Beste forumleden,
Na vele dagen meelezen wil ik me hierbij graag voorstellen! Mijn naam is Luke, accountmanager van beroep en woonachtig in Den Haag.
Ik heb geen oude Rolex gevonden, ben niet opzoek naar de waarde van een gevonden Patek, maak geen foto’s van horloges die in de officiële brochures worden gebruikt, nee, ik ben me gewoon langzaamaan steeds meer aan het interesseren in horloges . En ik merk dat dagelijks wat topics doorbladeren hier erg positief aan bijdragen.
Ik ben nog een behoorlijke leek op horlogegebied, maar de prettige sfeer hier op het forum en vele leerzame posts hebben me toch doen besluiten om me aan te melden en voor te stellen. Ik heb al veel geleerd, dank daarvoor!
Ik ben dit forum gaan bezoeken omdat ik opzoek ben naar een mooi horloge. Maar als leek wilde ik me er eerst eens flink in verdiepen, als je iets doet moet je het goed doen natuurlijk.
Mijn interesse werd gewekt toen ik voor het eerst een Meistersinger zag, wat een prachtige horloges! Met name de blauwe dial vind ik fantastisch, deze al eens gepast bij een Haagse juwelier en is best eens kanshebber. Kwam binnen om de no. 1 te bekijken, maar dan knipoogt de no. 2 natuurlijk ook naar je. Toch wel erg gaaf zo’n zichtbodem. De Pangaea is ook werkelijk prachtig.
Toen zag ik hier op het forum Nomos voorbij komen. Meteen even de brochures aangevraagd op de Nomos website (aanrader trouwens, mooi pakket aan beeldmateriaal). Met name de Orion (zonder datum) vind ik zeer mooi, die wil ik binnenkort eens live gaan bekijken en passen.
Ook Oris heeft mijn interesse gewekt. Kwam een Oris Thelonious Monk tegen met mooie blauw plaat en minimalistisch design en een gave referentie naar Thelonious Monk (jazz pianist). Tussen 10 en 12 uur 11 secondemarkeringen om te refereren naar de kenmerkende tempowisselingen van Monk. Heel tof detail, vind ik.
Eerst dus een dresser, en dan wellicht ook wat moois voor in m’n vrije tijd. Keuzes, keuzes… Ik begrijp nu wel de grote collecties en horlogekistjes die ik voorbij zie komen .
Als jullie nog tips hebben en horloges in gedachten hebben die ik zeker mee moet nemen in mijn zoektocht, dan hoor ik het graag!
Groet! Luke
(Bovenstaande plaatjes heb ik even van het web geleend)