Voorstelrondje

Beste allemaal,

Sinds enige tijd dit forum ontdekt en lees nu een kleine week mee. Leuk om de verschillende gevarieerde verhalen te lezen en te zien dat een merk wat totaal niet op mijn netvlies stond (Seiko) hier heel populair is. Heb mij er zelf nooit in verdiept maar zal eens een Seiko store binnen lopen.

Ben zelf 28 jaar en heb een passie voor horloges, ben niet heel erg van het verzamelen. Draag voornamelijk 1 horloge en wissel niet veel af. Heb inmiddels wel wat verschillende horloges van de plakmerken uit mijn jeugd (met ik vind leuke designs) tot nu wat serieuze merken zoals IWC, Breitling, Rolex en Girard Perregaux.

Twijfel nu over de eventuele aanschaf van een nieuw horloge, zijn verschillende kandidaten.

  1. Chopard mille miglia met de klassieke look. Voors: Erg mooi en klassiek horloge. Tegen: niet waardevast en geen eigen uurwerk. Niet heel bijzonder dus.
  2. Rolex Daytona zwart. Voor: gaaf design, robuust met ceramic bezel. Tegen: wil niet kopen voor meer dat de listprice, ontbreken datum en glimmende midden schakel in band.
  3. IWC Portuguese 7 days: Voor: mooooi!! Mooie techniek. Nadeel: groot, niet heel robuust, niet erg waardevast.
    4: Audermars Piguet Royal Oak offshore. Voor: iets anders dan anders, mooi eigen uurwerk. Nadeel, groot en fout imago.
  4. Patek Philippe Aquanaut: Voor, mooie wijzerplaat, patek uurwerk waardevast. Nadeel: nergens mogelijkheid tot zien en passen en duur.

Kortom jullie lezen het al, veel twijfel. Momenteel wel veel focus op een Royal oak… Maar misschien hebben jullie nog tips?

10 likes

Ik kan je geen advies geven maar wel een hartelijk welkom! :slight_smile:

Veel plezier en kennis toegewenst op dit forum.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit dynamische HorlogeForum!!
Je hebt ruimhartige horloge aspiraties.
Ik ben derhalve benieuwd welke het gaat worden.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom!

Ik heb eens een offshore chrono mogen lenen en was
aangenaam verrast door het draagcomfort.
Draagt ook veel kleiner dan je zou vermoeden en de
bling valt ook mee door de geborstelde vlakken.
Ben stiekem ook wel een AP fan, een zeer sympathiek
horlogehuis.

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom op het forum, ik heb overigens geen enkele Seiko😀. Veel plezier hier!

Dit viel mij ook mee toen ik laatst een 42 MM paste. Spoeling is wel dun, in NL staan er maar een klein aantal te koop helaas.

1 like

Welkom! We zien graag wat foto’s van je huidige collectie :wink:

Welkom!!!


Hierbij een deel van de horloges

7 likes

Welkom hier.

Je shoppinglijst is ambitieus, maar…

Gewoon niet doen,

Genta is een overgewaardeerde patrijspoortenboer die vrij lelijke horloges ontwierp. Zeg nou zelf, voordat die man zich met de Ingenieur bemoeide zagen ze er zo veel beter uit:

Genta heeft noch AP noch IWC veel goeds gedaan, al helemaal niet met die rare geïntegreerde bracelets en lug vormen. Yuck. Van de patrijspoort ontwerpen die je noemt is alleen de PP Aquanaut het overwegen waard, in mijn optiek.

De Chopard Mile Miglia is OK zolang het de ref 168511-3036 betreft, a hebben we hier de horreur van de afgekapte nummers. De rest? Brrrrrrr.

De Daytona is niet Rolex’ forté, en de marketing schtick van het racen komt op mij altijd als rare tienerfantasie over.

De IWC? I approve.

iwc-portuguese-7-days-replica

Rustig ontwerp, geen rariteiten, geen afgekapte cijfers, geen overbodige tralala. Wel veel te groot en zeker te dik. Als het dan IWC moet zijn, pak dan liever de IWC portuguese 8 day handwound:

IWC_Portuguese-HW-8-Days_IW510203_lifestyle

Nog steeds te groot met 43mm. Da’s misschien OK voor een wat jeugdiger heer, maar hij is tenminste iets dunner.

En zo zijn we bij mijn daadwerkelijke tip aangekomen: Jaeger LeCoultre. De Master Ultra Thin serie.

Beter. Kleiner. Fijner. Eleganter. Rustiger. Platter. Niet zichtbaar vanaf de maan, en niet van Genta. :slight_smile:

3 likes

@Fate_Amenable_To_Change
Aardig relaas maar als je zo blijft weg strepen richting minimalisme
is men zonder horloge beter af.

Ik zie u nog wel met een naakte pols vrolijk door het leven gaan in
de toekomst :wink:

4 likes

Welkom :smiley:

Welkom…

Geen Seiko in mijn verzameling, wel veel Ballen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik weet niet of je ver van Dusseldorf woont, maar daar heb je volgens mij de mogelijkheid om ze allemaal te zien, passen en te bewonderen, misschien ook wel de Patek Philippe Aquanaut? Maar weet ik niet met zekerheid.

Ik ga om de 2 maanden wel eens naar Dusseldorf om de duurdere merken te gaan bekijken.

Ben nu trouwens in Dusseldorf voor “boot” en gisteren avond nog even langs de juweliers gewandeld maar helaas ze waren de duurdere horloges al uit de vitrines aan het halen voor in de safe te stoppen.

Veel succes met je zoektocht!

Welkom😊

Mooi trio !
Vooral die groene spreekt mij steeds meer en meer aan!

En een Daytona voor list wil iedereen hier bijna wel.
Ik zag laatst die PP live en was erg onder de indruk.

Welkom, dat is een behoorlijke collectie voor iemand die zegt geen verzamelaar te zijn!

Woon in de randstad maar zit om het weekend ook in London, daar hebben zo ook best wat juweliers. Hoewel ik daar nog nooit een Aquanaut heb morgen passen. 1 keer gezien, maar niet mogen passen toen.

Dusseldorf staat nog wel op het lijstje om nog eens naartoe te gaan.

Dank voor de tips! Moet zeggen dat ik die handwinder mooi vindt, maar teveel gedoe en dan weet ik dat ik hem niet ga dragen. Heb het liefst een automaat.

Die JLC is wel mooi die moonphase, alleen op mijn leeftijd te klassiek en ik ben meer van de arabische cijfers. Wat kost zo’n JLC?

Dit is trouwens de Chopard die ik overweeg:

1 like

Geen dank, graag gedaan. Ik vind het altijd leuk om de watch snob te imiteren.

Gast, je bent 28. In 1918 was je van middelbare leeftijd. Dat valt reuze mee, dat hangt meer van je stijl af dan van je leeftijd.

Iets sportiever kan ook. Het instap model JLC Master Ultra Thin is een automaat met een sector dial en arabische cijfers. Die is er al vanaf 4500 Euro op Chrono24.

Daar is trouwens een hele serie van:

De Moonphase? Die doet 6500-7000 Euro.

Direct ophouden met overwegen is het devies. Hij is te druk, te rommelig, heeft maar liefst zes (!) afgekapte cijfers… Ik krijg er milde tics van in m’n aangezicht.

En als dat jouw pols is, is hij nog een keer te groot ook.