Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

Niet in het minst hoor. Hopelijk krijg je die plaat een beetje op de foto :crossed_fingers:

1 like

Moser absoluut houden. Prachtig stuk :heart_eyes:

Ik kan me nooit zo goed aan mijn plannen houden, maar met 1 van deze 3 zou ik zeer content zijn. Eens kijken wat het wordt.

12 likes

Aangezien Squale zo lief is geweest om net nadat ik er 2 aangeschaft heb om de Squale gravering aan de zijkant vd kast weer te schrappen…

De blue polished weer opnieuw in de collectie. Minus de gravering dan. :smile: :+1:

En een fumoso of pvd zwarte zie ik ook wel zitten. :muscle:

6 likes

Ik ben er bang voor. :see_no_evil: Dat emaille schijnt te reflecteren als een malle. Ik heb ergens in huis nog een spiegelreflex liggen, in combinatie met een CPL filter valt er mogelijk nog wat van te maken.

2 likes

Ik vind de nieuwe speedmaster 57 in het blauw heeeel mooi maar dat is boven het budget wat ik uit wil geven, zelfde geldt voor de yachtmaster rhodium.

Dat is iets voor over een jaar of 2-3

Als ik kijk wat nu binnen mijn budget valt dan vind ik Breitling veruit het mooiste.
En ik ga daarin heel vaak op en neer tot vermoeiende toe

Ik vind de navitimer en premier chrono beide heel erg mooi ( 2e hands) maar ook de nieuwe chronomat gmt. Maar van die laatste vind ik het teleurstellend dat er geen in house uurwerk in zit.

Dus nog lekker passen en nadenken de komende tijd.

2 likes

Laat me dan een berichtje :+1:

Dit jaar liep helemaal niet zoals gepland. Ik denk dat ik na 14 dagen bij de 3 de aankoop in de fout ging. 🤦

Dit jaar wil ik voor deze 2 gaan:

Om mijn 5 jarig lidmaadschap te vieren heb ik vandaag als uitvlucht verzonnen :grin::

En deze om mijn geduld te trainen en een mooi exemplaar na te jagen:

Wat zou het leuk zijn als ik het echt bij deze 2 zou kunnen houden.:crossed_fingers:

21 likes

Oef, ik wil echt als volgende graag een Tudor BB Pro toevoegen aan de verzameling maar denk eerder dat dat 2024 wordt. Eigenlijk wil ik een jaar wat minder horloges kopen/verkopen, maar dat wilde ik dit jaar ook en ben inmiddels 5 of 6 horloges verder :joy:

2 likes

Dat doet het. Je hebt gewoon een staalblauwe hemel nodig. Dan komt ie helemaal tot zijn recht.

1 like

Wijze woorden, dit vat voor mij 2022 samen.
Weloverwogen toppers uitgekozen met geduld en die gaan echt niet zomaar weg.

Maar klaar zijn we nooit :sunglasses:

Twee horloges verkopen. Eentje kopen. That’s it, dan is m’n verzameling klaar op één slot na voor ergens de komende 20 jaar als ik nog eens een Reverso of Breitling B09 tegen het lijf loop. The end game is nigh.

3 likes

Mijn Trafford Crossroads hopelijk in april in ontvangst nemen!

En verder dubben over een Milus Snow Star / CW Sealander Hunting Green of gelijkaardig sportief horloge. En daarbij ook het blauwe gedeelte in de gaten houden voor mooie Grand Seiko’s als ik het budget nog wat kan oprekken tzt…

8 likes

Mijn verlanglijstje op dit moment, maar dat kan natuurlijk weer veranderen. Een dress-style met een eigen gezicht ondanks de overeenkomsten:

En een sportieve handwinder:

9 likes

2023 verplicht nummer:
Tudor Pelagos 39mm

2023 wensen:
PP Calatrava 6119R

2 likes

Terecht punt. Bij S&C en v.W Den Haag ligt de Globemaster helaas niet. Weet iemand waar de Omega Globemaster (liefst wit) te passen in Zuid-Holland?

@Pandemo will do, maar de eerste eigenaar die hem aan mij verkocht heeft, heeft dibs mocht hij hem tzt terug willen

2 likes

Ik ga de collectie wat uitdunnen. Heb in 2021 en 2022 mooie aankopen gedaan maar daardoor komen er een aantal niet meer om de pols.

1 like

Ik wil eigenlijk voor mijn grail gaan: een Omega Speedmaster Moonwatch. Het liefst de hesalite versie.
Ik moet mezelf dus niet laten afleiden om een Tudor Black Bay Pro te kopen of een leuk horloge met oranje dial. Ook moet ik niet intrappen in allerlei nieuwe releases, zoals de zojuist uitgebrachte Oris Fratello editie :rofl:

8 likes

Ik weet wel een blauwe in Zuid-Holland. Niet te koop, maar even passen is geen probleem.

4 likes
  • De MoonSwatch collectie compleet maken
  • 1991 Lady Datejust vergelijkbaar met mijn ref. 16233
  • 2021 Speedmaster