Voorstelrondje, Juwelier

Waarom blijft iedereen die man likes geven? Lees eerst de draad even door. :laughing:

1 like

Welkom @Juwelier. Uw taalgebruik is een welkome verrijking.

En de andere drie merken wel nieuw? Behalve Rolex? Aannames?

Een echte ouwe “rot” :wink:

Welkom

Als normaal reageren op nieuwe leden niet meer lukt, stuur mij dan even een berichtje. Dan verwijder ik uw account en heeft u daar geen last meer van.
Alvast graag gedaan :blush:

38 likes

Wees welkom hier heer Juwelier :+1:t2: :smiley:

Welkom!
U heeft gelijk de mooie en de minder mooie kanten van het forum ervaren.
Als u het nog steeds leuk vindt, dan kunt u heel wat leesplezier tegemoet zien!

1 like

Goedemorgen medeforummers,

Ik zal direct ‘met de deur in huis vallen’ :

  • Juwelier heeft mij per bericht op mijn privé mailadres benaderd en mij gevraagd zijn hier zo gewraakte Fossil Coachman te tonen.
    Natuurlijk wil ik deze voor het horlogeforum graag voor hem tonen, bij deze (zie link hier, onderaan deze post).

  • Juwelier laat het forum via mij weten, dat hij !iever buiten het horlogeforum blijft, vanwege de overweldigende reacties hier op zijn voorsteltopic, hij zegt vóór zijn bericht geen enkel idee te hebben gehad van de impact ervan op dit mooie forum. Hij heeft de ongehoorde inkoopvragerij als grensoverschrijdend ervaren, dat gaat niemand ook maar iéts aan en is ronduit onbeschaafd.

Hij voerde de vier merken horloges met veel plezier en succes: de horlogemarkten in Azië werken via andere dynamieken dan de Europese en kunnen op ons dus vreemd overkomen, wat dan natuurlijk ook zo is. Dat is Juwelier’s ‘prerogative’, zijn voorrecht dus ! Het is niet aan ons medeforummers op het horlogeforum, dit voorrecht zo onbeschaafd te schenden.

  • Tevens heeft hij zo’n 30 jaar zijn juwelierszaak - met vooral juwelen en sieraden - gedreven in Maleisië, waar hij zich door de Lazada groep heeft laten uitkopen om zijn pensioen op deze wijze goed geregeld te hebben, per 1 maart 2020 jl. ingegaan, zoals hij zelf al aangaf in zijn “voorstelrondje Juwelier”.

Dan nu de link, zoals bovenaan in mijn post genoemd, van Juwelier’s eigen twee jaar jonge en zo goed als nieuwe Fossil Coachman :

N.B. : vanwege dezelfde soort (negatieve) ‘bestokingen’, zoals Juwelier die nu beleefd heeft, heb ik zélf ook al eerder mijn eigen mailadres voor het forum op niet-toegankelijk ingesteld voor verdere berichten, de goedbedoelende medeforummers ten spijt. Zij worden als prima ervaren.

13 likes

Wekom, veel plezier hier!

Van harte welkom😀

Dus toch een verkooptopic, reeds?

2 likes

Nee, iemand vroeg om foto’s van zijn horloge. Daar zal de link wel voor zijn.

Jammer dat iemand om taalgebruik meteen wordt weggezet als grappenmaker. Helemaal als het juist gaat om prachtig, doch wat ouderwets taalgebruik. Misschien wel lang geleden geëmigreerd (zaak gedreven in Maleisië), qua Nederlands dus blijven “stilstaan.” In ieder geval een stuk beter dan die ettelijke berichten vol spelfouten die voorbijkomen. Hoop dat meneer nog terugkomt en dat de hooivorkjes dan opgeborgen blijven.

NB: ik lees uit Jurs bericht dat er misschien wel wat onaardige berichten van Juwelier verwijderd zijn. Daar kan ik dan mijn mening niet over geven. Laat maar, niet goed gelezen. Was een oproep aan bestaande leden.

1 like

Jammer dat nieuwe leden door sommigen op deze wijze begroet worden. een vooroordeel is snel gemaakt en slaat vaak nergens op. Reageer dan gewoon niet. Het is echter wel als bij de negatieve reputatie welke voetbalsupporters genieten, het zijn enkelen die het voor de grote groep verpesten. Ik zou het dan ook begrijpen indien ook hier die enkelen een stadionverbod zou worden uitgedeeld voor bepaalde of onbepaalde tijd. Nogmaals welkom hier, heer Juwelier. Ik hoop toch dat u zich niet echt heeft laten afschrikken. De veruit grootste groep hier is van goede wil, zoals u vast in de afgelopen twee jaar heeft kunnen vaststellen.

6 likes

@Juwelier nogmaals welkom (gezien mijn eerdere bericht, waar geen enkel onvertogen woord in stond, rücksichtslos verwijderd is)

Ik verwonderde me slechts over de combinatie van merken, maar nu ik begrijp dat het in Azië was, komt het me íets logischer voor

1 like

Welkom Juwelier. Veel plezier op het HF.

Grappig dat die naam nog niet bezet was.

Snap ik maar als TS zelf de link had geplaatst was het direct een overtreding van de regels.

En je hebt grapjes en grapjes hè. Sommigen gaan te ver inderdaad maar als iemand ‘excentriek’ is weet die persoon dat meestal ook wel en doet het er misschien wel om. Zo zat er bij mijn dochter in de klas een meisje dat steevast in een koffer haar boeken meenam. Een lederen 🧳. Mooi toch! Ik houd daarvan!

1 like