El Primero super cool is (zeker de 38mm chronomasters). Maar je moet gewoon kopen wat je mooi vindt.

We zien de Rolex NA graag tegemoet.

1 like

Die moet ik onthouden…:rofl::rofl::rofl:

1 like

Heerlijk om te lezen, fantastisch! Mooie zoektocht, zowel de Explorer als de El Primero mogen er zijn. Lijkt erop dat je geen ‘verkeerde’ keuze kunt maken!

1 like

Welkom op HF Ziggy of is het David😀? Mooi dat je je niet hebt laten misleiden door algemene opvattingen over horloges. Als Omega liefhebber heb ik me twee jaar geleden toch laten verleiden om een DJ aan te schaffen, waar ik geen moment spijt van heb. Veel plezier hier gewenst!

Op zich valide :thinking: Ben jij ook een goed doel?
Welkom :+1: :partying_face:

Misschien eens naar de ‘shades’ varianten kijken? Die hebben een mooiere bracelet i.m.o… En met 38mm hebben ze ook nog kans op Fate’s goedkeuring :-).

Foto: Hodinkee