Voorstelling en raad ivm. eerste echte dress watch

Voldoet perfect aan de eisen die ik stelde, heb hem ook al bekeken. Wanneer ik de master ultra thin zie vind ik die er net wat gelikter uitzien en gaat mijn keuze eerder in die richting.

Prachtig horloge ook, al vind ik de cijfers net iets te groot. Ik denk dat het ook het totale plaatje is natuurlijk. Ik lees dat jlc ook wel “The Watchmaker Of Watchmakers” wordt genoemd. Ja, als je dat leest dan gaat mijn hart wat sneller slaan. :grinning:

Klopt, ik vind ze erg mooi! (maar ik heb net een nieuwe Seamaster gekocht😀).

Hallo George,

De horloges die je overweegt vind ik eigenlijk allemaal mooi. Smaakvol!

De JLC is er een voor het leven. Naar mijn mening gaan juist die ogenschijnlijk eenvoudige designs zonder poespas het minst snel vervelen. Zolang ze maar hoogwaardig zijn afgewerkt.

De JLC krijgt mijn stem. Ik ben zelf ook een groot fan van Nomos. Ik denk ook tijdloos, maar wel een stijl waar je van moet houden. Zeker minder klassiek.

Ook Zenith is een favoriet. Gebruikt zou je kunnen kijken naar de Central Seconds. Is er met zilverkleurige, zwarte en ‘smokey’ wijzerplaat. Die laatste heb ik.

Afwerkingsniveau en niveau uurwerk is ‘on par’ met JLC.

Met Montblanc is helemaal niets mis. Voor het geld zelfs geweldig. De modellen met in-house uurwerken zijn echter prijziger. De betaalbaardere modellen doen het met standaard uurwerken. Die zijn natuurlijk kwalitatief ook geweldig en vaan gemakkelijker te servicen.

Afijn, benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest. Good luck!

3 likes

Snap ik heel goed! Met JLC kun je bijna niet mis zitten, daar ga je erg veel plezier van krijgen

Als het trouwens ook een stuk goedkoper mag…dit is toch wel prachtig voor zoiets betaalbaars. Geen haute horlogerie misschien, maar een mooi horloge hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten:

4 likes

De kogels is door de kerk :grinning:

Ne veel wikken en wegen hebben we een beslissing genomen. Heel er blij mee :slight_smile:

7 likes

Well done. Prachtig in zijn eenvoud. Topper.

Werkelijk prachtig. En: in één stap van G-Shock naar topklasse zonder een serie ‘nét niet’ horloges tussendoor. Daarmee heb je jezelf een hoop geld uitgespaard. :wink:

1 like

Nice, daar ga je erg veel plezier van hebben!

Tjonge wat mooi. Een klasse apart. Geniet evan.