Hallo iedereen, ik ben Richard en durf het eindelijk aan om me hier voor te stellen.
Ik kijk al jaren mee en heb met belangstelling veel posten gelezen en bewonderd. Toch heb ik die jaren getwijfeld of dit wel een “place to be” is voor mij.
Toch best geïntimideerd door al die mooie maar vooral ontstellend dure horloges die hier geshowd worden alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Ik voel me hier eigenlijk een soort van Calimero.
Groot gegroeid van halfwas tot volwassen tot middelbaar tot pensioengerechtigd met hetzelfde horloge; weliswaar met tussenpozen met 2 kleine zijsprongetjes, maar feitelijk toch al die tijd een “one watch man”.
Wetende dat dit horloge hier niet per se negatief beoordeeld wordt maar in het algemeen wel als geringschattend en vaak wat denigrerend benoemd wordt met het daarbij behorende kleinerende verkleinwoord.
Voor mij echter is dit horloge, hoewel van rvs, goud waard. Ik heb dus besloten dat mijn horloge net zo goed recht heeft een plaatsje te krijgen in dit forum dan welk duur horloge ook. Ik bezit dit horloge tenslotte al zo’n 50 jaar en hij loopt nog steeds perfect. Dit horloge geeft me elke dag dat ik het draag nog steeds een fijn en vertrouwd gevoel.
Welkom.
En ja, elk horloge mag gezien worden.
Ongeacht wat het kost.
Welkom ![]()
Welkom en zeer benieuwd naar jouw one watch collectie
Hey hallo Richard,
Welkom op het forum!
Niet aantrekken van andermans mening. Azijnzuipers kom je overal tegen.
En buitenbeentjes ook ![]()
Gewoon lekker dragen wat je wil en laat vooral foto’s zien!
Ben benieuwd.
Veel plezier op het forum en doe lekker mee!
Ush
![]()
Hartelijke groet,
Edward
Welkom, veel kijk en leesplezier gewenst hier.
Ben na dit vehaal natuurlijk wel ontiegelijk benieuwd naar je horloge.
Laat maar komen die foto’s.
Mensen die dat doen zijn het niet waard je horloge te mogen zien.
Welkom op HF ![]()
Welkom hier bij HF !
Elk horloge mag hier geplaatst worden !
Prijs maakt niet uit alleen geen neppers natuurlijk.
Ik heb ook goedkope horloges maakt niks uit als je er maar blij mee bent.
En dat voor E 12,50 bij Alie Niks mis mee.
Welkom.
Nergens voor nodig.
Nu ben ik ten zeerste benieuwd wat voor horloge je hebt, want ik heb nog niet veel dingen met een verkleinwoord voorbij zien komen behalve in mijn geval het obligate Seiko 5je. Die laatsten zijn wel te respecteren, die presteren altijd bovenmaats goed.
Daar gaat het tenslotte om. We houden hier van foto’s, dus kom maar door.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis ![]()
Welkom!
Het is maar materie, ik ben inmiddels op een leeftijd gekomen dat dure horloges, auto’s, huizen etc. mij helemaal niet meer intimideren. Gezondheid en lieve mensen om je heen, daar gaat het om in het leven.
Er worden hier ook genoeg budget horloges getoond die ook heel mooi zijn. Casio, Oriënt, Timex, Seiko, Citizen om er maar een paar te noemen.
Laat maar zien! Emotionele waarde is onbetaalbaar…
![]()
Hoi, welkom.
Je hebt het over een Rolexsje, wellicht? ![]()
Misschien leuk om een polletje te (laten) maken zodat we kunnen raden?
Welkom Richard!!
Een horloge met emotionele waarde is onbetaalbaar en daar kan geen enkel “duur” horloge tegenop.
Veel plezier hier.
Klinkt herkenbaar.
Het is raar volk dat daar zo laatdunkend en gemakkelijk over doet, maar niet heel HF is zo en er is volgens mij best veel respect voor horloges gelijk welke prijs.
En nu wil ik die wel graag zien natuurlijk. En ik vraag me ook af waarom het al die jaren dan bij een gebleven is als de interesse zo diep zit dat je toch al jaren meekijkt op HF? Niet dat er noodzaak is aan meerdere horloges, dat als vrijwel iedereen hier rap toegeven, maar ik vraag me af wat aan de liefde voor dat ene horloge je toch tot horlogeman heeft gemaakt zonder wens daarbuiten diversiteit op te zoeken. In die zin is de sterke interesse tot meerdere dingen proberen en eventueel bezitten (of aan horloges te sleutelen) vaak wel de reden dat mensen zich hier begeven.
Welkom bij de club Richard.
Welkom hoor
Hallo bvn,
Leuk dat je even de tijd genomen hebt om mijn voorstel rondje te lezen en daarop gereageerd hebt met opmerkingen en vragen aan mij. Vooral waarom ik eigenlijk zo lang bij één horloge ben gebleven en waarom ik dan al jaren meekijk op hf. Moest daar zelf even bij goed bij nadenken en dat is eigenlijk volslagen onbenul geweest. Mijn horloge is in de loop der jaren nogal gehavend geraakt en zocht informatie hoe dit zelf te repareren. Op zich heb je me hiermee wel op het spoor gezet voor mogelijk een vervolg topic over de levenswandel van mijn horloge en hoe hij uiteindelijk zo gehavend is geraakt en door mij met o.a. kennis vanaf hf is opgeknapt. Ik weet niet of zoiets mag. Anyway, txs voor je reactie
Txs voor je welkom