Welkom
Welkom terug op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie vervolgperiode toegewenst!
Welkom (terug) op het forum!
Welkom…
Volkomen begrijpelijk, als je een mooie plek hebt is dat wel top. Heb je ook overwogen om er twee te gebruiken? 1 op een ‘opzichtige’ plek en 1 ‘echt moeilijk’ te vinden? Mocht er ooit iets gebeuren qua inbrekers of overvallers en je hoeft niet je hele collectie af te geven zou dat fijn zijn.
Nou heb ik ook wel gehoord dat er verzekeringen zijn die dit dekken, maar dat zit je wel met jaarlijkse kosten + elke x jaar een taxatie.
Welkom!
Haha ja, het was een beetje te groot gemaakt. Maar die vlieger gaat uiteraard ook op voor alledaagse dingen. Waarschijnlijk wel in lichtere vorm. Op dit moment probeer ik mij daar niet door te laten leiden. Er is een reden waarom je precies datgene hebt gekocht of bezit wat je hebt en die overwegingen zijn (voor mij althans) belangrijk om te onthouden. Dan kriebelt het wat minder
2 dan wordt het wel een heel duur geintje, kost als een aardig horloge voor een goeie.
Met een kluis en opgave van waarde ben je idd gedekt door de verzekering. Volgens mij geld voor een horloge niet ouder dan 3 jaar het aankoop bewijs. Ouder dan 3 jaar is idd een taxatie nodig. Maar die is bij mijn weten ook 3 jaar geldig.
Ja, dat is ook zo. De kluizen die een beetje stevig gebouwd zijn en door de verzekeraar worden geaccepteerd gaan al snel richting de 1000 euro…
Drie jaar klinkt inderdaad als iets wat ik eerder heb gehoord. Met een verzekering is de overweging om wel of niet 2 kluizen te nemen ook snel van de baan.
Leuk en heel goed idee om 1 aan te houden!
welkom terug. Gemak van DNK weegt voor mij niet op tegen het ongemak van taxaties, kluis in huis en het gevoel van onbehagen dure horloges in huis te hebben. Maar goed, niet iedereen woont op 10 min van een DNK
Welkom terug hier, mooie horlogereis👌🏾
Dat is het inderdaad! Ik had een kluis op fiets afstand, dat maakt het makkelijker. Maar nog steeds heb je niet altijd beschikking tot je horloges en het zat in een winkelpand. Dus ik voelde me soms wel een beetje opgelaten dat ik naar binnen ging en weer naar buiten ging zonder iets te doen in die winkel. Dan weten ze ook precies waarvoor je daar bent, althans dat gevoel had ik.
Ja, de reis is ook nog lang niet over! Er staat nog wel wat op het wensenlijstje. Ben benieuwd of Speedy Snoopy een goede daily beater is en als enige horloge te dragen is.
Welkom! En al heel wat mooie horloges gehad zie ik. Goede daily
Welkom wederom. Wat een waanzinnige horloges heb je al gehad zeg. En degene die je nu hebt is prachtig. Wat mij betreft “de classic”.
En nu al met de snoopy in je hoofd
Het virus is nog aanwezig.
Thanks! Hoe kijk jij tegen een one piece collectie aan? Of ben je meer van het wisselen van meerdere horloges?
Welkom op HF Twist. Je hebt al een ongelofelijk mooie horloge reis afgelegd. Je hebt smaak, zeg maar . Alleen die huidige daily is wel heel saai, als je het mij vraagt. Het dilemma dat je stelt is herkenbaar en daar worstel ik ook mee. Goed om te lezen dat teruggaan naar een horloge jou rust heeft gegeven. Kan ik nog wat van leren. De getoonde Snoopy is overigens heel tof
Ik ben nog maar kort met horloges bezig. Ik vind het leuk om af te wisselen. Nu met 2 horloges. Seiko speedtimer en citizen tsuyosa. De derde die erbij gaat komen wordt een tudor bb54/58 of een rolex explorer. Maar deze lijst is langer. Omega Speedmaster en seamaster aqua terra staan ook op de lijst. Rondkijken is een fijne bezigheid.
Geen onepiece collectie voor mij dus.