Overdag ben ik een Strategisch Marketeer, in de avond ben ik Twist op het Horlogeforum. Lange tijd geleden ben ik al eens lid geweest van het horloge forum. Blijkbaar is dat zolang geleden dat ik geen idee meer heb welk account het is.
Ik geef het toe… ik ben twee jaar lang horlogeloos geweest. Maar sinds een aantal maanden heb ik weer een horloge! TLDR? Scroll naar beneden en je ziet gelijk welk horloge ik nu draag.
Anyway… ik stel mij graag voor omdat ik veel lees en leer hier.
Mijn horloge hobby begon toen ik 16 was met een G-shock (Dat is dus alweer 13 jaar geleden)… De zoektocht naar de G-Shock heeft echt lang geduurd. Uiteindelijk is dat dit horloge geworden:
In deze zoektocht kwam ik mega veel horloges tegen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een wirwar aan horloges, helaas geen eigen foto’s van voorhanden. Maar het ging van een: Hamilton Sub Zero Chronograph
Maar man man man, wat een keuze stress kreeg ik hiervan. De horloges moesten naar de externe kluis. Als ik ze wilde dragen kon dat niet direct, want dan moesten ze weer worden opgehaald. En welk horloges ging er dan weer terug de kluis in, want ik wilde er niet teveel tegelijkertijd thuis hebben.
Een tijdje geleden alles dus verkocht, deels voor het huis en deels ook gewoon omdat het fijn was om even horlogeloos te zijn.
Al deze horloges zijn inmiddels ook weer de deur uit en ik heb nu 1 daily beater die ik elke dag met veel plezier draag! En echt enorm fijn dat er geen keuzestress meer is!
Welkom terug, al door gewinterd zo te lezen. Herkenbare struggle van een externe kluis. Als je nu in een huis woont waar je voorlopig niet weg gaat. En natuurlijk de ruimte hebt misschien een kluis het overwegen waard, ALS je natuurlijk de collectie weer zou willen uitbreiden. Ergens wel jaloers dat je tevreden kan zijn met 1 daily.
Nouja, dat tevreden zijn komt ook pas nadat ik een horloge langere tijd hebt. Dan ebt de onrust van het ‘moeten zoeken naar een nieuwe aanwinst’ een beetje weg. Ik merkte dat ik zoveel rust had toen ik geen horloges meer had. Dat is voor mij heel veel waard.
Een kluis heb ik wel overwogen, maar kan ‘m niet echt ergens weg stoppen of hij moet in de kruipruimte
Ik heb nu ook een externe kluis, ik zit eigenlijk op dit moment met het zelfde probleem. Maar toch overweeg ik zolang we hier nog wonen een kleine kluis. En dan als we verhuisd zijn naar iets groters wat voor langere tijd is. Dan wil ik wel echt zeker weten een kluis. Het komt gewoon nooit lekker uit om bij de externe kluis langs te gaan
Dat is wel een heel groot statement. Maar volgens mij geldt dit ook al op veel bescheidener niveau, erkennend dat je niet hebben (of zou dragen) wat je misschien het meest waardeert, gewoon vanwege de kost. Maar ook een verzameling bescheiden horloges loopt op in waarde en volume en dan moet je daar wat mee. Een vitrinekast heb ik niet en zou me vermoedelijk ook niet bekoren. Toch is indikken ook niet eenvoudig, maar ik denk wel dat het die kant op zal gaan.
Nieuw ben je hier inderdaad niet echt met 309 bezoekdagen.
Maar leuk dat je je voorstelt en wat een toffe collectie heb je gehad!
Je huidige horloge is natuurlijk ook echt top!
Ik zit met datzelfde keuzestress probleem daarom heb ik ook voor mezelf besloten me collectie klein te houden, ik snap je daarom echt wel heel goed en ben blij dat ik niet de enige ben die daar last van heb.