Na lang weggeweest te zijn weer een terugkeer voor mij op een forum. Ik heb zo’n 12 jaar geleden mijn eerste echte horloge aangeschaft, als student uiteraard tweedehands en dan kwam je destijds snel terecht op het dezinvaluxe forum (geloof dat dat niet echt met leeft op het moment?) Daar via het forum een prachtige Speedmaster Reduced gekocht een twee jaar laten via Ferrie Schweitzer laten servicen bij Omega. Een vrij kostbare grap bij een reduced omdat ze dan de hele chrono module vervangen, kennelijk is die niet te servicen.
Ik was ontzettend blij met deze aankoop en heb het horloge 12 jaar lang elke dag gedragen en eigenlijk alleen af gedaan bij zeilen (te veel kans om ergens achter te blijven hangen). In totaal is het aantal dagen dat ik hem niet heb gedragen op minder dan twee handen te tellen:)
Helaas is daar een week geleden verandering in gekomen toen het horloge door een insluiper is gestolen, een gebeurtenis waar ik behoorlijk kapot van ben. Elke keer als ik voel dat er niets om m’n pols zit gaat er een schok door me heen dat ik hem verloren ben, echt erg erg vervelend.
Ik heb nog een paar oude Soviet horloges (reketa etc) maar ik haal er geen plezier uit ze te dragen. Daarom nu op zoek naar een nieuwe Speedmaster. Ik zit er over te denken nu voor de proffesional te gaan ivm de eerder genoemde (non)serviceability van de chrono in de reduced. Verder ben ik erg gecharmeerd door de look van de vergeelde tritium lume dus eigenlijk moet het er een van voor 1997 zijn geloof ik, al is dit niet een vereiste.
Door deze zoektocht kom je natuurlijk allerlei ander horlogelijk schoon tegen en is mijn enthousiasme weer aangewakkerd, zodoende ook mijn terugkeer op het forum.
Jeetje wat een nare ervaring. Hopelijk kom je snel over de schok heen.
Niet de leukste manier om nieuwe leden te verwelkomen, maar van harte welkom! Hopelijk ga je een mooi horloge vinden!
En voor je het weet koop je er een zeilbeater bij, een mooie seamaster oid, en ben je je budget alweer op aan het rekken naarmate je hier langer blijft lezen.
Welkom op HF, Caspar! Kl*te zeg, van die inbraak! Begrijp dat je toch weer een mooie chrono terug wil. Heb je al 'ns gekeken naar de nieuwe TAG Heuer Carrera Glassbox? Heeft een formaat dat wat meer lijkt op een Speedy reduced (39mm). Verder in-house automatisch uurwerk, met 80 uur gangreserve, 100m waterdicht en in ieder geval betaalbaarder dan een vergelijkbare nieuwe Speedmaster. Wat ook nog wel een leuk gegeven is: Heuer stond aan de wieg van de automatische chronograaf (samen met Hamilton en Breitling). Dus historisch ook nog interessant, als je daarom geeft.
Er zijn inmiddels 3 uitvoeringen, die allemaal, vind ik in ieder geval, een stuk minder saai zijn dan zo’n eeuwige brave Speedmaster.
Welkom Jasper bij de club , echt balen van je Speedmaster kan mij voorstellen dat je dit gevoel hebt. Hoop echt dat je weer een mooie Speedmaster tegenkomt. Regelmatig in het blauw kijken en wie weet?
Welkom (terug) Casper! Spijtig te lezen over het onvrijwillig afstand doen van je Omega. Na zoveel jaren een pijnlijk puntje. Hoop dat je iets ontdekt dat een waardige opvolger mag zijn. Succes daarmee en veel plezier hier!
Welkom Caspar! Heel erg jammer van jouw Omega, spijtig dat er zo’n simpele zielen bestaan die niet van andermans zaken kunnen blijven. Toch wens ik jouw al het beste in de zoektocht naar een professional!